• sweetizemme

Jag o min pojkvän e mkt känsliga just nu

Hej hej!! Det  e så hära att jag o min pojkvän  e på  Luzerngården Klövergården I lund.  Men nu e det så här att de bara kör me oss men  det  e mest me mig för de vet hur känslig jag  e. Jag & min pojkvän  vill säga detta  till alla som blir placerad på detta stället Luzerngården Klövergården I lund  är ett skit ställe  Ni  får aldrig vara i fred i från dem, dom har kolla på er dygnet runt o  det  e skit jobbigt.

• Svar på tråden Jag o min pojkvän e mkt känsliga just nu
  • Anonym

Är det inte därför man är där? För att de ska hålla koll på en?

• Anonym

Är inte det ett slags hem där man just ska hålla koll på familjer?

• Anonym

Det är väl därför ni är där, för att de ska ha koll på er och era förmågor.

• zeemee
    Anonym skrev 2011-03-07 13:32:21 följande:
    Är inte det ett slags hem där man just ska hålla koll på familjer?
    Ja, är det så så är det ju inte så konstigt, de måste ju ha en bra grund att utreda på och se er i ALLA situationer...Fast jag förstår att det är skitjobbigt minst sagt att någon tittar och bedömmer vad/hur man gör.
  • Nightmare
    sweetizemme skrev 2011-03-07 13:28:26 följande:
    Hej hej!! Det  e så hära att jag o min pojkvän  e på  Luzerngården Klövergården I lund.  Men nu e det så här att de bara kör me oss men  det  e mest me mig för de vet hur känslig jag  e. Jag & min pojkvän  vill säga detta  till alla som blir placerad på detta stället Luzerngården Klövergården I lund  är ett skit ställe  Ni  får aldrig vara i fred i från dem, dom har kolla på er dygnet runt o  det  e skit jobbigt.
    Du har alltså blivit placerad där och inser inte att det inte är en semester att vara på behandlingshem?
  • hemlig02

Vad är  Luzerngården?

• Anonym (hmm)

Kanske en orsak till varför man är där?
    Att de ska hjälpa en och ha uppsikt över en...

• Anonym (Inte sant)

Jag har själv bott på luzerngården dock inte pga av utredning utan pga att jag flydde från misshandlande man och hade  nyfödda tvillingar.

Personalen där var underbart stöttande och innte alls bevakande. Deras jobb är att utreda din förmåga som förälder som pga av någon andledning har blivit misstrodd. Hur ska dom kunna utreda din föräldra förmåga om dom inte finns i närheten? se detta istället som en möjlighet att visa hur duktiga ni är och gör verkligen ditt bästa för att vara en bra förälder det lönar sig i längden för dig.

Till alla er som underbar så är luzerngården 2 olika hem inom samm område i lund. 1 för föräldrar med nyfödda barn vars föräldrarförmåga ska utredas & ett som är hälften barnhem för ensam barn & hälften utredninghem för föräldrar med större barn vars föräldrar förmåga måste utredas.

• Anonym

Blir man placerad på ett sånt ställe så är det meningen att man ska hållas under uppsikt för att det ska kunnas göra en utredning, de måste ju ha ett underlag. Min svåger och hans numera fd fru har tvingats bo hos en familj just för att soc ska utreda dom och min svåger har inte klagat en enda gång, eller jo, han klagar när de i familjen säger att de kan ta hand om hans dotter när hon tex skriker när han pratar i telefon eller på natten, vilket är helt åt helvete fel för de ska bara observera. Så sluta gnäll och gör det du ska - bevisa att du kan ta hand om ditt barn

Svar på tråden Jag o min pojkvän e mkt känsliga just nu