• Notariatet

Röd Laser

Jag fick det inbyggd i en ficklampa i present med en varning att det är farligt. Har aldrig känt behov av en och vi har småbarn så den måste gömmas. Verkar dumt att ge sådant till oss och bör kanske slängas, eller vad kan man hitta på?

• Svar på tråden Röd Laser
  • Catox9

Är det röd laser som är farligt? Jag har hört grön laser...Orkar inte googla ;)
    Har ingen aning, jag hade kanske använt den till att leka med katten (om jag hade någon, hihi) men annars kan du ge den till någon som vill ha, hör runt i bekantskapskretsen :) Eller kasta den bara, fast det gillar inte jag att göra ;)

• Notariatet

Står varningstext på och givaren varnade, idiotiskt när vi har småbarn och lillen säger "pappa prova". Eller så lyser man på invandrare och får gratis boende.

• Aina1990

Om man riktar lasern i ögat och håller den kvar och utan att blunda då kan synen skadas...
    (beror på styrka hur lång tid det tar)
    Ingenting att ha inom räckhåll för barn. Men jag skulle kunna ha det till katten/hunden.. då man alltid lyser på golv och väggar och aldrig i deras ögon.

Bättre ta det säkra före det osäkra... det är mitt tips

• Notariatet

Lysa en röd prick för att leka med katten?

Barnen lyser med en röd fotboll, inte laser och jagar den som jag lärde dom :)

• Catox9

Googlade iallafall :)
    Det är grön laser som är farlig kanske röd laser är det också men det brukar vara grön laser man pratar om i samband med ögonskador.

Ja alltså när vi har haft såna laserpekare så brukar vi lysa på väggar/golv och annat för att få dem att jaga "pricken" :D
    Skitroligt, speciellt som de inte fattar att de inte kan få fast den, de försöker om och om igen.. Kanske kan vara bra om man har en innekatt och vill att den ska motionera lite, hihi.

Hoppas ni hittar på nåt skoj, annars får du spara den i en låda och nästa gång någon fyller år så har du en fin present ;)

Svar på tråden Röd Laser