• Fjonkans

När märkte ni att era magmuskler delat sig under graviditeten?

Som rubriken.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När märkte ni att era magmuskler delat sig under graviditeten?
  • MattiasFru
    Fjonkans skrev 2011-03-07 18:16:09 följande:
    Jag menar kanske lite mer när man upptäckte att de delat sig, inte i vilken sekund det skedde Flört
    haha okej, så man ska kunna känna det alltså? det låter väldigt läskigt faktiskt :-P
  • Sofia8504

Runt vecka 20. Jag har tränat hela graviditeten så jag höll koll så att jag inte skulle träna magmusklerna efter den hade börjat dela sig.
    Om man vill känna efter så kan man ligga på rygg och lyfta upp huvud och skulderblad som om man gör en situps och så trycker man med fingrarna mitt på magen och känner hur stort mellanrummet är. Är det mer än två fingrar brett så har muskeln börjat dela sig.

• skrutto

Först efter graviditeten märkte jag det, men det måste väl hänt nångång mellan v. 23 när magen började puta och förlossningen.

• Tummelisa
    Sofia8504 skrev 2011-03-07 19:58:02 följande:
    Runt vecka 20. Jag har tränat hela graviditeten så jag höll koll så att jag inte skulle träna magmusklerna efter den hade börjat dela sig.
    Om man vill känna efter så kan man ligga på rygg och lyfta upp huvud och skulderblad som om man gör en situps och så trycker man med fingrarna mitt på magen och känner hur stort mellanrummet är. Är det mer än två fingrar brett så har muskeln börjat dela sig.
    Ohh, intressant, hade ingen aning om att man kunde kolla det så tydligt
  • TEmamma

jag märkte också det först efteråt, och mina magmuskler har tyvärr inte gått ihop än och nu är jag gravid för tredje gången. Blir supersnyggt det efter =D

• lilla V

Aa shit! Igår gjorde jag en situps liknande rörelse när jag skulle resa mig upp. Tyckte att det kändes lite konstigt i musklerna men tänkte inte på det mer. Nu kände jag sådär som ni beskrev här och det är ju fasen ett mellanrum mellan höger och vänster sidan. Kommer det återgå till det normala sen?

• Sofia8504
    lilla V skrev 2011-03-08 10:46:19 följande:
    Aa shit! Igår gjorde jag en situps liknande rörelse när jag skulle resa mig upp. Tyckte att det kändes lite konstigt i musklerna men tänkte inte på det mer. Nu kände jag sådär som ni beskrev här och det är ju fasen ett mellanrum mellan höger och vänster sidan. Kommer det återgå till det normala sen?
    Ja, det återgår till det normala! Det är ytterst ovanligt att muskeln INTE delar sig, det måste den nästan för att göra plats åt bebisen.
  • Matillin

Vet inte? Kände mycket på magen men aldrig det, men dom delar sig väl alltid, eller?

• Fjonkans
    Matillin skrev 2011-03-08 14:17:28 följande:
    Vet inte? Kände mycket på magen men aldrig det, men dom delar sig väl alltid, eller?
    Vet faktiskt inte, men jag tror inte att de delar sig hos alla. Dock så är det nog absolut vanligast att de delar sig någon gång under graviditeten.
Svar på tråden När märkte ni att era magmuskler delat sig under graviditeten?