Inlägg från: Anonym (var?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (var?)

Klamydia? Omöjligt!

Pillis4 skrev 2011-03-09 16:15:33 följande:
    och vad grundar du den siffran på? Jag har aldrig testat positivt för kondylom. skulle va intressant att veta din källa till detta
    test mot kondylom ingår inte i vanliga tester mot könssjukdomar. jag bad dem att testa mig mot kondylom men fick inte, testades aldrig. de säger att de gör inte sådana tester. 
    så var brukar du testa dig för kondylom?
  • Anonym (var?)
    Pillis4 skrev 2011-03-09 16:29:46 följande:
    barnmorskan testade mig för alla könsjukdomar när jag va på mvc eftersom jag e gravid. hade ingen könssjukdom.
    jag har också testat mig mot "alla" flera gånger men det visade sig att just kondylom ingår inte i alla
    de har aldrig testat mig för kondylom när jag frågade om det, de bara säger-skriver att jag är helt frisk. har papper på det. men HPV test ingår inte i "alla" .
  • Anonym (var?)
    Pillis4 skrev 2011-03-09 16:32:40 följande:
    och jag har definitivt inte kondylom
    jag läste att just symtomlös HPV kan ge cancer. man kan inte säga något definitivt om man inte ser testet på HPV i handen
  • Anonym (var?)
    Anonym skrev 2011-03-09 16:42:57 följande:
    Vad får du ut av att vara elak? Vem av oss är det som känner min man?
    jag känner 2 män vars fruar tror att de känner sina män, men jag vet att de har varit otrogna för att jag har legat med dem. det var fult av mig, men jag experimenterade och ville testa den delen av livet. '
    Deras fruar var så 110% säkra att de hade värdens perfekta män, aaaldrig skulle deras män vara otrogna! ingen skulle någonsin gissa, de var skickliga och lämnade aldrig några spår. de har varit otrogna mot sina fruar med fler före mig.
  • Anonym (var?)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 17:11:46 följande:
    TS: Samma sak hände oss i höstas. Min sambo fick veta att han hade klamydia, det sved när han kissade osv. Sen fick jag testa mig också, hade också det såklart. Vi fick veta det här en fredageftermiddag. Hela helgen var en mardröm, hade han eller jag varit otrogna? Vi har varit tillsammans i över 10 år och aldrig varit med någon annan än varandra, jag vet ju att jag aldrig har varit med någon annan och jag litar på min sambo till 110%, jag VET att han inte har varit med någon annan. Ni som inte tror på att man kan få klamydia på andra sätt än att ha sex får helt enkelt tänka om, tydligen kan man det!
    Och anklaga inte TS man för otrohet, det finns faktiskt stabila förhållanden där man litar på varandra fortfarande, tro det eller ej

Jag har också sett en dokumentär där en man i afrika i lagos utförde trollerier på sin son och nu VISSTE han att kulorna kan inte göra hans son illa. Som många här har redan skrivit, han man en könssjukdom uppstår den inte från ingenstans, även om man vill gärna förneka det.

• Anonym (var?)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 18:13:36 följande:
    Det har jag tyvärr inte, ledsen att du inte får den möjligheten i livet att leva med en människa som du litar fullt ut på
    det finns också ganska många som tror och litar fullt ut på Gud, som finns alltid där när man behöver hjälp. så är det inte alltid fallet men det kan hända att det stämmer ibland.
  • Anonym (var?)
    riboflavin skrev 2011-03-09 20:27:19 följande:
    Ja du det kan jag inte alls svara på, det ligger långt utanför mina kunskaper i ämnet. Jag hittar inte heller artikeln du pratar som så det är svårt att spekulera.

Däremot har svårt att tro att bakterierna överfördes till en "spermaodling" däremot kan de säkert ha förts till en petriskål med spermier.

humrep.oxfordjournals.org/content/21/1/134.fu...

