• Grätchen

Klamydia? Omöjligt!

Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 18:24:10 följande:
    Jag började skriva i den här tråden pga att jag fått smittan på något annat sätt än via sex. Jag har inte varit otrogen, inte han heller, det vet vi.
    Det pågår en utredning på mitt sjukhus om var smittan kommer ifrån och kanske får vi aldrig veta.
    Det finns en tanke om att det har kommit från en gynundersökning, en gynundersökning som jag var tvungen att gå på pga att jag inte kan få barn.
    Jag visste mycket om klamydia innan jag blev smittad, vad tror ni att vi gick igenom första dagarna efter det var konstaterat och hur tror ni vi mådde? Någon annan talar i princip om för dig att din partner varit otrogen när det inte är så.
    Sen finns ni här som hånar en och flinar åt en, tycker att man ska tänka om igen.
    Men jag är ledsen, det finns inte på kartan att någon av oss varit med någon annan.
    Så ÄR det.
    Men sluta att skrämma folk. Det där är bara bullshit enligt mig. Menar du att din gyn har stoppat "smutsiga" instrument i dig?
  • Grätchen
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 01:21:55 följande:
    Jag menar ingenting men jag har uppenbarligen blivit smittad på något annat sätt än via sex och ingen av oss har varit med någon annan någonsin.
    Det är vad du tror. Fantastiskt att detta skall följas upp med tanke på det snålas in med allt som har med vård att göra.
  • Grätchen
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 01:24:39 följande:
    Ni har eran sanning och jag har min. Hur mycket vi än håller på här så kommer vi aldrig hitta någon lösning.
    Natti natti!
    Du har din sanning, däremot finns det FAKTA på hur man får klamydia.
  • Grätchen
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 01:27:20 följande:
    Jag tror ingenting, jag vet.
    Hur kan du veta att din partner inte har varit otrogen och smittat dig?
    Det är omöjligt för dig att lita på det.
  • Grätchen
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 01:35:51 följande:
    Nej, det är inte omöjligt att lita på.
    Joo, det är det. Hur kan du veta att han inte har varit otrogen?
    Det kan du ALDRIG veta såvida du inte släpper din partner en enda sekund.
  • Grätchen
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 01:45:42 följande:
    Jo, det kan jag. Med honom kan jag det.
    Det är omöjligt. Sorry att jag krossar din bubbla.
  • Grätchen
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 01:48:58 följande:
    Nej, det är det inte.
    Du kan omöjligt veta huruvida det är din partner som har varit otrogen och smittat dig. Det är så enkelt.
    Det tar minst 1 minut att vara otrogen och minst 1 minut att ljuga om det.-)
  • Grätchen
    Grätchen skrev 2011-03-10 01:52:15 följande:
    Du kan omöjligt veta huruvida det är din partner som har varit otrogen och smittat dig. Det är så enkelt.
    Det tar minst 1 minut att vara otrogen och minst 1 minut att ljuga om det.-)
    Det jag är mest förvånad över är att sjukvården tror på er och gör en utredning.
  • Grätchen
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 01:56:34 följande:
    Vad handlar det här om egentligen? I grund och botten att jag har fått klamydia på något annat sätt än via sex och tydligen är jag så outbildad och dum i huvudet som tror på detta att jag omöjligt kan vara Sjuksköterska.
    Jag hoppas inte detta händer er någon gång i livet, även om det kanske hade varit bra för er.
    Om ni alla jobbar inom vården eller har någon slags kontakt där så borde det första ni fått lära er vara att lyssna på er patient.
    Jag jobbar inte inom vården, men jag ifrågesätter dig starkt.
    Det låter alldeles för otroligt. Ditt dilemma borde ju vara en världsnyhet by now
  • Grätchen
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 01:57:57 följande:
    Är världen så sorglig nuförtiden att det inte finns förhållanden där man litar på varandra tror du?
    Ledsen, men det gör det och jag är ett levande exempel på detta.
    Så kass är människan.

Jag är också orfrivilligt barnlös och har mycket kontakt med gyn, jag vet att jag inte har några könsjukdomar och skulle jag få det så har min man definitivt varit otrogen med någon som har klamydia

Det finns inte på världskartan att jag skulle anklaga vården för klamydia.
  • Grätchen
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 02:06:23 följande:
    Jga har inte anklagat någon, det är de själva som vill veta, vi har ALDRIG begärt en utredning.
    Jag skulle ha rivit upp himmel och jord om jag vore 100% säker på att jag fick klamydia av någon/något annat än min partner.

Vilka har begärt utredning då? Din gyn?
  • Grätchen
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 02:13:30 följande:
    Det är kuratorn som startat utredningen. De håller på att kolla gyn nu eftersom jag var där fler gånger förra våren då vi gjorde första IVF-försöket.
    Jag vet inte hur upprörd jag orkar bli för något som ingen av oss kan rå för och som vi förmodligen aldrig kommer att få svar på. Vi har som sagt avr lämnat det bakom oss.
    Ok. Håll oss underrättade
  • Grätchen
    Silje02 skrev 2011-03-10 02:22:25 följande:
    Nu vet jag sanningen om dig och din sk "klamydia"
    ?????
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!