• Njut av livet ta inget för givet

Man skadar inte den man älskar !

Ni som lever i förhållande där psykisk och fysisk misshandel sker, ta denna låt intill er och verkligen lyssna på den, den säger allt.

• Svar på tråden Man skadar inte den man älskar !
  • Anonym

Usch vad jag önskar att man bara hade sprungit för livet...
    I alla fall nu i efterhand... men tyvärr är man totalt hjärntvättad i den sitsen.

Och det värsta är att man faktiskt älskar den där varelsen ända till slutet och även om det är några år sen nu så tycker jag fortfarande inte illa om honom, tycker mer synd om honom.. att det gick så snett för honom i livet...

MammaEmelie91 skrev 2011-03-07 01:35:35 följande:
    Inte min musiksmak alls men jag verkligen älskar låten!
    Den säger allt, precis som du säger :) 
    Inte min heller men den var så sann så kunde inte låta bli och skicka den vidare.
    Anonym skrev 2011-03-07 01:56:48 följande:
    I alla fall nu i efterhand... men tyvärr är man totalt hjärntvättad i den sitsen.

Och det värsta är att man faktiskt älskar den där varelsen ända till slutet och även om det är några år sen nu så tycker jag fortfarande inte illa om honom, tycker mer synd om honom.. att det gick så snett för honom i livet...
    Beklagar vad du gått igenom, så skönt att höra att du kom därifrån, hoppas du mår bättre idag, visst blir man hjärntvättad men just därför är det bra om någon faktiskt verkligen kan lyssna och ta denna låt intill sig, man behöver höra det många många gånger.
  • Eisa

Hon har fel. Klart man kan skada den man älskar, detta pga att man är trasig själv.

Men hon har helt rätt i att man inte ska försöka förstå eller förändra utan bara stänga ner och gå, acceptera att man inte kan förstå allt. Bara rädda sig själv.

Eisa skrev 2011-03-07 19:15:57 följande:
    Hon har fel. Klart man kan skada den man älskar, detta pga att man är trasig själv.

Men hon har helt rätt i att man inte ska försöka förstå eller förändra utan bara stänga ner och gå, acceptera att man inte kan förstå allt. Bara rädda sig själv
    Nej man skadar inte den man älskar oavsett. Möjligt man har problem med sig själv men då får man fanemej söka hjälp och inte misshandla någon annan.
  • Anonym
    Njut av livet ta inget för givet skrev 2011-03-07 19:07:53 följande:
    Anonym skrev 2011-03-07 01:56:48 följande:

Beklagar vad du gått igenom, så skönt att höra att du kom därifrån, hoppas du mår bättre idag, visst blir man hjärntvättad men just därför är det bra om någon faktiskt verkligen kan lyssna och ta denna låt intill sig, man behöver höra det många många gånger.
    Just när jag kom ifrån det så var det ett helvete, för det var nästan bara det man "visste" om, att vakna upp och inse vad man gått igenom var nog det jobbigaste av allt... för när man är mitt i det så fattar man inte.

Läskigt hur lätt manipulerad man faktiskt är... men inget ont som inte har något gott med sig... erfarenhetSolig
    Anonym skrev 2011-03-08 03:27:21 följande:
    Just när jag kom ifrån det så var det ett helvete, för det var nästan bara det man "visste" om, att vakna upp och inse vad man gått igenom var nog det jobbigaste av allt... för när man är mitt i det så fattar man inte.

Läskigt hur lätt manipulerad man faktiskt är... men inget ont som inte har något gott med sig... erfarenhetSolig
    Så sant, är verkligen glad för din skull.Hjärta
  • Anonym
    Njut av livet ta inget för givet skrev 2011-03-08 23:05:58 följande:
    Så sant, är verkligen glad för din skull.Hjärta
    TackSolig

När man "springer för livet och räddar sig själv" finns det fortfarande en sak du kan göra för personen du springer från... du KAN ge denne hjälp... ANMÄL!!

Visa att samhället inte tillåter den sortens beteende eller behandlig.. om samhället gör rätt så går dom in och försöker hjälpa.

Men samhället menar jag polis och andra myndigheter som sköter säkerheten i samhället.
Svar på tråden Man skadar inte den man älskar !