• Malia75

Friskvård på arbetstid - exempel?

Ni som har friskvård på arbetstid, vad gör ni? Ligger tiden mitt i arbetspasset eller får ni t ex gå till gymet på väg hem? Har ni tips på vad lämpliga aktiviteter kan vara? Det enda vi lyckats komma fram till på jobbet är promenad i samband med lunchen!

• Svar på tråden Friskvård på arbetstid - exempel?
  • MBP

På arbetstid, inte kopplat till hemgång. Fråga personlakontoret vad som gäller hos er.

• Aquilon

Har bara en timme åt gången, vilket är för lite för att hinna med något vettigt mitt i arbetet. Man kan istället gå hem en timme tidigare och ta gymmet på vägen eller också får man en timme plus på flexen om man går direkt efter ordinarie arbetstid.

• Pirran

Kopplat till rast eller vid hemgång eller i anslutning till arbetspassets början(egentligen ska det ligga mitt i arbetsdagen, men vi har gjort det till en samvetsfråga för oss själva...och utnyttjar timmen till ett gympapass, simning eller promenad/joggning...svårt att hinna det på bara en timme mitt i arbetspasset annars)

• Sånglärkan

Jag ledde en friskvårdskör på eftermiddagarna för två år sedan!
    Det forskades på deltagarna och alla fick bättre värden av att sjunga!

Självklart behövs det mer motion, men tänk när det också kan ingå en sådan utvecklande aktivitet i friskvårdspasset! *drömmer*

• salta katten

vår friskvård kan tas ut som en timme/vecka eller två halvtimmar/vecka.
    Friskvården kan tas ut t ex på morgonen (promenera till jobbet och komma senare) eller vid hemgång, för att åka & träna el promenera/cykla hem.
    Ibland tar vi ut den som promenad i samband med lunch el på eftermiddagen.

Just det, friskvårdsaktiviteten måste vara pulshöjande (så massage etc ingår inte)

• Alfonsina

Vi har en halvtimmes friskvård/vecka som tas ut på morgonen eller vid hemgång. Kravet är också att man "friskvårdar" sig i en hel timme i samband med halvtimmen, snurrigt?

• Lena A

Man kan boka in sig hos en massör på arbetstid.

Svar på tråden Friskvård på arbetstid - exempel?