• Anonym (HJÄLP!!!)

Tampongen har fastnat!!!!!!!

HJÄLP!! Jag kom på idag att jag glömde ta ut tampoengen igår, och sen hade vi sex, och NU KOM JAG PÅ DET. OCH JAG FÅR INTE UT DEN!!!! Faaan grinar nästan.... TIPS SNÄLLA!!!!!
    Får inte tag i den, känner den långt inne!!!!!

• Svar på tråden Tampongen har fastnat!!!!!!!
  • Anonym (HJÄLP!!!)
    Anonym skrev 2011-03-08 13:26:32 följande:
    Har du provat att sitta på huk (i duschen tex) och krysta ordentligt?
    ÅH JAG HAR FÅTT UT DEN!!!!
    Jag satt på huk bredbent, krystade som sjutton tog olja på fingrarna och fick tillslut tag i snöret och drog ut den...
    TACK GODE GUD !!!!!
    Anonym (been there) skrev 2011-03-08 13:30:54 följande:
    Jag var med om nästan samma. hoppade från en hög klippa ner i vattnet med rumpan först. Tampong och snöre var som bortblåsta.

Mitt tips: ta lite vaselin på fingrarna, försök att lirka. Ta det lugnt och bli inte stressad. Jag lyckades till slut få ut den, med mycket tålamod och några tårar. Tänk på att din vagina någon dag kanske ska trycka ut ett barnahuvud den vägen, så det är väldigt elastiskt.
    Är det omöjligt, ring till sjukhuset. De tar lätt ut den när du ligger i en gynstol.

Ingen panik här inte!
    TACK NI SNÄLLA MÄNNSIKOR DÄR UTE!!!
    Didaj skrev 2011-03-08 13:26:38 följande:
    Hej ! inte få panik, det löser sig! Ta olivolja, sätt det bredben på huk och försök på tag på den. Du kan även ta lite filmjölk som innehåller bra bakterier för underlivet. =)
  • Anonym (HJÄLP!!!)
    Didaj skrev 2011-03-08 13:31:28 följande:
    Varför så HIMLA hysteriska?! Vafan tror ni det hjälper till?!
    Tack.....
  • hon mot strömmen
    Anonym (HJÄLP!!!) skrev 2011-03-08 13:32:37 följande:
    Tack för tipset.... NOT!!!!! Det fattar jag väl att jag måste ringa dit OM jag inte får ut den!!! VIlle ha tips för att få ut den själv!!
    Och det var bara IGÅR så jag tror inte jag dör på fläcken, eller kanske ska ringa begravningsbyrån samtiidigt som gyn... vad tycker du?!?!
    My god........

MEn har man en tampong för länge så kan man få tampongsjukan.   

MEn gräv du i ditt underliv och förosaka dig själv ev skador istället för att få proffessionell hjälp. 
  • Mia386

Ja det bästa är nog att sitta och krysta i duschen, och även "gräva" dig djupt in och försöka få tag på den. 
    Annars får du ju ringa gyn, men det fattade du ju själv ;P  

• Anonym (been there)

Skönt att höra! Jag var knappt ens öm efter mitt hårdhänta grävande därinne, fantastiskt vad tålig man är därnere...
    Nu kan du sexa på i lugn och ro igen!

• Liten Mjau
    Anonym (HJÄLP!!!) skrev 2011-03-08 13:32:37 följande:
    Tack för tipset.... NOT!!!!! Det fattar jag väl att jag måste ringa dit OM jag inte får ut den!!! VIlle ha tips för att få ut den själv!!
    Och det var bara IGÅR så jag tror inte jag dör på fläcken, eller kanske ska ringa begravningsbyrån samtiidigt som gyn... vad tycker du?!?!
    My god........
    hihi lika bra kanske.
    Jag kan bara tipsa om samma som några ovan. Sitt på huk eller på toasstolen och försök nyp tag i tampongen samtidigt som du trycker ut den/krystar. Var försiktig!
    Lycka till
  • Anonym (anonym nr 1)
    Anonym (HJÄLP!!!) skrev 2011-03-08 13:35:35 följande:
    ÅH JAG HAR FÅTT UT DEN!!!!
    Jag satt på huk bredbent, krystade som sjutton tog olja på fingrarna och fick tillslut tag i snöret och drog ut den...
    TACK GODE GUD !!!!!
    Anonym (been there) skrev 2011-03-08 13:30:54 följande:
    Jag var med om nästan samma. hoppade från en hög klippa ner i vattnet med rumpan först. Tampong och snöre var som bortblåsta.

Mitt tips: ta lite vaselin på fingrarna, försök att lirka. Ta det lugnt och bli inte stressad. Jag lyckades till slut få ut den, med mycket tålamod och några tårar. Tänk på att din vagina någon dag kanske ska trycka ut ett barnahuvud den vägen, så det är väldigt elastiskt.
    Är det omöjligt, ring till sjukhuset. De tar lätt ut den när du ligger i en gynstol.

Ingen panik här inte!
    Wohooooo! Härligt att det fixade sig
  • Mia386

Såg inte att du hade fått ut den.. skönt :)

Konstigt att din kille inte kände tampongen? :S  

• Anonym (HJÄLP!!!)

åh hej å hå det svider lite där nere annars känns det ok.... puuuuh
    Tack alla som engagerade sig !!!

Det hår låter helt sjukt men mannen sa igår,..ajj det gör lite ont på snoppen....
    Förmodligen för att tampongen tog emot! Men inte tänkte jag på det!!!
    Himmel så sjukt........ Ja det här gör jag inte om!!!

• Anonym (been there)
    hon mot strömmen skrev 2011-03-08 13:36:40 följande:

MEn har man en tampong för länge så kan man få tampongsjukan.   

MEn gräv du i ditt underliv och förosaka dig själv ev skador istället för att få proffessionell hjälp. 

Fan vad hysterisk man kan vara då. Läs på lite istället. Det här tipset, att gräva själv, fick jag av en GYNEKOLOG och FÖRLOSSNINGSLÄKARE. Inget jag hittade på själv.

Den där tampongsjukan är "uppfunnen" av tampongföretagen, för att folk ska byta tampong oftare och de ska sälja mer. Det säger ju sig själv att man inte ska ha gammalt blod inne i kroppen alltför länge av infektionsskäl, men det finns ingen speciell sjuka som heter tampongsjukan. Den nämns bara i tampong-bipacksedlarna.

Svar på tråden Tampongen har fastnat!!!!!!!