• Bellas7

Fyra ägg på vul och risk för tvillingar eller fler

Har en liten undran hur stor risk det är att alla äggen släpper och man blir gravid med mer än ett barn? Ni som har behandlats med hormoner och det har varit mer än ett ägg, har ni blivit gravid med tvillingar?

Jag har haft flera mf och har gått på hormonbehandling sen förra sommaren så vi har inget emot tvillingar. Min läkare menar på att om där är fortfarande på tis fyra ägg så ska vi ändå försöka att bli med barn fast där är fyra ägg, hon tror att min äggkvalitie inte är den bästa så därför godkänner hon fyra ägg.

• Svar på tråden Fyra ägg på vul och risk för tvillingar eller fler
  • Elinheterjag

Din gyn vet säkert bäst tror inte hon skulle säga okej om det var risk för fyrlingar eller........för det är ju inte att rekommendera ur hälso synpunkt jag äter pergo får sex förbud om det är mer än två ägg

• Bellas7

Ja jag hoppas det, ska ju dit på tis igen och kanske ett eller två ägg har vuxit mindre. Får se.

• Hjärtefröjd

Jag har inseminerats vid två, tre och fem äggblåsor, då min barnmorska anser att risken för flerbörd är ganska liten. Dessutom skulle vi inte ha något emot mer än ett barn.

• Bellas7

Va skönt :) då är det bara att köra på. Nej bi har inte heller något emot tvillingar :)

• Kitty 1982

Olika från vad läkare säjer men det brukar vara sexförbud vid mer än 2 st ägg men vist det finns ju dom som trotsar läkaren och har sex iaf

• Bellas7

Hmm min läkare tycker inte jag ska vara orolig vid fyra ägg utan hon tycker jag ska köra på. Jag därimot är lite orolig

• Kitty 1982
    Bellas7 skrev 2011-03-07 15:00:05 följande:
    Hmm min läkare tycker inte jag ska vara orolig vid fyra ägg utan hon tycker jag ska köra på. Jag därimot är lite orolig
    Bara för man släpper fler ägg är det kanske inte alla som blir befruktade.

Men vad olika läkare säjer
Svar på tråden Fyra ägg på vul och risk för tvillingar eller fler