• DrRonja

Klamydia? Omöjligt!

Intressant tråd...

TS - om du nu VET. Varför ens låta MVC ta prov från början? Jag vet att det är standard men väldigt onödigt om du nu VET... Och varför ta om provet om du VET att du inte kunnat bli smittad? Och sist - varför ens starta en tråd om du VET att testet visar falskt positivt?

Du har ju förmodligen en gnutta misstro till din man och det är sunt för dig.

Din man kommer också få ett recept om han vägrar testa sig. För din egen skull. Se till att han tar det! Annars riskerar du igen åka på klamydia.

• DrRonja

Du kommer inte ta någon antibiotika mot det om det visar positivt? Då kan du ju säga tack och hej till fler barn. Det kommer klamydian se till om du inte behandlar den.

Sen finns ju risken för prematur födsel vid ascenderande infektioner under graviditet. Synd att du inte kan se till ditt barn utan bara till din man och vad han säger. Tror du två positiva test är fel?

Klart de insisterade att du skulle komma in igen eftersom du vägrar se till fakta. Hade du vägrar behandling hade du blivit kontaktad av smittskydd...

• DrRonja

Lady Gaga - det är jag inte så säker på tyvärr :)

• DrRonja

Jag har läst hela tråden från start. Du behöver inte blir så upprörd. :)

Jag är ledsen om jag missförstod men tyckte du uttryckte dig så som jag skrev.

Klart de insisterar på att du ska testa på MVC. Det finns alldeles för många historier som din tyvärr, där kvinnor blivit smittade av sina män men tror sig inte behövas testas.

Har du funderat över vad du gör om det visar positivt igen? Jag vet.. Det är omöjligt för dig. Men det är också rätt omöjligt med en film som 2012 ox jag har ändå funderat på hur jag skulle reagera...

Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!