Hittade en artikel där man utrett effekten på spermier av inkubation med klamydiabakterien, men letade utan resultat tidigare efter artiklar där man kunnat påvisa sekundär smitta av stammarna D-K.
    Kan du hitta ordet "immunotype" D-K någonstans i din artikel vor det spännande att veta, säkert har vi de volymerna någonstans i någon källare på universitetet.
    rätt som det är gör du en vetenskaplig upptäkt som inga andra forskare hittils kom på, att klamydia kan smitta på annat en sexuellt sätt. och du får nobelpris.Förvånad
  • Anonym (var?)
    Anonym (hmm) skrev 2011-03-09 20:48:37 följande:
    Okej att det mest troliga är att han faktiskt varit otrogen.

Men när jag blev gravid så testade vi oss för klamydia. Jag hade det, men inte min man. Och jag har inte varit otrogen. Sist jag hade oskyddat sex med någon annan var för snart 2 år sedan (innan jag träffade min man), blev gravid för 10 månader sen. Dom sa bara att man inte behöver bli smittad vid sex på en gång, kan ta några gånger. Vi bor ihop och innan graviditeten hade vi sex varje dag och ibland flera gånger om dagen. Jag undrar fortfarande hur det kan vara möjligt.

Och även om min man skulle vara otrogen, få klamydia, testa sig och få penicillin så är ju chansen att han skulle bli smittad igen av mig överhängande, speciellt eftersom vi då hade sex när han åt penicillin och då är man ännu mer känslig för smitta.

Så det känns fortfarande helt sjukt att jag faktiskt hade klamydia och inte min man.
    skillnaden är att ts och hennes man är oskulder och var tillsammans i 7 år.
  • Anonym (var?)
    Anonym (var?) skrev 2011-03-09 20:59:13 följande:
    skillnaden är att ts och hennes man är oskulder och var tillsammans i 7 år.
    oops, var
  • Anonym (var?)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 23:58:10 följande:
    Gör gärna det. Som tur är vet jag fortfarande sanningen hos mig och min sambo och mig får du aldrig tag på numret till
    om 1 läkare påstår något väldigt konstigt och annorlunda mot tidigare teorier kan han vara inkompetent i frågan, eller ha fel
    men det passar dig att tro på honom så väljer du att tro, man kan tro på vad som helst och ingen kan rubba en även om det går mot allt sunt förnuft
    "for a true religiois maniac everything is a sign"
  • Anonym (var?)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 00:18:37 följande:
    Nej, jag har ett väldigt bra liv tack. Godnatt Cool
    tack vare ditt levnadssyn, blunda för allt negativt, se allt i rosa
  • Anonym (var?)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 01:57:57 följande:
    Är världen så sorglig nuförtiden att det inte finns förhållanden där man litar på varandra tror du?
    Ledsen, men det gör det och jag är ett levande exempel på detta.
    bekvämt för din man att lura dig, du är så godtrogen
  • Anonym (var?)
    Anonym skrev 2011-03-10 13:41:45 följande:
    Jag har ingen anledning att ljuga eftersom ni ändå inte vet vem jag är, så ja, jag kommer säga vad svaret på testet blir.
    Har jag sagt att jag har några "bevis"? Jag känner honom. Han är aldrig iväg nånstans utan mig, och då jobbar han. Han åker hem direkt efter. Vi pratar jättemycket under dagarna, både i tele, sms och msn och han svarar ALLTID direkt. Jag vet helt enkelt. Jag kan se när han döljer nåt, han är världens sämsta lögnare.
    men han sover hos en kompis iblandOskyldig
  • Anonym (var?)
    Mr x skrev 2011-03-10 14:25:18 följande:
    Att brusa upp när man får reda på en sån sak är annars ett klassiskt trick att skjuta över känsloskulden på den icke skyldiga personen.....
  • Anonym (var?)
    Silje02 skrev 2011-03-10 15:56:12 följande:
    Då har han ju minst 40min varje timme att göra annat på...
    ju man kan smsa eller msn en gång i halvtimme och ringa på lunch och ha sex med någon under resten av tiden
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!