• Maxbox

Till er med bebisar som vaknade så fort vagnen slutade rulla

Jag har en sådan bebis nu. Hon sover inte ens i bärsjal såvida jag inte rör mig.
    Hur länge var era barn så? Hur blev det med sömnen därefter?

• Svar på tråden Till er med bebisar som vaknade så fort vagnen slutade rulla
  • Spexig

Tjejen är 7,5 mån nu o är sån (samma med bilen). Tror det kommer vara så alltid. Fast somnar hon i selen sover hon även om jag stannar/sitter still.

• Maxbox

Ojoj, undrar om jag pallar tills dess. Eller ja, det gör jag ju men tycker så synd om storebror som uppenbarligen börjar tycka det är jättejobbigt att inte få så mycket uppmärksamhet.

• Ema86

min tjej vaknar oxå när bilen eller vagnen stannar. hon är 11 månader nu så jag tror inte att det kommer att ändras alls.
    numera är det tillomed (nästan) hopplöst att få henne att somna alls i vagnen.

• Maxbox

Hur sover de på dagen då? Går ni runt med dem hela tiden då eller?

• Ema86

min tjej somnar själv i sin säng både dagtid och på kvällen. annars om vi är ute på äventyr så blire sova i bilen, eller på dom små stunderna i vagnen .. om hon nu somnar annars blire inge sova alls förrns vi kommer hem igen.

• Spexig

Vår tjej börjar nu soman själv i sin säng, men annars ligger jag med henne i vår säng o ammar tills hon somnat o rullar sen ifrån.

• bergan

Min son var och är sådan till och från men när det gäller vagnen så gav jag mig inte för jag orkar inte vagga den eller gå på promenad. Han ska kunna sova i den ute på verandan utan att den rör på sig så jag trappade ner på vaggandet och precis när han håller på o somnar så slutar jag vagga så han somnar in själv. Det funkade för oss.
    Han är 6månader och sover dagtid i sin säng eller i vagen ute. Svårare att somna in dagtid än kvällstid. På natten sover han i sin säng i eget rum.

• lillnageln

Vår kille vaknade alltid så fort vagnen kom in i trapphuset, tills för en vecka sen då han blev 9 veckor. Då sov han helt plötsligt vidare i tre timmar, och sedan dess har han sovit vidare i två-tre timmar varje gång! Jag kan inte se att jag ändrat på nåt, förutom vad han har på sig. Men jag tackar och tar emot så länge jag får dessa fria timmar

• mariaheterjag

Jag trodde att min son bara kunde sova i vagnen rullandes. Men så upptäckte jag att om jag sövde honom i vagnen men sedan stannde den direkt efter han somnat inom så sov han vidare. Däremot om han fick sova längre i vagnen (i rörelse) och jag sedan försökte ställa den någonstans så vaknade han direkt. Så Ts testa att köra vagnen över tröskel eller liknande och så när din bebis börjar somna in vaggar du långsammare och långsammare och så stannar du den sedan. Funkade för oss!!

• Alexi

Min son var så i början men efter ett par månader fungerade det att ställa vagnen.

dock, jag tror faktiskt man kan träna dem att somna i rullande vagn och sova i stillastående, googla på det så får du säkert tips.

• ModestyBlaze

Hej, Nyckeln är att "Lära" sitt barn att somna i stillastående vagn och att sen somna om i stillstående vagn.

Ett mjukt sätt kan bara, promenera tills barnet är lugnt och avslappnat. Stanna vagnen och låt barnet somna stillastående. Börjar barnet skrika, gå till tyst. Stanna. Skrik, gå, stanna osv... Tills barnet somnar i stillastående vagn.

Första dagen kan det ta lätt upp till över 1 timme. Men det kommer att gå fortare och fortare. DOCK måste man vara konsekvent i MINST 2 veckor.

När barnet väl lärt sig sova i stillastående vagn, kan man om man måste börja promenera när barnet sovit i 10 min. Men helst skall man när man väl lärt dem sova i stillastående vagn inte promenera med den mer om man inte vill fastna i promenad träsket igen.

• t0va

funkar inte tipsen så finns alltid denna https://www.lolaloo.com/en/order/index.html

Jag har inte provat själv för min son har börjat somna själv i vagnen, det som hjälpte oss var att han kunde hålla nappflaskan själv och ligga och snutta. Han tar inte napp eller tumme. Nu sen en vecka tillbaka har vi lyckats få över honom från vagnen till sängen istället, han blir 7månader nästa vecka. 

Vi köpte en innegunga som han sov i många nätter så vi skulle kunna sova, jag tror hans största problem var att han hade ont i magen pga. mjölkallergi och att ligga platt och still gjorde mer ont än att bli vaggad.  

Svar på tråden Till er med bebisar som vaknade så fort vagnen slutade rulla