• modesto

Klamydia? Omöjligt!

Joppelina skrev 2011-03-10 00:32:40 följande:
    Jag är mest lite chockad hur lätt en del tar på detta med klamydia och smittspridning. Idag 2011.
    Sett så många ifrågasätta varför prover tagits och dom flestar förstår när det gäller när man blir inskriven på MVC. Men Unga, både tjejer och killar borde faktiskt ha testat sej innan.  Finns ju Ungdomsmottagningar idag.
    Och att så många inte begriper detta med smittskyddslagen och varför den skyddar en själv.

Jag var själv med om hysterin med HIV när jag väntade barn och tar   årligen prover på könssjukdomar oavsett om jag har haft partner elle varit singel. Lite realist måste man vara.
    inga realister här, klamydia uppstår hos oskulder och trogna makar som hade aldrig haft sex med någon annan
  • modesto
    Silje02 skrev 2011-03-10 15:25:43 följande:
    Du har inte tagit antibiotika vilket innebär att om nästa test med är pos då har du gått med obehandlad klamydia rätt lång tid, vilket innebär skador för dig ang framtida bar, du har smittat din man, du kan komma att smitta barnet i magen.
    ska man inte vara försiktig och låta bli antibiotika om mjöligt om hon är gravid?
  • modesto
    Anonym skrev 2011-03-10 15:27:37 följande:
    Så gott som, när han jobbar så pratar vi nästan konstant.
    hur har har tid att jobba?Förvånad
  • modesto
    Silje02 skrev 2011-03-10 15:36:15 följande:
    Ts är säkert lyxhustru. Frågan är hur hennes man har tid att jobb och hur de har råd med alla räkningar (hyra etc) när de får skyhöga telefonräkningar varje månad av allt pratade...
    det var det jag menade hur har HAN tid att jobba om de pratar hela tiden, sant med telefonräkningar också
  • modesto
    Anonym skrev 2011-03-10 15:40:30 följande:
    Svarar på en sista. Det är jobbet som betalar. Han ringer på lunch osv, msn och sms minst en gång i halvtimmen i övrigt. Hans mobilräkning står jobbet för.
    och sen går han hem och ni är tillsammans hela tiden. varför måste ni prata så mycket också på jobbet? Någon verkar ha sjukt kontrollbehov.
  • modesto
    Silje02 skrev 2011-03-10 15:47:49 följande:
    Stackars jobb! Jag tror inte det är så populärt att ringa konstant till sin fru när man sak jobba.
    jag skulle känna mig stressad att behöva ha kontakt med någon så här ofta. vad hände om man glömmer någon halvtimme? 7 år av sån här rutin? skitjobbigt. vad han man att prata om, om man är konstant uppkopplad och sen konstant tillsammans?
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!