Inlägg från: Anonym (falskt positivt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (falskt positivt)

Klamydia? Omöjligt!

En referens om falskt positiva klamydiatest:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17971374

Ts, har du fått lämna ett nytt prov för att konfirmera diagnosen?

envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 09:46:53 följande:
    Men klamydia är väl en bakterie som uppstår i kvinnans urinrör?

Den borde ju börja någonstans. Bara för att det är en sexuellt överförbar sjukdom innebär inte det att sexuellt umgänge är vad som har fått klamydia att uppstå hos en kvinna.
    Däremot kan det såklart smitta vid oskyddade samlag. 
     Har du tagit  ett till test efter att det första var positivt?

Klamydia bakterier uppstår INTE ur tomma intet. 

Man kan ha klamydia i svalget. Teoretiskt sett kan djupa tungkyssar vara en smitt väg och oralsex är en möjlig smittväg.

Kanske, ts, har din man kanske haft oralsex med någon men ändå räknade sig som oskuld? eller du kanske haft det? 

Anonym (falskt positivt) skrev 2011-03-09 13:46:46 följande:
    Man kan ha klamydia i svalget. Teoretiskt sett kan djupa tungkyssar vara en smitt väg och oralsex är en möjlig smittväg.

Kanske, ts, har din man kanske haft oralsex med någon men ändå räknade sig som oskuld? eller du kanske haft det? 
    Eller om han/du haft analsex men inte räknat det som att ni haft sex med någon annan.

Eller, annan möjlig smittväg: Du/han har "nästan" haft samlag med någon dvs kanske "grovhånglat" och penis har varit i slidöppningen men inte trängt in..... det räcker för att smitta! Klamydia är lättsmittat!!!

envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 13:50:48 följande:
    Inte enligt vad jag har fått berättat för mig, och då inte bara av min syster utan även andra gynläkare som jag var i kontakt med under tiden då jag hade klamydia.
    OK. Du var 12 år. Man upptäcker en könssjukdom. Gjordes en anmälan till sociala myndigheter?
    envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 13:57:33 följande:
    Nej, det gjordes ingen anmälan till sociala myndigheter. Bodde i Tyskland då och deras rutiner skiljer sig lite från de här i Sverige.
    OK. Ungefär vilket år var det?
    envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 14:02:20 följande:
    Nej, de sa att en klamydiabakterie kan utvecklas i urinröret hos en kvinna. Kvinnan får alltså en klamydiainfektion som naturligtvis förs vidare vid sexuellt umgänge. Men sexuellt umgänge fanns inte i min värld när jag var 12 år.
    Anonym (falskt positivt) skrev 2011-03-09 13:59:26 följande:
    OK. Ungefär vilket år var det?
    Jag var 12 år 1986 så det måste ju ha varit då.
    Det där är fel. Klamydiabakterien kan inte uppstå där av sig självt. Den kan leva där men måste ha kommit utifrån från början.

1986 är länge sedan. Jag har läst att man förut hade problem med att klamydiatesterna även visade positivt för en del andra bakterier. Att andra bakterier på något vis korsreagerade med reagensen som ska indikera klamydia. Så kanske det kan ha varit?
    Anonym skrev 2011-03-09 16:59:10 följande:
    Och hur vet de att han är pappan? Kanske inseminerat eller vad som! Han tänker hur som helst inte testa och de kan inte tvinga honom. Jag ska göra om testet så vi får slut på det här gnället sen.
    Så han ska inte uppges  som barnets far då eller?

Jo, de kan tvinga, i värsta fall med polishandräckning. 
    Anonym skrev 2011-03-10 15:26:41 följande:
    Angår det dig? Han har inte legat med någon annan innan mig! Han väntade till bröllopsnatten, den fick jag fint vänta in också.
    ÄR  ni troende eftersom ni valde bort sex innan äktenskapet?
    Pallas skrev 2011-03-10 20:24:18 följande:
    Men vad har det med saken att göra öht?
    Därför att inom en del religioner tycker en del att oskulden ej förloras vid anal-/oralsex och detta alternativ nyttjas innan äktenskapet för att oskulden ska vara bevarad på bröllopsnatten.

Är detta fallet för ts eller ts man så är det en mycket trolig smittväg- 
    Pallas skrev 2011-03-10 19:06:29 följande:
    Det kan tydligen smitta vid förlossning (även kejsarsnitt).
    Det kan även infektera fosterhinnorna och orsaka för tidig födsel.
    Anonym skrev 2011-03-10 22:15:00 följande:
    Nej, vi är inte religiösa. Han är bara gammaldags. Han har inte haft sex med någon innan, inte ens nästan. Han hade aldrig varit nära en naken kvinna tidigare.
    Du då? Har du grovhånglat med någon innan din man t ex? Ömsesidig onani? Haft oralsex?
    mamita64 skrev 2011-03-12 00:44:09 följande:
    Men snälla du
    Om man gör ett test och det visar positivt och man känner sej helt säker på att ingen i förhållandet varit ute på äventyr och att både varit oskulder då man träffades, då gör man som Ts gör nu, man tar ett test till
    Skulle då det visa positivt det också, då får man inse att någon i förhållandet glider på sanningen
    Det handlar inte om att folk på Fl är svartvita, inte i den här tråden. Att det kan bli fel ibland har flera tagit upp , däremot så brukar det tydligen vara så att det är när man får ett negativt svar det kan vara fel, oftast. Ett positivt svat brukar stämma
    Falskt positiva förekommer också.
    MatsAtari skrev 2011-03-15 18:58:36 följande:
    Öppen mottagning finns ingenting som heter. Det säger man om man inte kan namnet på den.
    Anonym (siga) skrev 2011-03-15 15:47:31 följande:

men är de verkligen bara att gå och göra ett test??

om han testa sig senare borde ju du fått ditt nu

Nej, det är det inte. Man måste gå dit under de tiderna man tar proverna.Om man ber dom ringa upp så är det ganska så omöjligt att veta när dom ska ringa.
    Dom lär garanterat ringa mellan 08.00 och 16.00 vardagar iaf, så om ingen av er arbetar och bägge sitter hemma och passar telefonen så funkar kanske det där sättet.

Det man normalt sett gör om man vill att tjejen ska få reda på testresultaten är att hon följer med till mottagningen.....
    det brukar kallas öppen mottagnig om det är en drop-in-tid.
    Anonym skrev 2011-03-16 10:28:07 följande:
    Han var hemma och sjuk dagen de ringde. Jag vill inte tro på att han skulle ha gjort nåt sånt, men jag har det ändå i bakhuvudet.. Men en sak som många i tråden skrämmer MIG med är att så många inte tror att ett test kan visa fel.. Stackars era partners om det skulle hända er..
    Har ni nummerpresentatör? Finns det ett skyddat nummer registereat då i så fall på den?
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!