När märkte ni att era magmuskler delat sig under graviditeten?
Som rubriken.
Som rubriken.
Runt vecka 20. Jag har tränat hela graviditeten så jag höll koll så att jag inte skulle träna magmusklerna efter den hade börjat dela sig.
Om man vill känna efter så kan man ligga på rygg och lyfta upp huvud och skulderblad som om man gör en situps och så trycker man med fingrarna mitt på magen och känner hur stort mellanrummet är. Är det mer än två fingrar brett så har muskeln börjat dela sig.
Först efter graviditeten märkte jag det, men det måste väl hänt nångång mellan v. 23 när magen började puta och förlossningen.
jag märkte också det först efteråt, och mina magmuskler har tyvärr inte gått ihop än och nu är jag gravid för tredje gången. Blir supersnyggt det efter =D
Mina har inte delat sig, men det visste jag inte förrän efter graviditeten.
Aa shit! Igår gjorde jag en situps liknande rörelse när jag skulle resa mig upp. Tyckte att det kändes lite konstigt i musklerna men tänkte inte på det mer. Nu kände jag sådär som ni beskrev här och det är ju fasen ett mellanrum mellan höger och vänster sidan. Kommer det återgå till det normala sen?
Är i vecka 23 förresten.
Vet inte? Kände mycket på magen men aldrig det, men dom delar sig väl alltid, eller?