• Lykka

Varför har vissa av er kvinnor som lever med en man som har barn sedan innan sådant problem med att det faktiskt finns en mamma till barnen med i bilden?

Det går ju liksom inte att ändra på att det finns en mamma och en pappa till barnet. Självklart ska man respektera och acceptera varandra för att det ska fungera för alla inblandade parter men att försöka utesluta barnens mamma och nästan låtsas som om hon inte finns är väl knappast ett sunt beteende, eller?
    Jag har både varit "bonusmamma" och nu är det jag som lever med en kille som fått ta rollen som "bonuspappa" så jag har liksom insyn från båda sidor. För att inte tala om att jag själv är uppvuxen med både "bonuspappa" och "bonusmamma" men aldrig har jag varit med om det beteendet eller sättet att resonera som existerar här inne på FL. Om man har så svårt att leva med andras barn eller att acceptera att ens partner har haft ett förhållande innan där det har kommit barn till världen, varför väljer man då att leva så?

• Svar på tråden Varför har vissa av er kvinnor som lever med en man som har barn sedan innan sådant problem med att det faktiskt finns en mamma till barnen med i bilden?
  • Angels

Tycker inte om att mamman inte respekterar oss och vårt liv, att hon vänt barnen mot oss och att hon sätter sina egna intressen före barnens. Men det är inte mina barn, vi träffar de knappt längre, eftersom mamman valde att flytta 10 timmars resväg bort och vi väljer att bilda oss ett eget liv nu med egna barn. Det är mest synd om barnen men jag orkar inte bry mig längre.

• Lykka
    Angels skrev 2011-03-07 22:48:42 följande:

Tycker inte om att mamman inte respekterar oss och vårt liv, att hon vänt barnen mot oss och att hon sätter sina egna intressen före barnens. Men det är inte mina barn, vi träffar de knappt längre, eftersom mamman valde att flytta 10 timmars resväg bort och vi väljer att bilda oss ett eget liv nu med egna barn. Det är mest synd om barnen men jag orkar inte bry mig längre.

Mamman valde? Jo, men vad är din man för pappa då som godkände det? Att du inte orka bry dig är väl en sak men att pappan inte gör det är ju tragiskt...
  • Angels
    Lykka skrev 2011-03-07 22:55:08 följande:
    Mamman valde? Jo, men vad är din man för pappa då som godkände det? Att du inte orka bry dig är väl en sak men att pappan inte gör det är ju tragiskt...
    100.000:- till en advokat och 2 år av rättegångar känns inte som ett godkännade? Eller??
  • Angels

Och nej, pappan orkar inte bry sig heller. Det är för mycket bråk, hot och manipulation varje gång barnen ska komma och barnen mår jättedåligt av att komma hit pga all psykning både av oss och barnen. Känns inte värt det! Äldsta fyller dock 16 nästa år och hon säger att hon ska flytta till oss då. Har en känsla av att de andra kommer efter de också så småningom...

• Lykka
    Angels skrev 2011-03-07 22:59:37 följande:
    100.000:- till en advokat och 2 år av rättegångar känns inte som ett godkännade? Eller??
    Nej, det gör det inte eftersom man inte ens får flytta till grannhuset utan att den andra föräldern skrivit på OM det nu inte är så att din man anses vara olämplig som far och därför fick mamman igenom att flytta barnen 10 mil bort? Är det så?
  • Lykka
    Angels skrev 2011-03-07 23:01:43 följande:
    Och nej, pappan orkar inte bry sig heller. Det är för mycket bråk, hot och manipulation varje gång barnen ska komma och barnen mår jättedåligt av att komma hit pga all psykning både av oss och barnen. Känns inte värt det! Äldsta fyller dock 16 nästa år och hon säger att hon ska flytta till oss då. Har en känsla av att de andra kommer efter de också så småningom...
    Vet du en sak, det finns INGET som mitt ex kan göra för att jag skulle ge upp mina barn. INGET. För mig är det så otänkbart att jag inte ens kan fantisera i de banorna...
  • Angels

10 mil? Nej, 10 timmar!!!!

Jo då, barnen bodde hos oss först, men andra gången i hovrätten, så lyckades mamman övertala dem om att flytta barnen. Allt skulle ju bli sååååå bra om de kom dit.... Efter det fick vi knappt träffa barnen, mamman lyckades tom manipulera till sig enskild vårdnad, så pappan kan liksom ingenting göra, utan att kräva umgänge i rätten och, ja du har rätt, man gör vad som helst för sina barn och man ger inte upp dem, men det betyder inte att man tvingar dem till ett umgänge som skadar dem mer än det gynnar dem. Både pappan och jag har daglig kontakt med dem via nätet och telefon istället. De har trots allt bott hos oss 3 år, varav den yngsta var 2 när jag och sambon träffades, så vi har ganska bra relation i grund och botten.

Tror dock inte att du kan förstå. Jag har också sett den andra sidan, men det är inte alltid så ljust tyvärr. Däremot VET jag att min sambo kommer bli en helt underbar far och jag kommer aldrig göra så mot våra barn som hans ex gjort.

Det finns fler färger än svart och vitt....

• Lykka
    Angels skrev 2011-03-07 23:09:10 följande:

10 mil? Nej, 10 timmar!!!!

Jo då, barnen bodde hos oss först, men andra gången i hovrätten, så lyckades mamman övertala dem om att flytta barnen. Allt skulle ju bli sååååå bra om de kom dit.... Efter det fick vi knappt träffa barnen, mamman lyckades tom manipulera till sig enskild vårdnad, så pappan kan liksom ingenting göra, utan att kräva umgänge i rätten och, ja du har rätt, man gör vad som helst för sina barn och man ger inte upp dem, men det betyder inte att man tvingar dem till ett umgänge som skadar dem mer än det gynnar dem. Både pappan och jag har daglig kontakt med dem via nätet och telefon istället. De har trots allt bott hos oss 3 år, varav den yngsta var 2 när jag och sambon träffades, så vi har ganska bra relation i grund och botten.

Tror dock inte att du kan förstå. Jag har också sett den andra sidan, men det är inte alltid så ljust tyvärr. Däremot VET jag att min sambo kommer bli en helt underbar far och jag kommer aldrig göra så mot våra barn som hans ex gjort.

Det finns fler färger än svart och vitt....

Okej...
  • chrissandra
    Lykka skrev 2011-03-07 23:01:59 följande:
    Nej, det gör det inte eftersom man inte ens får flytta till grannhuset utan att den andra föräldern skrivit på OM det nu inte är så att din man anses vara olämplig som far och därför fick mamman igenom att flytta barnen 10 mil bort? Är det så?
    Du vet inte att det inte fungerar så irl?

Om mamman flyttar med barnen så blir det en adressändring gjord utan pappans godkännande.
Svar på tråden Varför har vissa av er kvinnor som lever med en man som har barn sedan innan sådant problem med att det faktiskt finns en mamma till barnen med i bilden?