• k girl

Fodrade regnkläder - tips?

Alla jag rådfrågat om ytterkläder till våren säger samma sak: fodrade regnkläder. Där jag bor har vi ju en lång och rätt blöt vårvinter, inte så mycket av våren man har i södra Sverige. Men vad ska man ha för fodrade regn-/galonkläder? Någon som kan göra en jämförelse eller ge tips?

• Svar på tråden Fodrade regnkläder - tips?
  • Pumpkin

Jag har snarare fått tipset att köpa ett fleeceställ att ha under ett ofodrat regnställ, för att slippa köpa extra fleecekläder och för att kunna ha regnstället även på sommaren när man kanske inte behöver fodrat.

Hur som helst så brukar Didriksons regnkläder vara bra, oavsett om det gäller fodrat eller ofodrat.

• Erkens mamma

Vi har Didrikssons fleecefodrade regnställ till barnen. Bor på västkusten så här har vi lång användningstid för dem. Jag tycker att det känns bättre att ha allt i ett så att det går smidigt för förskolepersonalen att klä barnen.

• k girl
    Pumpkin skrev 2011-03-07 22:18:11 följande:
    Jag har snarare fått tipset att köpa ett fleeceställ att ha under ett ofodrat regnställ, för att slippa köpa extra fleecekläder och för att kunna ha regnstället även på sommaren när man kanske inte behöver fodrat.

Hur som helst så brukar Didriksons regnkläder vara bra, oavsett om det gäller fodrat eller ofodrat.
    Här säger de att man behöver både och, både fodrat och ett ofodrat. Jag förmodar att det är rätt så lång säsong för de fodrade här, det är ju inte så att det torkar upp och är soligt och varmt i maj direkt.
  • Dimitra
    k girl skrev 2011-03-08 13:38:41 följande:
     det är ju inte så att det torkar upp och är soligt och varmt i maj direkt.
    Gör det inte? När jag bodde i Stora samhället där du bor nu var det så

Om du vill ha tips på ofodrade till senare så har Me Too galonoveraller som är jättebra.
    The Dimitra universe.
  • k girl
    Dimitra skrev 2011-03-08 13:41:55 följande:
    Gör det inte? När jag bodde i Stora samhället där du bor nu var det så

Om du vill ha tips på ofodrade till senare så har Me Too galonoveraller som är jättebra.
    Mja, det brukar ju ligga kvar en del snö i mitten av maj, det har det i alla fall varit de senaste tre åren, och vi brukar ha plaskdamm på åkern till i slutet av maj. 
  • 071001

Vi körde ett fleecefodrat ställ från Ellos, i två säsonger. Funkade mycket bra.

• Ami755

Fix hade fleece fodrade galonbyxor - svarta med gul fleece inne i höstas. Tror säkert det finns på Lindex fortfarande. Det har min 6 1/2 åring. Har även köpt nytt nu till våren till båda killarna med insytt fleece från nameit. Hoppas deras är bra dock inte lika mycket galon. Har oxå använt lindex vanliga bamse utan fleece

• Dimitra
    k girl skrev 2011-03-08 13:45:37 följande:
    Mja, det brukar ju ligga kvar en del snö i mitten av maj, det har det i alla fall varit de senaste tre åren, och vi brukar ha plaskdamm på åkern till i slutet av maj. 
    Jo jag vet, jag har som sagt bott där jag med
    The Dimitra universe.
  • Dr Mupp

Kan inte tipsa om nått specifikt ställ, men se till att fodret inte går ända ner i benen, fodret suger vatten och går fodret ända ner till benöppningarna så kommer de bli våta invändigt. De kommer även ta en evigeht att torka fodrade regnkläder.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • mortill31980

Har köpt på Lindex, fodrat som hållt i 3 år....
    Köpte fodrat regnställ senast på Rusta, men har ej testat det ännu....
    På dagis har jag både ett fodrat och ett ofodrat ställ....

• Maisie

Jag tycker barnen blir nästan lika våta med fodrade regnkläder som om de varit utan regnkläder. Som förskolepersonal så föredrar jag fleece och regnställ separat.

• Lemonlicorice

Vi har ett fodrat didriksonregnställ till vår son. Tycker det har funkat bra. Han har ett vanligt regnställ också till det blir varmare. Marken är ju kall ett bra tag till. Vi bor i Skåne, så det fodrade regnstället har varit guld värt, då det inte alltid är snö på vintern precis... Tungan ute

• Maisie

Så olika det kan vara. Jag jobbar på en förskola i Malmö och här är det ingen som använder fodrade galonkläder.

• mortill31980

på ett dagis i vå rkommun ville de att vi skulle ha regnställ som man skulle ta över vinterkläderna...så vi fick köpa regnkläder som var 2 strl för stora....  har annat dagis nu,och där har de flesta fodrade regnställ + ett vanligt att byta med när det blir varmare.

Svar på tråden Fodrade regnkläder - tips?