piercing under snitt?
hur fungerar de där med piercingar under snitt och så?
kan man ha plast smycken? de lär väl inte spela nån roll? jag har piercing i tragus och i tungan.
hur fungerar de där med piercingar under snitt och så?
kan man ha plast smycken? de lär väl inte spela nån roll? jag har piercing i tragus och i tungan.
Inga smycken är tillåtna under op!
Har aldrig hört talas om något operationssmycke? Hos oss måste alla smycken bort, annars ingen operation! =(
tragmus, menar du i öronbråsket. Den är eg, inga stora problem att ha kvar...hade själv örhängen när jag sövdes en gång då de var pillriga att få bort.
Tungan däremot finns det däremot en risk att den ställer till problem om man har otur...så den brukar man vilja ha .
bort.
// narkos ssk.
Att det absolut inte går tycker jag är konstigt.
Bytte till plast på alla mina piercingarna (6 st i ansiktet) och hade dem kvar på mig under min operation. Den enda jag fick ta ut var den i tungan. När jag vakna så fick jag snällt tillbaka den och sen vare Inge mer med det.
nu har visserligen inte någon piercing men med första barnet hade jag på min förlovningsring eftersom jag inte fick av mig den så jag trodde de skulle klippa av den men jag fick ha på mig den under snittet när bm, frågat operationsteamet.
mmmiikaela ; ja det tycker jag med.
Visserligen frågade dem om jag kan ta ut dem men det gick jag ej med på då vissa är snabba på att "dra ihop sig" men det var absolut inga problem det enda kravet var som sagt att den i tungan skulle ryka oavsett.
Opererades på SÖS. P
Ähh prata med dem bara så går det nog bra
Ingen orsak
Jag fick ta bort mina.
Men med första barnet så vart det urakut kejsarsnitt och fick ha den i tungan kvar.