• humma

Klamydia? Omöjligt!

Anonym skrev 2011-03-08 16:58:20 följande:
    så otroligt att dom blandat ihop svaren är det inte...
    min barnmorska lyckades blada ihop flera av oss å våra tester innan vi märkte..
    så det kan mycket väl bli fel med provsvar...
    Inte så otroligt att någon av dem inte talar sanning heller tyvärr...
    Vet flera som har blivit bedyrade både det ena och det andra av sin partner som inte riktigt har varit överensstämmande med verkligheten. Även om jag hoppas på ihopblandade prover för TS skull!
  • humma

OMG, finns det någon i tråden som tror att man kan få klamydia ur tomma intet??! Wow, jag blir helt snurrig!

TS, det är förhoppningsvis fel på svaret men annars känns det som om din kille reagerar så starkt pga att han inte riktigt är ärlig och försöker lägga skulden på dig...

• humma
    envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 14:15:48 följande:
    Jag har ingen aning om det kan ha varit så att testerna på den tiden gav positivt utslag på andra bakterier. Men efter en penicillinkur var testet negativt.

Jag var på sommarkollo när jag var 11. Ett vidrigt kollo där vi bodde i en hydda i skogen typ. Fanns ingen dusch, sjö eller något annat så att man kunde sköta sin hygien ordentligt.
    Om man inte bortser från "byttan" där alla 14 barnen och fröknarna tvättade sig. Samma vatten i 1 vecka. *Blä*
    Fick en jättejobbig uvi som jag behandlades för i omgångar efter det där kollot men uvin ville inte ge sig. Sedan kom blödningsrubbningarna. Så husläkaren skickade vidare till gyn och där konstaterades klamydia. Eftersom att jag inte hade haft någon form av sexuellt umgänge antogs det att bakterien hade "odlats" fram av sig själv. Antingen pga den dåliga hygienen under den veckan eller pga alla urinvägsinfektioner. Enligt dem var det inte alls omöjligt då bakterien måste börja någonstans. 
    Men om detta var i Tyskland så kanske du minns fel på den medicinska benämningen? Om det inte är den "klamydia-varianten" som omnämns här?
    Jag testades ideligen för någon chlamydia xxxxxx (har journalen hemma så jag kan titta sen) som kunde samverka med GBS och ge underlivsinfektioner. När jag läste min journal stod det just Chlamydia xxx och jag frågade direkt läkaren om jag hade klamydia men hon sa absolut inte men pga av att du har serratia xxxx så kan man ibland hitta och så en mängd latinska namn.
    Nu rörde jag till det, jag funderar över vilken diagnos du egentligen fick? På latin!
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!