• jenny8503

Starta eget: Erbjuda barnvakt?

Hej!

Har funderingar på att starta ett eget företag där man kan erbjuda barnvakt/au pair. Jag är utbildad lärare mot de yngre åldrarna och har mycket erfarenhet av att arbeta med barn och har fått den här iden efter att ha hört en del föräldrar runt omkring som skulle behöva hjälp med sina barn.

Tanken med företaget jag vill starta är att det är studenter som studerar till att bli barnskötare, lärare eller något annat inom pedagogik. Även personer som redan är färdiga med sina studier är självklart välkomna. Kan även finnas tillgängliga för uthyrning till förskolor/skolor...

Tänkte höra vad ni tror, finns det redan tillräkligt med liknande tjänster eller finns det ett behov av fler?

mvh Jenny

• Svar på tråden Starta eget: Erbjuda barnvakt?
  • vivianne

Ska du ha dem anställda eller bara förmedla deras tjänster?

Låter intressant. Om du kan få ett för kunden attraktivt pris och ändå leva på ditt företag.

• Amazina

Jag tycker det låter bra! Tror även många föräldrar skulle vilja ha assistans med läxläsning mm till sina barn och kan man då kombinera det med barnvaktande är det ju optimalt!

• Anova

Frågan är vad du kommer tjäna.. Ska du skatta och betala sociala avgifter på det du tjänar från barnpassningen så får du nog ta hyfsat mycket.. Och kommer då kunderna att välja bort ditt företag då/om de kan få barnpassningen billigare (dvs. svart eller gratis) av folk de känner.

Svar på tråden Starta eget: Erbjuda barnvakt?