• wellah

mega tuttar amnings-bh!

jag blir skogstokig! Vad är det för fel på mina tuttar! Jag beställer de största bh:arna men dom är för tighta?

har beställt från minimundus strl 95G - tight, kommer funka bra efter ett par veckor... men inte på BB då mjölken rinner till, no way!

beställt från Active Baby Care samma storlek... jo tjena för tight över tuttarna... jag mäter korrekt osv.

Finns det större bh:ar? som har KORT leverans... åhhh jag blir tokig.... jävla tuttar!

varför ska det krångla så jävla mkt?

Ni andra med massiv byst, hur gör ni?
    som ogravid hade jag 80D nu har jag 95 och Ö-kupa typ

• Svar på tråden mega tuttar amnings-bh!
  • Mystra

Haha, också intresserad av att veta. Oroar mig lite för det där med bh.
    Hade 80E som ogravid och nu börjar det bli tight runtom.
    Var runt på de vanliga affärerna typ Lindex och Twilfit som har märkesbhar (vill inte ha butikernas egna märken, har dåliga erfarenheter) men hittade inget som passar. Då undrar man ju hur det ska bli längre fram när jag redan nu i v 20 börjar få det tight!!!
    Vill inte heller lägga hur mycket pengar som helst på en bh som jag bara ska ha ett kort tag.

• Oggy

Finns det inte bh förlängare? Kanske kan vara nåt.
    Själv har jag problemet att mina bröst inte är snygga i några bh:ar jag än har just nu. Då har jag nästan e- kupa. Gått från b-kupa.

• wellah

Mystra: haha det är så hemskt, jag har hittat en större bh men min 2 veckors leverans, då kan det vara för sent... jag vill ha nått att ha första veckorna... tuttarna hamnar ju i kläm då man sover osv... kommer ju mjölka ner allt i min väg.... har jävligt ont om kläder också och kan ju inte smutsa ner allt varje dag... hahah

• wellah

Oggy: jo men de bharna jag köpt är sömnlösa som man drar på sig... hade hoppats hitta en att ha första veckorna på nätterna i sängen osv.... men det verkar lönlöst..... kanske finns större med bygel men det är ju inte skönt för fem öre att sova i.....

• Oggy

De sär som finns på apoteket då? De är ju som toppar utan sömmar? Men de kanske är för små?

• Kajak

Men TS!
    Ska du inte vara glad över att få GRATIS bröst"operation" då blir du som Pamela ANderson?

Nää skojar bara, jag själv är oxå ovant att MÅSTE köpa nya BH.
    Jag som bruka ha samma BH ganska länge men den här gång kan jag SNART inte ha min "ny" BH som jag köpte sent juli/augusti.

(Lite synd att jag inte har kristrallkula så jag kan spåa framtida onödig utgifter )

• wellah

Oggy: dom är för småååå.... täcker inte ens en tisse har en carefix fast från minimundus... största dom hade, den är för tight över tuttarna just nu, kommer säkert passa nån vecka eller månad in... men just då man fött och är som fetast och tuttarna sväller så kommer nog inte ens en tisse in *skratt*

• ludicrous

eller så skär du av lite av brösten, menar man kan ju inte vara utanför måtten :D haha neee..

Är oxå storbystad, inte lika mkt som endel här, men nu har jag.. hmm.. 85 D tror jag, och ska ha bebis om en månad.. hur fasiken ska man kunna ha amningsbhar?
    räknar tillverkarna med att alla har typ 70A innan eller?

Svar på tråden mega tuttar amnings-bh!