• Pssst

Småbarnsfäldrar! Hur ofta har ni sex?

Hur ofta har ni sex?

Vad tycker ni är "normalt" resp. sällan och ofta?

Vårt Pyre 5/7 - 08 och vår Böna 15/8 -09
  • Svar på tråden Småbarnsfäldrar! Hur ofta har ni sex?
  • Monica83

Vi har sex ganska ofta när vi kan..
    Då gubben ligger ute sker det varje dag på helgerna när vi kan men när han är hemma som tex under semester ja 4-5 gånger i veckan kanske lite mer..:)

• SanTan

Alldeles för sällan tyvärr...
    Oftast har jag varken ork eller lust.... När jag väl får en liten stund över (vid läggdax) tycker jag det är så skönt att koppla av med en bok... Orkar inte prioritera min man efter en stressig dag med jobb, hämtning på dagis, hushållsarbete etc...
    JAg vet att det är felprioriterat av mig men jag orkar inte!!!!

Normalt eller ej vet jag inte... Gissar väl på att det räknas som sällan.

Blir kanske 1 gång varannan vecka... 

• Pssst
    SanTan skrev 2011-03-08 14:22:00 följande:
    Oftast har jag varken ork eller lust.... När jag väl får en liten stund över (vid läggdax) tycker jag det är så skönt att koppla av med en bok... Orkar inte prioritera min man efter en stressig dag med jobb, hämtning på dagis, hushållsarbete etc...

Det där låter alltför bekant....

Fler?
  • emsmamma

För mig är sex den ultimata källan att hämta energi ur, så det brukar bli 3-4 ggr per vecka och då ses vi bara på helgerna.

• Unframed
    SanTan skrev 2011-03-08 14:22:00 följande:

Det är vanligare än du tror. Sitter själv i ett sådant förhållande där minsambo resonerar precis som du. Men vi har väll en gång i månaden istället eller varannan månad. Ja det sliter och vi är på g att separera pga det, för funkar inte det så faller resten också =O/ Tyvärr

Så försök att engagera dig i mannen din. Vi kräver inte flera timmars lek, En snabbis då å då och sen kan man väll romatisera på helgen och leka nykära.
  • SanTan
    Unframed skrev 2011-03-09 05:56:10 följande:
    Det är vanligare än du tror. Sitter själv i ett sådant förhållande där minsambo resonerar precis som du. Men vi har väll en gång i månaden istället eller varannan månad. Ja det sliter och vi är på g att separera pga det, för funkar inte det så faller resten också =O/ Tyvärr

Så försök att engagera dig i mannen din. Vi kräver inte flera timmars lek, En snabbis då å då och sen kan man väll romatisera på helgen och leka nykära.
    Vilken tur att jag har en mer förstående man än vad du verkar vara....
    Min man vill inte att jag ska ställa upp på en snabbis om jag inte vill, för att han ska vara nöjd!!!!
    Vi pratar ofta om det och har ett jättebra förhållande. Vi umgås och pratar mycket, kramars och pussar ofta och har det mysigt ihop.... Men sex orkar jag inte så ofta... Däckar i sängen när dagen är slut...
  • Unframed
    SanTan skrev 2011-03-09 09:25:41 följande:
    Vilken tur att jag har en mer förstående man än vad du verkar vara....
    Min man vill inte att jag ska ställa upp på en snabbis om jag inte vill, för att han ska vara nöjd!!!!
    Vi pratar ofta om det och har ett jättebra förhållande. Vi umgås och pratar mycket, kramars och pussar ofta och har det mysigt ihop.... Men sex orkar jag inte så ofta... Däckar i sängen när dagen är slut...
    Tror nog du missförstod mig lite där. Så klart man inte ska göra saker mot sin vilja, och är man båda med på att ha en sådann relation så är det helt upp till dem. Jag dömer inte ut nån.
    Du skrev själv att du "fel prioriterade"  och tyckte det var synd att det var för sällan, så jag gav bara ett tips.
    Dock bygger ett förhållande på att ge och ta. Man måste gå halva vägen var i allt i ett förhållande. Men är han nöjd med det så är det helt underbart för din och hans del, och då verkar ni inte ha ett problem. Och ta inte detta negativt nu.

Men att komma och säga att jag inte bryr mig om kvinnan så är du helt fel ut och inte är förstående för att min sambo inte orkar eller vill, är också fel.
    Sen om jag ska "misstolka" ditt svar till mig så låter det som att det är KVINNAN som endast spelar en roll i ett förhållande. Båda ska väll vara nöjda? 

Men vill du fortsätta denna diskution så kan du skriva på min sida då detta inte hör in hit i denn tråd.
    Ha en trevlig dag iaf.
  • Unframed

Med risk av mer påhopp av andra kvinnor tycker jag att i ett förhållande bör båda vara nöjda med sexlivet. I mitt fall vore det trevligt att ha iaf 2-3 ggr i veckan. Tycker det låter som en sund siffra för båda. Men visst måste det finnas utrymme för att det kan bli mindre ibland eller mer.

Huvudsaken är att båda är nöjda och mår bra.

• Pssst

Saken är den att jag gärna skulle vilja ha sex oftare men på kvällarna är jag helt slut...Det är större chans att vi tar oss en snabbis på helgerna när barnen sover middag men då är det bara möjligt varannan vecka då vi har min mans son här vv. Jag säger inte att jag siktar in mig på de helgerna men det blir oftast då. Nästa problem är att jag har svårt att slappna av på kvällarna eftersom våra barn har en tendens att ibland sova väldigt oroligt. Min man har tusen gånger lättare att bortse ifrån stress, trötthet och avvaktan än vad jag har...

Svar på tråden Småbarnsfäldrar! Hur ofta har ni sex?