Står inte ut med sambons 12-åriga son
Hej!
Hoppas någon vänlig själ kan ge mig tips på hur jag kan hantera situationen med min sambos 12-åriga son för situationen är ohållbar som den är nu. Min sambo och jag har bott ihop i 7 år och har även två gemnsamma barn på 2 och 5 år. Under tiden som vi bott ihop så har det varit väldigt mycket problem med pojkens pappa som varken jag eller min sambo kommer övernes med. Vi bokstavligen avskyr honom. Har aldrig någonsin träffa en mer komplicerad människa. Han ska argumentera, bråka och tjafsa om precis allt jämnt opch ständigt vilket han även gör med sin son både på telefon och när de träffas. Sån har han alltid tydligen varit och var anledningen till varför min sambo skiljde sig med honom. Nu till problemet. Pojken som nu är 12 år håller på att bli en kopia av sin pappa och min relation till honom blir bara sämre och sämre. Han bråkar och tjafsar och deviderar om allt. Spelar ingen roll vad man säger till honom så är det han som har rätt och det är han som ska bestämma. Han slänger ur sig tykna kommentarer och nekar till allt om man konfronterar honom. Har ingen respekt och min sambo vet heller inte hur hon ska hantera honom. Jag känner att jag mer och mer bara avskyr honom vilket är hemskt och jag får dåligt samvete för detta. Hur ska jag kunna gilla honom när han är precis som sin pappa som jag med gott samvete kan säga att jag avskyr mer än allt annat jag träffat? Det som stör mig ännu mer är att jag ställer upp med massor. Jag hjälper till med hans försörjning, tränar ihop med honom och betalar i stort sett allt när det gäller våra gemensamma resor på semstrar då jag tjänar betydligt mer än hans mamma. Nu vill jag inte ha med honom på våra semstrar mer så att de förstörs och än mindre vill jag vara delaktig i hans försörjning. Något mer otacksamt få man ju leta efter. Tacksam för råd.