Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

Klamydia? Omöjligt!

Anonym (Nejnej...) skrev 2011-03-09 17:45:10 följande:
    Du skämtar väl.. ? =)
    Haha, ja det gjorde h*n
  • Anonym (L)

Ts om du vill leva i förnekelsen så gör det. Det gör däremot inte vi andra.

• Anonym (L)
    AndreaSvan skrev 2011-03-09 17:53:06 följande:
    Visserligen stämmer det att bakterier muterar och ändras, men då handlar det om att nya sorter uppstår, som ger andra besvär och kan smitta på olika sätt.
    Men ingenstans har jag sett att Chalmydia Trachomatis skulle muterat på så vis att den kan smitta vid andrahandskontakt eller genom luften. Och då är jag ändå insatt i vården, är färdigutbildad läkare och har iom den nya influensan jobbat mycket på infektiven, därmed kan jag väl säga att jag har haft rätt mycket kontakt med utbildad personal samt läst en hel del litteratur på just infektiva sjukdomar.
    Det vore ju väldigt udda om en läkare satt med denna information utan att vilja föra den vidare till allmänheten (alla som har haft kontakt med forskare vet ju att det verkligen inte är så det går till) fast han tydligen har så konkreta bevis att han kan dela sina tankar med en utomstående.

Näe, att Chlamydia Trachomatis kan smitta på annat sätt än vad som redan är känt tror jag på först när jag läser det i erkänd medicinsk litteratur
  • Anonym (L)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 17:52:35 följande:
    Jag vet inte, dem vet inte, vi kanske aldrig får något svar som sagt. Men det är ju konstaterat att smittan kommer från mig och jag vet att jag inte varit med någon annan.
    Hur kan smittan konstateras att den kommer ifrån dig? Är det din karl som vill få dig att tro detta?
  • Anonym (L)

De svarar inte så snabbt om man testar negativt på proven. Ett snabbt svar betyder positivt. Så kan man generellt tolka snabba svar.

• Anonym (L)
    78Johanna skrev 2011-03-14 18:22:54 följande:
    Ts, be att få se detta skriftligt... Och som jag skrev väldigt tidigt i tråden när han vägrade göra ett test, då gav du honom möjlighet att snabbt gå och testa sig i smyg för att sedan snabbt äta en kur antibiotika och taaaadaaa sedan vara "heelt ren""""
    Tja det borde ju inte vara något problem att få se pappret som de skickar ut med provsvaren. De
    är ju gifta och bor tillsammans.
  • Anonym (L)
    Anonym (hoppas) skrev 2011-03-15 15:31:35 följande:
    Allvarligt talat så tror jag inte ett dugg på att det var de som ringde, han bad nog någon annan göra det för att lura dig. Bra sätt att spela oskyldig på sen när ditt nya positiva test kommer.

Ring upp dem och fråga om han verkligen har testat, är det tystnadsplikt så slår du numrt åt din man och lyssnar medan han ber dem skicka hem testresultatet skriftligt....
    och så var konspitationsteoretikerna igång igen ... Tyst
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!