• mmmiikaela

piercing under snitt?

hur fungerar de där med piercingar under snitt och så?
    kan man ha plast smycken? de lär väl inte spela nån roll? jag har piercing i tragus och i tungan.

son född 09, & lillebror med BF 7/7-11
  • Svar på tråden piercing under snitt?
  • mmmiikaela
    Hanna36 skrev 2011-03-07 21:58:31 följande:
    Inga smycken är tillåtna under op!
    fast de är ju ett operations smycke :P
  • Hanna36

Har aldrig hört talas om något operationssmycke? Hos oss måste alla smycken bort, annars ingen operation! =(

~ Mamma till 3 goingar ~
  • mandelblomma

tragmus, menar du i öronbråsket. Den är eg, inga stora problem att ha kvar...hade själv örhängen när jag sövdes en gång då de var pillriga att få bort.
    Tungan däremot finns det däremot en risk att den ställer  till problem om man har otur...så den brukar man vilja ha .
    bort.

// narkos ssk.

• mmmiikaela
    Hanna36 skrev 2011-03-07 22:40:12 följande:
    Har aldrig hört talas om något operationssmycke? Hos oss måste alla smycken bort, annars ingen operation! =(
    de finns i de flesta piercing butiker, www.barbarella.se/Public/Store/showProduct&from=38. där har dom.
  • Hanna36
    mandelblomma skrev 2011-03-08 11:56:12 följande:
    likväl kan man få avlägsna dem om de sitter på fel ställe...som i munnen ex.
    precis....
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • mmmiikaela
    mandelblomma skrev 2011-03-08 11:56:12 följande:
    likväl kan man få avlägsna dem om de sitter på fel ställe...som i munnen ex.
    ja de förstår jag, men den i tragus lär man väl få ha kvar? för den stör ju inte direkt :P i munnen förstår jag helt klart,
  • mandelblomma
    mmmiikaela skrev 2011-03-08 21:53:42 följande:
    ja de förstår jag, men den i tragus lär man väl få ha kvar? för den stör ju inte direkt :P i munnen förstår jag helt klart,
    beror på hur petiga de är :)
  • Izzziz

Att det absolut inte går tycker jag är konstigt.
    Bytte till plast på alla mina piercingarna (6 st i ansiktet) och hade dem kvar på mig under min operation. Den enda jag fick ta ut var den i tungan. När jag vakna så fick jag snällt tillbaka den och sen vare Inge mer med det.

• mmmiikaela
    mandelblomma skrev 2011-03-09 08:34:05 följande:
    beror på hur petiga de är :)
    ja de är sant, :) jag får helt enkelt höra mig för =)
  • mmmiikaela
    Izzziz skrev 2011-03-09 08:43:42 följande:
    Att det absolut inte går tycker jag är konstigt.
    Bytte till plast på alla mina piercingarna (6 st i ansiktet) och hade dem kvar på mig under min operation. Den enda jag fick ta ut var den i tungan. När jag vakna så fick jag snällt tillbaka den och sen vare Inge mer med det.
    de låter ju vettigt! tungan förstår man ju, men resten kan ja inte fatta att man inte får ha om man har ett plast smycke!
  • ljuvliga

nu har visserligen inte någon piercing men med första barnet hade jag på min förlovningsring eftersom jag inte fick av mig den så jag trodde de skulle klippa av den men jag fick ha på mig den under snittet när bm, frågat operationsteamet.

• Izzziz

mmmiikaela ; ja det tycker jag med.
    Visserligen frågade dem om jag kan ta ut dem men det gick jag ej med på då vissa är snabba på att "dra ihop sig" men det var absolut inga problem det enda kravet var som sagt att den i tungan skulle ryka oavsett.
    Opererades på SÖS. P

• mmmiikaela
    Izzziz skrev 2011-03-09 09:11:50 följande:
    mmmiikaela ; ja det tycker jag med.
    Visserligen frågade dem om jag kan ta ut dem men det gick jag ej med på då vissa är snabba på att "dra ihop sig" men det var absolut inga problem det enda kravet var som sagt att den i tungan skulle ryka oavsett.
    Opererades på SÖS. P
    okej! ja jag har ju i tragus o den är as krånglig o få dit, de är så jävla pilligt o de kommer ja ju inte orka hålla på o sätta i sen efteråt o ja vill inte att de ska växa ihop helleR:P
  • Izzziz

Ähh prata med dem bara så går det nog bra

• mmmiikaela
    Izzziz skrev 2011-03-09 09:17:22 följande:
    Ähh prata med dem bara så går det nog bra
    jaaa, jag tror de jag med :) den stör ju inte operationen för fem öre så de går nog bra :)

tack för att du dela med dig!
  • Morsan83

Jag fick ta bort mina.
    Men med första barnet så vart det urakut kejsarsnitt och fick ha den i tungan kvar.

L 041216 - M 060224 - A 090630
Svar på tråden piercing under snitt?