• vivan99

Yrsel efter magsjuka

Har haft kräksjuka tre omgångar på två veckor. Vaknade i förrgår natt och hela rummet snurrade. Bättre nu men fortfarande yr. Någon som har ett förslag på vad jag ska göra? Gå till doktorn eller vänta på att det ska gå över? Det har blivit lite bättre hela tiden men nu är magsjukan borta.

• Svar på tråden Yrsel efter magsjuka
  • Mammat3

Kan det inte vara vätskebrist? Har du testat att ta vätskeersättning

• vivan99

Jag har tagit en Resorb och jag har kunnat äta och dricka som vanligt igår och idag.

• Mammat3

Det tar ju tid att återhämta sig från 1 maginfluensa och du som har haft 3. Det är ju inte så konstigt om du är yr för det kan ju vara utmattning också. Men känner du dej orolig så skadar det ju inte att ringa till vc. Men jag skulle nog testa att ta lite mer vätskeersättning. Resorb är det sempers? Har hört att den inte ska vara bra och den istället tar bort vätska ur kroppen (vårt apotek sa det så dom har slutat sälja den)

• vivan99

Det var tre korta magsjukor jag hade och jag kunde äta som vanligt emellan. Pratade med en sköterska på Capio igår och hon sa: vätskebrist och näringsbrist. Men jag är fortfarande yr och igår tog jag flera Resorb. Har en tid hos en läkare idag. Vi får väl se vad han säger...

• vivan99

Det visade sig vara kristallsjuka! Det var inte fel på magen, det var fel på huvudet! Eller i alla fall balansorganet i öronen. Någon annan som haft det? Kräktes och hade yrsel senast på förmiddagen i dag. Någon som haft och låtit det gå över av sig själv? Eller kan man åka till axessakuten och låta en doktor titta på det. Man ska kunna bli av med kristallsjuka genom vissa rörelser som en läkare gör med huvudet...

Svar på tråden Yrsel efter magsjuka