Ständigt sjuk
Hej! Jag har jätte dåligt immunförsvar o den enda gången jag inte varit sjuk de senaste 15åren under en längre period var förra året då jag var gravid. Jag drabbas av allt från infektioner i bihållorna, hals, magsjuka, förkylningar till urinvägsinfektioner o öroninflammationer. Drabbas av både virus o bakterier o innan graviditeten åt jag säkert antibiotika 1-4gg per år. Jag är extremt allergisk mot många läkemedel. Jag har alltid haft ont i magen o när jag var liten (0-7år) var jag laktosintollerant m det växte bort. Jag äter inte gluten sedan 2år tillbaka o mår bättre m proverna blod o biopsi visade inget. Utredningar har gjorts på mage, galla o lever m inget hittades, så jag undrar vad jag ska göra för att må bra? Få bättre immunförsvar? Jag äter mkt grönsaker, promenerar 1-2timmar dagligen, äter allsidig kost m kött, fisk o kolhydrater. Jag äter helt glutenfritt o äter inte heller något från gris. Jag undrar också hur jag ska göra för att bli utredd gällande immunförsvar? Min son föddes i oktober o jag helammar honom. m sedan januari har han haft öroninflammation 3 gånger efter varandra o ätit 2 penicillinkurer. Han har varit konstant förkyld sedan januari o jag undrar om min amning förvärrar hans immunförsvar o hur vi ska hjälpa honom att bygga upp det? Mvh emma