• Anonym (zzz)

Om man fått blå näsa av överdriven alkoholkonsumtion....

....blir den då normal igen när man slutar dricka? Eller är den böå för alltid?

• Svar på tråden Om man fått blå näsa av överdriven alkoholkonsumtion....
  • Anonym (gå till läkare)

Är näsan blå är det nog blodkärl som spruckit, typ som blåmärke. Men det skulle ju kunna vara syrebrist också. För att må bättre och få klara besked bör du kontakta en läkare.

• Anonym (zzz)
    Anonym (gå till läkare) skrev 2011-03-07 13:25:43 följande:
    Är näsan blå är det nog blodkärl som spruckit, typ som blåmärke. Men det skulle ju kunna vara syrebrist också. För att må bättre och få klara besked bör du kontakta en läkare.
    Njae, inte blå kanske. Men röd och när jag blir kall så blir den nästan blålila.... Har hört att man kan få det av alkohol i för stora mängder, risken finns att det beror på det i mitt fall....
  • Anonym (zzz)
    Amazina skrev 2011-03-07 13:28:53 följande:
    Är det rocasea du har? Det kan ju orsakas av alkoholkonsumtion.
    sv.wikipedia.org/wiki/Rosacea
    Nej, som tur är! Det där lät inte alls skoj! Men tack för tipset!
  • Anonym

gubbarna "på bänken" brukar ju ha lite blå/lila näsa, är det det du tänker på? Vet inte om det finns något vetenskapligt samband, men där verkar det ju som om näsan kan  bli blå/lila i kombination med alkohol...

• Anonym (zzz)
    Anonym skrev 2011-03-07 13:34:13 följande:
    gubbarna "på bänken" brukar ju ha lite blå/lila näsa, är det det du tänker på? Vet inte om det finns något vetenskapligt samband, men där verkar det ju som om näsan kan  bli blå/lila i kombination med alkohol...
    Ja precis vad jag tänkte pågubbarna på bänken! Men jag har nog även läst/hört om det någonstans....
  • Anonym

Tror det går att fixa med laser.

• Anonym (zzz)
    Anonym skrev 2011-03-07 13:56:50 följande:
    Tror det går att fixa med laser.
    Oj, så blir inte bra om jag låter bli att dricka alkohol tror du?
  • Anonym

Är nog en bra idé att dra ner på alkoholen oavsett eftersom du uppenbarligen får i dig lite mycket...
    Eftersom du reflekterar över det själv lär det ju vara en del för mycket :-O

• Anonym (zzz)
    Anonym skrev 2011-03-07 14:21:15 följande:
    Är nog en bra idé att dra ner på alkoholen oavsett eftersom du uppenbarligen får i dig lite mycket...
    Eftersom du reflekterar över det själv lär det ju vara en del för mycket :-O
    Ja helt klart!
Svar på tråden Om man fått blå näsa av överdriven alkoholkonsumtion....