• KimS

Doula i Växjö

Hej! Jag undrar mest om någon i Växjö eller strax utanför Växjö skulle vara intresserade av att ha stöd utav en doula under graviditeten och förlossningen?

Jag är nämligen utbildad doula och söker nya uppdrag. Arbetar just nu helt gratis då jag känner jag behöver mer erfarenhet innan jag kan ta betalt.

Själv har jag två barn där jag själv gärna hade haft en doula med mig. Vid nästa graviditet och förlossning blir det definitivt en doula.

Om ni är intresserade eller bara vill diskutera är ni välkomna att skriva här till mig på familjeliv eller besöka min blogg www.doula.bloggplatsen.se där finns också alla mina kontaktuppgifter.

Mvh
    Kim

• Svar på tråden Doula i Växjö
  • HannaMagnusson

Jag hör av mig i framtiden!! Hehe
    Vill absolut ha en doula Bor i T-ryd..

• Duudi

Hoppas att du får många svar! Jag är doula i Göteborg. Kram

• KimS
    HannaMagnusson skrev 2011-08-05 12:25:20 följande:
    Jag hör av mig i framtiden!! Hehe
    Vill absolut ha en doula Bor i T-ryd..
    Ja gör gärna det vore super roligt! Glad
  • KimS
    Duudi skrev 2011-08-05 14:51:10 följande:
    Hoppas att du får många svar! Jag är doula i Göteborg. Kram
    Va kul! Känner många från Göteborg nu när man gick utbildningen där. När blev du Doula och hur går det?
  • HannaMagnusson
    KimS skrev 2011-08-05 18:51:15 följande:
    Ja gör gärna det vore super roligt! Glad
    Självklart
    Hur går man till väga? När ska man höra av sig till dig? I mitten av graviditeten eller?
  • Duudi

Jag utbildade mig i höstas. Jag har haft fem uppdrag och ska antagligen ha ett till i oktober. Så det går bra! Har bara tagit betalt en gång hittills. Det är roligt och det jag brinner för, verkar vara samma för dig när man läser din blogg! Jag sitter med i ODIS-styrelse också. Nästa grej för mig blir Profylaxinstruktör med Susanna Heli och "Föda utan Rädsla" i Stockholm i höst. Gick du med Elinor från Borås då?

• KimS
    Duudi skrev 2011-08-05 22:07:17 följande:
    Jag utbildade mig i höstas. Jag har haft fem uppdrag och ska antagligen ha ett till i oktober. Så det går bra! Har bara tagit betalt en gång hittills. Det är roligt och det jag brinner för, verkar vara samma för dig när man läser din blogg! Jag sitter med i ODIS-styrelse också. Nästa grej för mig blir Profylaxinstruktör med Susanna Heli och "Föda utan Rädsla" i Stockholm i höst. Gick du med Elinor från Borås då?
    Ja allt med graviditeter och förlossningar är intressant och roligt. Önskar bara att Växjö var större, här är alla "rädda" för doulor men jag hoppas det kan bli ändring på det.

Ja Elinor gick samtidigt som mig, super trevlig, snäll och och en glad tjej!

Va kul att du har haft så många uppdrag redan, några tips att ge?
  • KimS
    HannaMagnusson skrev 2011-08-05 20:09:09 följande:
    Självklart
    Hur går man till väga? När ska man höra av sig till dig? I mitten av graviditeten eller?
    När du blir gravid (snart kanske? Flört) så kontaktar du mig, när du vill beroende på hur många ggr vi ska träffas innan förlossningen. Men vanligtvis brukar man träffas ca 3 ggr under graviditeten, sen är jag med under förlossningen och sedan ett uppföljningssamtal efteråt. Men uppdraget planeras efter hur du/ni vill ha det!

Om du har några funderingar så är det bara att kontakta mig via mail eller telefon. [email protected], 0739939845

Min bloggadress är: www.doula.bloggplatsen.se
  • Duudi

Ja, det är tråkigt att så få känner till vad en doula är och att så många är skeptiska till det. Men det är helt klart på framfart, det känner jag!

Uppdragen har lite grann ramlat över mig, stött på någon intresserad på födelsehuset, varit reserv och fått hoppa in, blivit ihop-parad med ett par, doulat min syster och blivit kontaktad på mailen, ska kanske doula en kompis snart. Så jag har inga direkta tips.
    De mer erfarna doulorna jag känner verkar ha fått de flesta av sina uppdrag från www.doula.nu, och där var du med såg jag.

Vi som gick utbildningen i höstas bildade gruppen Västkustdoulorna för att vi ville hålla ihop efter kursen. Vi har varit reserver åt varandra en del, men det är ju inte så ofta som man faktiskt får hoppa in och göra jobbet, med ändå roligt att få vara delaktig och lära känna gravida. :)

• HannaMagnusson
    KimS skrev 2011-08-05 22:20:56 följande:
    När du blir gravid (snart kanske? Flört) så kontaktar du mig, när du vill beroende på hur många ggr vi ska träffas innan förlossningen. Men vanligtvis brukar man träffas ca 3 ggr under graviditeten, sen är jag med under förlossningen och sedan ett uppföljningssamtal efteråt. Men uppdraget planeras efter hur du/ni vill ha det!

Om du har några funderingar så är det bara att kontakta mig via mail eller telefon. [email protected], 0739939845

Min bloggadress är: www.doula.bloggplatsen.se
    Gud vilket spännande yrke..... Ja inom snar framtid när jag är klar med utbildning Blev genast fäst i dig, du verkar va en sprudlande glad tjej, och trevlig med såklart Hur mycket kostar det?
Svar på tråden Doula i Växjö