• Pillis4

Klamydia? Omöjligt!

Anonym (ok) skrev 2011-03-08 22:17:47 följande:
    Frågan är vem som skolkat vart. För inte så länge sen var min mamma hos läkaren och han trodde att min mamma fått klamydia i halsen. Detta visade sig genom hemsk hosta med otroligt segt slem, det  lät som hon skulle hosta upp tarmarna. Så försök inte mästra mig tack. 
    man kan få klamydia på alla ställen som har kroppsvätska. min kompis fick klamydia i ögat... en kille som hade klamydia sprutade henne i fejset och på så vis smittade han henne.

jag hade dock blivit skeptisk... har din kille verkligen rent mjöl i påsen?
  • Pillis4
    xylifon skrev 2011-03-08 22:46:05 följande:
    det där handlade ju om (ok)s mamma, inte pojkvän
    hehe ojdå ... men mamman kanske hade lite klamydia i halsen..undrar hur hon fick det?. =D
  • Pillis4
    xylifon skrev 2011-03-08 22:51:36 följande:
    färmodligen inte på samma sätt som man får en förkylning iaf men man kan få det genom djupa kyssar med någon annan som har klamydia i halsen eller? (så var det inte lika "det ville jag inte veta om min mamma" iaf )
    hihihi
  • Pillis4
    Anonym (ok) skrev 2011-03-08 23:04:09 följande:
    Blir så trött på er som tror er veta så mycket men tydligen inte vet ett skit. Här är en länk: www.folkbildning.net/sjukvardstolkning/m4_8.h...

Gå nedåt till ni kommer till delen som handlar om lunginflammation och läs där..

Sluta dessutom göra er lustiga på min mammas bekostnad
    tål du inte lite skämt eller? jag har haft klam 2 ggr så visst vet jag ett skit... iaf två =P
  • Pillis4

klamydia smittar via sexkontakt och inget annat. Ts eller ts man har varit otrogen, såvida inte en av dom hade klamydia med sig in i förhållandet.

Klamydia kan gömma sig under lång period i kroppen och inte ge symtom. Men för kvinnor är det viktigt att få behandling snabbt. Då klamydia kan göra kvinnor sterila.

Så ts.... ställ din man mot väggen.. klamydia är en könsjukdom

• Pillis4
     Anonym (Nejnej...) skrev 2011-03-09 16:13:13 följande:
    Evt vid födsel från din mor? Runt 7/10 av alla kvinnor bär på det viruset - så varför inte?
    och vad grundar du den siffran på? Jag har aldrig testat positivt för kondylom. skulle va intressant att veta din källa till detta
  • Pillis4
    Anonym (var?) skrev 2011-03-09 16:24:32 följande:
    test mot kondylom ingår inte i vanliga tester mot könssjukdomar. jag bad dem att testa mig mot kondylom men fick inte, testades aldrig. de säger att de gör inte sådana tester. 
    så var brukar du testa dig för kondylom?
    barnmorskan testade mig för alla könsjukdomar när jag va på mvc eftersom jag e gravid. hade ingen könssjukdom.
  • Pillis4
    Kya skrev 2011-03-09 16:31:30 följande:
    som sagt, kondylom testar de inte för, eftersom det inte är möjligt förrän det redan brutit ut vårtor.
    nej men då har jag inte klamydia heller!
  • Pillis4

och jag har definitivt inte kondylom

• Pillis4

mvc gör automatiskt tester på könssjukdomar på inskrivningen. just för att man ska bota snabbast möjligt så inte forstret tar skada eller får sjukdomen

Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!