• Mr x

Klamydia? Omöjligt!

Hejsan alla, vilken intressant tråd!

Tänk vad uppfräschade med kunskap alla okunniga blir när de läser och förstår mer och mer om hur dessa sjukdomar sprids.

En av sakerna jag tycker är lite strutsigt är hur du TS kan VETA att det första testet visade fel redan innan du VET vad det andra testet visar?
    Trots allt är det ju så att du VET att du inte varit otrogen (om du inte varit redlöst berusad iofs), du TROR att testet visar fel och du TROR att din man inte varit otrogen eller med nån annan tidigare.

Sedan att din man vägrar att testa sig visar ännu mera att något inte stämmer.
    Detta är sunt förnuft och något som sunda normalt tänkande öppna människor får som sina första tankar.

Sedan undrar jag varför din man inte blir kallad om du har ett POS test, det är ju så enligt smittskyddslagen.

Vad vill du slippa med att låta din man slippa testa sig?
    Det är ju bara ett urinprov som ska göras?

Jag tycker det är mer förnedrande att bli steril i framtiden än att göra ett klamydiaurinprov.

Sedan som sista ord....som redan påpekats tidigare så är ett falskt positivt resultat ovanligare än ett falskt negativt, därför bör du ju om det andra visar negativt även göra ett tredje för att visa att du verkligen inte är positiv (som är det troligaste rent statistiskt).

Lycka till!

• Mr x

Så här är det...

Det man inte vet har man ingen aning om.

Det finns många som är bra på att dölja saker hur väl man än tror sig känna/veta saker om dessa personer.

Det är ju bra att du nu kan inse att du får ta tag i det sen när provresultatet kommer OM det skulle vara pos.
    Istället för att VETA allt på förhand, jag tror inte att du innerst inne skulle sitta här och skriva om du inte känner en liten gnagande växande oro inom dig nu.

Hoppas det löser sig på bästa sätt hur det nu är för er.

• Mr x

Grattis det var ett stort framsteg att du fick honom till att testa sig :)

Ska han testa sig där du testade dig då?

Hur kan han annars få en så snabb tid, det brukar ta minst nån vecka att få ny tid?

• Mr x

Att brusa upp när man får reda på en sån sak är annars ett klassiskt trick att skjuta över känsloskulden på den icke skyldiga personen.....

• Mr x

Det är ingen som dumförklarar dig.

Det är dumt att VETA något innan man fått resultatet av testet.
    Att VETA att någon inte är otrogen kan ingen någonsin göra.

Det är dessa saker som är dumma det vet ju du också egentligen innerst inne?

Se nu till att han VERKLIGEN testar sig och inte hittar på att han är clean.
    Om han säger att han är frisk så kan du be honom kontrollringa dit han gjorde testet och lyssna när dom berättar testresultatet i telefon.
    Med tanke på att han är din man så kan nog du också ringa själv och få reda på resultatet, men jag är inte alls säker på det jag VET inte ;)

• Mr x

@anonym (been there) du har helt fel!

Tänk efter lite innan du postar så dumma saker som du just skrev.
    Vart har du fått uppfattningen att upp till 50% av positiva klamydia tester kan vara felaktigt pos?
    Det stämmer inte nånstans.

Du kan ju ta och posta lite länkar som styrker dina helt felaktiga idéer, sen att skriva om jag inte minns fel är ju bara så dåligt.
    Kolla upp det du skriver istället (innan du skriver det).

Det är VANLIGARE att ett negativt test visar fel än att ett positivt visar fel.

@(been there) vet du om att man kan bli steril om man går med obehandlad klamydia?

• Mr x

Du TS

Din kille testade sig alltdå torsdag eftermiddag efter jobbet....och han har redan fått svar på det.....

Var du själv med när han fick svaret?
    Eller har du möjlighet att ringa och kolla hans negativa provsvar?

Det verkar väldigt snabbt svar....tom mycket snabbare än ditt ungefär mindre än 2 dygns tid om man räknar bort helg för då jobbas det ju inte.....på samma ort dessutom....

Lycka till!

• Mr x

TS

Skulle du kunna berätta hur din sambo/man fick reda på att han var negativ?

Det är säkert olika hur man meddelar, där jag bor så säger dom att om du inte hört av oss på 2 veckor så är du ok.

Om det är pos så ringer dom alltså INOM 2 veckor.

Så innan 2 veckor passerat så går det egentligen inte veta något, har du lust att svara på det och varför din man visste bara inom några dagar?

• Mr x

TS........du valde väl att vänta lite med att säga till din sambo att du fått pos svar?

Hur kan han då ha hunnit att testa sig samma dag som dom ringde dig?
    Testade du dig dagen efter du fått pos?

Jag förstår inte om du är så säker på honom varför han mörkar såna banala saker?

Sedan undrar jag vad du gjorde på hans jobb medans dom ringde honom om provsvaret?
    Eller var ni hemma den dagen båda?

När man lämnar urinprov (som TS sambo troligen gjort) är det ju också viktigt att man inte kissat på visst ett antal timmar annars blir testet negativt även om man är pos......

Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!