• KimS

Doula i Växjö

Hej! Jag undrar mest om någon i Växjö eller strax utanför Växjö skulle vara intresserade av att ha stöd utav en doula under graviditeten och förlossningen?

Jag är nämligen utbildad doula och söker nya uppdrag. Arbetar just nu helt gratis då jag känner jag behöver mer erfarenhet innan jag kan ta betalt.

Själv har jag två barn där jag själv gärna hade haft en doula med mig. Vid nästa graviditet och förlossning blir det definitivt en doula.

Om ni är intresserade eller bara vill diskutera är ni välkomna att skriva här till mig på familjeliv eller besöka min blogg www.doula.bloggplatsen.se där finns också alla mina kontaktuppgifter.

Mvh
    Kim

• Svar på tråden Doula i Växjö
  • KimS
    HannaMagnusson skrev 2011-08-05 23:12:24 följande:
    Gud vilket spännande yrke..... Ja inom snar framtid när jag är klar med utbildning Blev genast fäst i dig, du verkar va en sprudlande glad tjej, och trevlig med såklart Hur mycket kostar det?
    Just nu är jag gratis medan jag skaffar mig mer erfarenhet. Men när jag varit med på några förlossningar kommer jag börja att ta betalt, hur mycket vet jag inte ännu. Men det handlar inte om några stora summor!
  • HannaMagnusson
    KimS skrev 2011-08-06 10:01:26 följande:
    Just nu är jag gratis medan jag skaffar mig mer erfarenhet. Men när jag varit med på några förlossningar kommer jag börja att ta betalt, hur mycket vet jag inte ännu. Men det handlar inte om några stora summor!
    Okej! Ska spara denna tråden till det är dags hehe
  • Dimitra

Typiskt att du inte är verksam i Umeå, då hade jag träffat dig direkt

The Dimitra universe.
  • KimS
    Dimitra skrev 2011-08-06 11:47:13 följande:
    Typiskt att du inte är verksam i Umeå, då hade jag träffat dig direkt
    Ja det blir lite långt att åka och risken att missa förlossningen är stor Flört

Men gå gärna in på www.doula.nu och titta under ditt län så hittar du säkert en doula nära dig!
  • Dimitra
    KimS skrev 2011-08-06 14:11:39 följande:
    Men gå gärna in på www.doula.nu och titta under ditt län så hittar du säkert en doula nära dig!
    Jag har kollat flera gånger men hittar ingen som gör det gratis Guld i mun
    The Dimitra universe.
  • KimS
    Dimitra skrev 2011-08-06 15:56:48 följande:
    Jag har kollat flera gånger men hittar ingen som gör det gratis Guld i mun
    Det var tråkigt! Tanken är väl att jag inte heller ska vara gratis utan bara nu i början när jag skaffar mig mer erfarenhet.
  • Dimitra
    KimS skrev 2011-08-06 16:24:24 följande:
    Det var tråkigt! Tanken är väl att jag inte heller ska vara gratis utan bara nu i början när jag skaffar mig mer erfarenhet.
    Jag tycker att doulorna bör få betalt med tanke på jourtiden men i mitt fall finns inte pengarna och då hade en doula som bara behöver erfarenhet, som du tex, passat mig perfekt just nu
    The Dimitra universe.
  • KimS
    Dimitra skrev 2011-08-06 16:27:29 följande:
    Jag tycker att doulorna bör få betalt med tanke på jourtiden men i mitt fall finns inte pengarna och då hade en doula som bara behöver erfarenhet, som du tex, passat mig perfekt just nu
    Du får flytta närmare! Flört
  • Dimitra
    KimS skrev 2011-08-06 16:28:40 följande:
    Du får flytta närmare! Flört
    Hahahahaha...jag får göra det
    The Dimitra universe.
  • KimS

Min första Doulabebis är född och min andra beräknas födas i slutet av mars 2012! Tjohooo för en massa bebisar!

• Alvi
    KimS skrev 2011-11-22 22:30:17 följande:
    Min första Doulabebis är född och min andra beräknas födas i slutet av mars 2012! Tjohooo för en massa bebisar!
    Grattis!!! Hur gick det, berätta gärna hur du upplevde det och vad föräldrarna tyckte!
    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • KimS

Hej! Jo det gick som planerat, i alla fall nästan :)

Paret ville väldigt gärna föda vaginalt men bara någon dag innan igångsättning såg läkaren på ett tul att bebisen var alldeles för stor. Det blev planerat kejsarsnitt. Allt gick väldigt bra,lugnt och fint och jag som Doula fick vara med hela vägen. Det var häftigt att få vara med på en sådan förlossning åxå. Vi tränade på andning och avslappning, både innan operation, under operation och efter operation då dom alltid går iväg med bebisen.

Föräldrarna var nöjda med mig och jag fick fina tackord efteråt.   

En frisk liten gosse på 5,6 kg blev det!   

Svar på tråden Doula i Växjö