• Anonym (undrande)

Ni som lever i ett parförhållande- hur ofta har ni sex?

Hej!

Jag lever i ett förhållande sen tre år tillbaka och tycker att jag och min partner har sex för sällan 1-2 ggr. i veckan... Han säger att det är hans normala sexdrift och han har helt enkelt inte lust oftare än så, när vi väl har sex funkar det bra. Kan tillägga att det har varit så här från start så det är inte så att lusten har avtagit p.g.a. att vi har varit ihop länge.

Vänder mig nu med en fråga till andra i fasta förhållanden, hur ofta har ni sex och hur länge har ni varit tillsammans?

• Svar på tråden Ni som lever i ett parförhållande- hur ofta har ni sex?
  • Anonym (L)

Har ett fast förhållande och det varierar kraftigt i perioder hur mycket vi har sex.

Ibland varje dag på en vecka, ibland ingen gång, ibland ett par gånger. Sen har vi ju tre små barn och väääldigt mycket som pågått känslomässigt och med sjukdomar etc som gjort att annat prioriterats, men bortsett från det skulle jag nog dra ett snitt på 2-3 ggr per vecka.Vi har båda varit för trötta för sex pga barnen och prioriterat sömn för att klara jobb och barnen. Hade vi inte haft barn hade vi haft sex oftare!

• Anonym

Vi har varit tillsammans i tre år, och sambos i 2,5 år.

1-2 gånger i månaden är det normala här. Ingen av oss har någon starkare sexdrift pga. medicinering. Vi har det bra och trivs, även om vi ibland önskar ha sex kanske 1 gång i veckan istället.. Vi är dock väldigt fysiska, pussas och kramas mycket och det är viktigare för oss...

• Anonym (jag)

4 år tillsammans.

1-2 gånger i veckan, han vill mer, inte jag 

• Anonym (nöjd tjej)

Varit tillsammans i 2 år, inga barn och sambos. Har sex kanske var 7-8:e vecka, dvs ungefär 1 gång varannan månad. Ingen som tar initiativ är väl det som jag "skyller" på.
    Jag är dock nöjd.

• Rikard

4-10 gånger per år.
    Varit tillsammans i sexton år.
    Är rejält missnöjd.

Men egentligen är frågan helt felställd. Man ska inte inrätta sitt eget sexliv för att uppfylla något statistiskt medelvärde. Den viktiga frågan är hur ofta ni själva vill ha sex, hur osynkade ni är och hur ni löser det. Sedan spelar det ingen roll om ni tycker en gång om dagen är för lite eller en gång om året är för mycket. 

• Anonym

Vi har varit tillsammans i lite över 5år nu och vi har sex varje dag/kväll faktiskt, någon kväll kan hända att vi somnar ifrån det, men det är sällan. Har alltid haft det.
    UNDANTAGET mellan graviditetsvecka 37-40 när jag väntade dottern, för då orkade jag helt enkelt inte så då hade vi sex ungefär varannan dag eller bara oralsex vissa dagar. Och nu är jag gravid i vecka 31 med "nummer 2" och har hemsk halsbränna till och från, och då har jag heller ingen speciell lust. ((och så har vi inte vaginalsex under mens-dagarna, men det finns ju flera andra former av sex och dem använder vi oss av då!))

• Anonym (mammaisommar)

Varit ihop i 7 år i Augusti. I nuläget har jag foglossning och ryggbesvär och är gravid i 19 veckan med tvillingar så nu blir det bara 1 gång i veckan om inte värken sätter stopp annars ett par gånger i veckan.

• Anonym

I snitt en gång i veckan...någon vecka blir det inte alls och vissa veckor blir det två :) Vi har vart tillsammans i 5 år. Är ganska nöjd med siatuationen men han vill mer, han säger det inte rakt ut men...Dock sover vi sällan ihop då han jobbar natt, när vi la oss ihop så var det mycket oftare, nu måste man vara med spontan för att det ska bli av

• MattiasFru

vi har vart tillsammans 4 år och det varierar mycket, ibland jobbar/pluggar vi mycket, ibland är vi sjuka, ibland är det bara så mycket annat, och vissa andra veckor ligger vi som kaniner flera gånger om dagen flera dagar i sträck. Men jag gissar att om man slår ut det på något medelvärde så blir det nog 1-2 gånger i veckan typ.

Svar på tråden Ni som lever i ett parförhållande- hur ofta har ni sex?