• Hemligänsålänge

Nidblödning? Hjälp!

Hej,

fick idag, fem dagar efter ÄL en rosaröd, sparsam blödning på papperet när jag torkade mig. Sen kom det inget mer.
    Har BIM 17 Mars.

Kan det vara nidis? Kan jag testa med gravtest nu eller ska jag vänta? Det kliar i fingrarna :)

• Svar på tråden Nidblödning? Hjälp!
  • Hemligänsålänge

*puffar* :)

Någon som vart med om liknande som kna hjälpa? :)

• anezka

Så var det för mej när jag väntade mitt andra barn nidblödning 5 dagar efter äl, men att testa nu tror jag inte på det är nog alldeles för tidigt. Har själv bmi den 17 och började må illa i morse men som gick över igen.

• Manchester

Jag hade sannolikt en nidblödning ca en vecka efter att jag blivit gravid. Det var en mycket sparsam blödning som höll i sig ett halvt dygn kanske. Jag testade sedan ett par dagar innan jag skulle ha haft mens - och fivck ett tydligt streck. jag tror att det är för tidigt att testa nu, utan du bör vänta en vecka. Det är ju ingen idé att få negativt resultat bara för att du testat för tidigt. Ge dig till tåls och hoppas på det bästa!

• Hemligänsålänge

Uppdaterar här lite. Blödningen avtog under måndagen och var borta igår, tisdag. Men idag, ons, kommer blödningen igen!? Klart ljust rött blod, inga klumpar eller slemhinnor. Ingen smärta. Inte så mycket att jag behöver binda eller så...
    Och fortfarande en hel vecka kvar till BIM idag...

• Eddies

du får vänta som jag:) har bim 16e, de var garanterat en nid !

• Hemligänsålänge

edd: Åh, har du haft några gravsymtom?
    Blöder mer idag, tror kanske att det kan vara mensen som är här.... men så tidigt? Ont i brösten har jag fått också, men inget magont.

• Eddies

ja altså jag har mått väldigt illa och varit konstant hungrig och varit lite varm till och från samt ont i ena bröstet och sen i det andra, men de är nog inga symtom jag litar på de kan ju vara vad som ..

• Hemligänsålänge

Finns det absolut ingen som varit med om detta? Har blödit lite till och från i 5 dagar nu, och NEJ det är inte som en vanlig mens. Har lite molande värk, men inte så att jag blir påverkad av den. Idag och igår kväll gör tuttarna asont, kan knappt röra dom!
    Tagit gravtest som visar - och åter -, men har inte bim förrän på torsdag nästa vecka så det är kanske inte så konstigt.

NÅN därute som vart med om detta? Har det varit nidblödning?

• Eddies

jag är nästan helt hundra på att det är en nid blödning, den kommer ca 5 dagar efter din ägglossning det är när ägget fäster. När ägget fäster så börjar hcg tillverkas och det tar 1-2 veckor att ge utslag för det, så nu kan inte testa förrän på torsdag. 

det är samma fgör mig jag har bim samma dag som du, ägglossning 2 mars, kände stickande i livmodern på måndag, efter 5 dagar, ingen blödning men det är ovanligt man får det, det är absolut ingen fara för bebisen

så länge det inte gör ont, en stark stark mensverk som nästan tar livet på dig, då är det ett missfall.,. jag fick missfall samma dag som jag testade positivt, då hade jag nästan hellre önskat att jag inte testat så hade jag inget vetat

men som sagt det låter till 100 procent som en nidblödning.

• Hemligänsålänge

Tack Edd, du ger mig hopp! Glad
    Blir så fundersam när den bara fortsätter. Nu verkar den ha avstannat igen, precis som igår kväll. Hur går det för dig?

• Eddies
    Hemligänsålänge skrev 2011-03-11 20:06:29 följande:
    Tack Edd, du ger mig hopp! Glad
    Blir så fundersam när den bara fortsätter. Nu verkar den ha avstannat igen, precis som igår kväll. Hur går det för dig?
    den kan ju vara ihållig och sparsam, försvinna och komma tillbaka under den här tiden, så de är ignen fara, dom beskriver oftast en nidblödning som att man "blir besviken för att man tror att mensen är lite tidig" , så :) Ja jag håller verkligen tummarna för dig.

I måndags kände jag mig mega gravid, nu känns det ingenting speciellt förutom att jag är sjukt trött, helst på morgonen, jag tar mig knappt upp.. och så har jag mått illa, men jag har kommit fram till att det är mina folsyra tabletter som fått mig att må illa.... 

fan så jag längtar till torsdag att testa, vad kommer du testa med för test ??
  • Hemligänsålänge
    Eddies skrev 2011-03-11 20:20:29 följande:
    den kan ju vara ihållig och sparsam, försvinna och komma tillbaka under den här tiden, så de är ignen fara, dom beskriver oftast en nidblödning som att man "blir besviken för att man tror att mensen är lite tidig" , så :) Ja jag håller verkligen tummarna för dig.

I måndags kände jag mig mega gravid, nu känns det ingenting speciellt förutom att jag är sjukt trött, helst på morgonen, jag tar mig knappt upp.. och så har jag mått illa, men jag har kommit fram till att det är mina folsyra tabletter som fått mig att må illa.... 

fan så jag längtar till torsdag att testa, vad kommer du testa med för test ??
    Ok, ja vi får se... Glad Blöder fortfarande av och till. Testade idag med ett RFSU testa tidigt, men ingen antydan till streck ens.

Jaha, slutade du med folsyran då? Eller gick illamåendet över? Hur länge har du ätit?

Vet inte vad jag ska testa med. Har ett till testa tidigt hemma men har en känsla av att det kommer förbrukas innan torsdag Tungan ute 
    Vad tänker du använda?
  • Eddies

jag slutade äta folsyran och så mådde jag bättre :P Jag fick dock mens i onsdags, men jag vet itne om det var de för nu är den slut, 3 dagar var den , liknande mens, men ingen mensvärk och jag brukar alltid grina ut en hel natt pga mensvärken... ingenting nu, och de kom när jag och gubben hade sex.... så vi får se

jag hoppas min cykel är på 36 dagar som de varit de senaste månaderna, så att detta var en nidis men vi fåer se jag neggar fortfarande på testen....

• Hemlish

Hej,det är så att jag får min mens om 4 dagar,fick igår på kvällen blod de va lite som mens fast lite kom det,dagen efter när jag vakna hadd jag värsta huvudvärk o sen soydde jag efter.Är lite osäker men tror ni jag är gravid eller min mens kommer komma?o juste har inte fåt blod mer...

• ensamärstark

Jag har flera gånger fått som du. Liten blödning runt 5-7 dagar efter ÄL. Har då varit säker på nidis men icke. Har bara varit någon form av mellannlödning o mensen har kommit som vanligt då.

Har du testat något idag?

Jag tycker ändå det låter som din mens är på väg men jag hoppas såklart för din skull att jag har fel :)

Svar på tråden Nidblödning? Hjälp!