Inlägg från: Anonym (Mardrömsscenario) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mardrömsscenario)

Klamydia? Omöjligt!

TS: Samma sak hände oss i höstas. Min sambo fick veta att han hade klamydia, det sved när han kissade osv. Sen fick jag testa mig också, hade också det såklart. Vi fick veta det här en fredageftermiddag. Hela helgen var en mardröm, hade han eller jag varit otrogna? Vi har varit tillsammans i över 10 år och aldrig varit med någon annan än varandra, jag vet ju att jag aldrig har varit med någon annan och jag litar på min sambo till 110%, jag VET att han inte har varit med någon annan. Ni som inte tror på att man kan få klamydia på andra sätt än att ha sex får helt enkelt tänka om, tydligen kan man det!
    Och anklaga inte TS man för otrohet, det finns faktiskt stabila förhållanden där man litar på varandra fortfarande, tro det eller ej

Anonym (Nejnej...) skrev 2011-03-09 17:13:30 följande:
    GLÖM DET! Det händer inte. Klamydia uppstår inte helt plötsligt.
    Nej, tyvärr glömmer jag det inte. Så här var det för oss sen om ni vill tro på det eller inte det är upp till er!
    Tror egentligen ni har mest ångest över att ni känner att er man/sambo skulle kunna vara otrogen när jag vet att min inte skulle det
    GrodanHopp skrev 2011-03-09 17:16:00 följande:
    Mardrömsscemario: det krävs sex för att få klamydia. Vetenskapligt bevisat. Något annat alternativ finns inte.
    Ge mig de vetenskapliga studierna tack! Jobbar själv inom sjukvården och har haft kontakt med en infektionsläkare som forskar inom området som säger att klamydia börjar förändra sin struktur och bli mer smittsam samt smitta på andra sätt än vad den tidigare gjort!
    Anonym (Nejnej...) skrev 2011-03-09 17:20:38 följande:
    Jag är singel men har haft förhållande med män som är gifta/sambos. Deras kvinnor trodde precis som du.
    Jag tror ingenting, jag VET. Kom ihåg mig när den nya vetenskapen blir offentlig sen
    Vi har lämnat det här bakom oss nu, vi vet att ingen av oss varit med någon annan och litar på varandra helt och hållet. Vi visste också att det skulle bli jobbiga samtal med kuratorn och att de inte skulle tro på oss osv men vet ni vad? De lyssnade och antecknade, dessutom sa de att de har haft liknande situationer innan!
    Anonym (Nejnej...) skrev 2011-03-09 17:31:05 följande:
    Namn på infektionsläkaren tack! Det står ingenstans i några som helst böcker, nätet, bibliotek osv om att klamydia bara uppstår. Kom igen...

Dina kuratorer som antecknade och nickade - ja, de ser väl när någon är i förnekelse och inte går att rubba. Hopas din kille har vett att använda kondom i fortsättningen om han vänstrar. För INGEN kan vara säker på sin partner. Folk är otrogna - kvinnor som män. Så är det helt enkelt!
    Tyvärr måste jag återigen göra er besvikna, jag tänker inte hänga ut namnet på doktorn här.

Ni får som sagt tro vad ni vill men vi VET bättre, så är det bara!

Jag tänker absolut inte hänga ut doktorn här, inte heller skriva namnet på sjukhuset jag jobbar på.
    Det pågår en utredning i detta nu var min smitta kommer ifrån (de har konstaterat att den kom från mig först).
    Har varit på säkert 20 gynundersökningar senaste året pga utredning och provrörsbefruktning.
    En teori som de har är att smittan kommer från en annan kvinna som också varit på undersökning och man har inte rengjort ultraljudsstaven ordentligt mellan eller bytt skydd.
    Vi kanske aldrig kommer få veta heller men vi litar fortfarande på varandra, även om det är till vissas förtret här inne.

Pillis4 skrev 2011-03-09 17:50:10 följande:
    men bakterien kan inte överleva utanför kroppen...
    Jag vet inte, dem vet inte, vi kanske aldrig får något svar som sagt. Men det är ju konstaterat att smittan kommer från mig och jag vet att jag inte varit med någon annan.
    Andrea85 skrev 2011-03-09 17:51:02 följande:
    alltså, inte är det till mitt förtret, det är bara så sjukt kul

Sjukt kul? Hur hade du sett det om du varit i situationen själv??
    AndreaSvan skrev 2011-03-09 17:53:06 följande:
    Visserligen stämmer det att bakterier muterar och ändras, men då handlar det om att nya sorter uppstår, som ger andra besvär och kan smitta på olika sätt.
    Men ingenstans har jag sett att Chalmydia Trachomatis skulle muterat på så vis att den kan smitta vid andrahandskontakt eller genom luften. Och då är jag ändå insatt i vården, är färdigutbildad läkare och har iom den nya influensan jobbat mycket på infektiven, därmed kan jag väl säga att jag har haft rätt mycket kontakt med utbildad personal samt läst en hel del litteratur på just infektiva sjukdomar.
    Det vore ju väldigt udda om en läkare satt med denna information utan att vilja föra den vidare till allmänheten (alla som har haft kontakt med forskare vet ju att det verkligen inte är så det går till) fast han tydligen har så konkreta bevis att han kan dela sina tankar med en utomstående.

Näe, att Chlamydia Trachomatis kan smitta på annat sätt än vad som redan är känt tror jag på först när jag läser det i erkänd medicinsk litteratur
    Här handlar det iofs inte huruvida läkaren vill eller inte vill hängas ut med sin fakta. Det är mest mig själv jag är rädd om, utredningen om vart min smitta kommer från göra ju på samma sjukhus och då är det inte så svårt att ta reda på vem som eventuellt kan misstänkas för att ha fört smittan till mig via gynundersökningar om det nu är så det har gått till.
    Anonym (L) skrev 2011-03-09 17:59:49 följande:
    Hur kan smittan konstateras att den kommer ifrån dig? Är det din karl som vill få dig att tro detta?
    Jag hade symtom redan i våras precis när vi var igång med första IVF-behandlingen, sveda när jag kissade osv. Trodde att det var pga av alla hormoner men när sedan sambon fick veta att han hade det i höstas så förstod jag att det var ju det jag hade också.
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!