FlamingRed skrev 2011-03-08 17:55:13 följande:
Och för att komma tillbaks till ämnet då... :)
Jag tror det är svårt att säga hur lång tid det tar, och framförallt så kanske din inställning om att loppet redan är kört ställa till det i den processen.
Jag har genomgått en separation där jag själv tänkte just, varför fick inte jag vara med i beslutet. När beslutet väl är taget är man ju redan lämnad i nån mening och det kanske är försent för er att separera i samförstånd?
Jag inbillar mig inte att allt kommer gå lugnt och stillsamt till, fast det vore bra om det inte blev hysteriskt gråtande eller en massa onödigt skrikande.
Men det måste ju vara skillnad på att en dag slänga in en handgranat i relationen och säga rätt av att man vill separera och att grundarbeta lite innan och något långsammare leda henne fram till insikten att det kommer att bli såhär. Eventuellt kanske hon också tycker det är en bra idé så småningom, det vet man aldrig.
Jag har ju ett ansvar mot fler än min sambo också så någon nivå av minsta möjliga samförstånd måste vi nog komma till innan det bryts upp rent praktiskt/fysiskt i alla fall.