Anonym (Samma här) skrev 2011-03-30 08:56:31 följande:
Vi är i exakt samma funderingar som ni. Jag känner igen mig i allt du skriver och jag kan säga att vi pratar om detta dagligen, min man och jag.
Vi har mer eller mindre tagit beslutet att sälja huset (eller hyra ut) och flytta till Göteborg då vi tidigare har bott där. Vi anser att möjligheten att få ett jobb man trivs med är större där än här. Man funderar mycket just kring barnen och en vän till mig sa att om föräldrarna mår bra så mår även barnen bra oavsett vart det är. Det är så sant!
Så vi söker jobb i Gbg och kollar var vi kan tänka oss att bo. Vi ska göra läxan ordentligt så att vi inte hastar in i något utan känner efter vad som känns bra. Det tror jag är viktigt när man tar ett beslut som denna.
Hör gärna av dig om ni har skridit till verket och hur det gick. Om inte annat kan vi peppa varandra på vägen!
ja tyvärr så är då min sambo en sann norrlänninge ur den asspekten att prata om saker. han är ju tyst som en mus! ja känner bara ju längre tiden går att ja får ångest av att inte veta hur framtiden ser ut.. han kommer vara pappaledig från maj-sempteber och inte kommer han ju vilja vara tillbaka till jobbet efter de.
bebisen är beräknad till om 15 veckor och om 20 veckor är de höst igen. (sjukt av mig att tänka på hösten redan).
jag skulle så gärna vilja "testa" bo någon annan stans under 1 år med familjen. för att se hur alla reagerar. och sen om de inte funkar så har vi vårat hus där vi nu bor. säljer vi detta kommer vi ju aldrig kunna köpa de igen.
känns som vi kört fast. sambon fick lite nya arbetsuppgifter så han tycker de är lite kul att gå till jobbet igen, men hur länge varar de?
jag skulle kunna njuta av att vara mammaledig någon annan stans än här där de inte finns något att göra. 16 mil till stor stad.
en annan sak som verkligen får mig att tveka på denna lilla ort är sjukvården som tyvär blir sämre o sämre. varannan helg får vi fara till en vårdcentral i finland för att få vård om de blir akut. vi pratar ingen finska och de pratar väldigt bristfällig svenska..
ja hur tusan man än vrider o vänder på de så känner ja väl att ja vill dra. men hur!!!!! blir tokig. göteborg ligger mig varmt om hjärtat oxå.. mina hemtrakter är i jönköping..