Inlägg från: k girl |Visa alla inlägg
  • k girl

Fodrade regnkläder - tips?

Alla jag rådfrågat om ytterkläder till våren säger samma sak: fodrade regnkläder. Där jag bor har vi ju en lång och rätt blöt vårvinter, inte så mycket av våren man har i södra Sverige. Men vad ska man ha för fodrade regn-/galonkläder? Någon som kan göra en jämförelse eller ge tips?

• Svar på tråden Fodrade regnkläder - tips?
  • k girl
    Pumpkin skrev 2011-03-07 22:18:11 följande:
    Jag har snarare fått tipset att köpa ett fleeceställ att ha under ett ofodrat regnställ, för att slippa köpa extra fleecekläder och för att kunna ha regnstället även på sommaren när man kanske inte behöver fodrat.

Hur som helst så brukar Didriksons regnkläder vara bra, oavsett om det gäller fodrat eller ofodrat.
    Här säger de att man behöver både och, både fodrat och ett ofodrat. Jag förmodar att det är rätt så lång säsong för de fodrade här, det är ju inte så att det torkar upp och är soligt och varmt i maj direkt.
  • k girl
    Dimitra skrev 2011-03-08 13:41:55 följande:
    Gör det inte? När jag bodde i Stora samhället där du bor nu var det så

Om du vill ha tips på ofodrade till senare så har Me Too galonoveraller som är jättebra.
    Mja, det brukar ju ligga kvar en del snö i mitten av maj, det har det i alla fall varit de senaste tre åren, och vi brukar ha plaskdamm på åkern till i slutet av maj. 
Svar på tråden Fodrade regnkläder - tips?