• Trivelina

Klamydia? Omöjligt!

Oj, de här var ju spännande! Vill veta hur vad som hände och om det var feltestresultat...

• Trivelina
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 18:16:22 följande:
    VI har inte gjort någonting! Men det är obligatoriskt att gå på samtal efter man har fått smittan och det är de själva som startat utredningen. Punkt.
    Herregud, nu får ni fan ge er. Tänk va många experter det finns här, som dessutom vill göra människor ledsna. Jag vet att jag inte har vart med någon annan, och jag vet att han inte varit det heller. Punkt.
    Och samtalet ni fick gå genom var för sig i skilda rum, du fick inte höra vad han sa och han fick inte höra vad du sa. Samtalet är för att kartlägga sexuella kontakterna, så om du inte namngav fler sexpartners så gjorde han det.
  • Trivelina
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 18:26:22 följande:
    Jag satt utanför rummet och hörde varenda ord han sa, han var först ut så han kan inte ha vetat att det hördes så väl genom dörren.
    Är du ts?
    En av er ljuger om oskulddelen ifall ni har åkt på klamydia. Frågan är då,hade den ena sex FÖRE eller UNDER er relation.

Om nu du inte är ts, så kanske någon av er har haft sex före den andre och fått klamydia innan nuvarande och det har passerat obemärkt förbi. Sånt händer.

Men klamydia får man bara från en annan som bär på smittan, och du har nog förstått hur den smittas.
  • Trivelina

Jag har som funderat kring det där. Vi säger att din man oxå fått detta och du har det antagligen helt klart om inte test två visar annat.... Och atti nte någon av er två verkligen inte har haft sex med någon annan.,,, Vilket ändå är så att någon av er har haft det... Det KAN det vara så att tex du har blivit våldtagen vid något tillfälle som du inte vet om? Fått något i din grogg bland vänner.... Eller om din kille har varit så knökfull att han inte ens minns att han har varit med någon annan?

Nåja, håller tumme för att din test var fel.

• Trivelina
    Anonym skrev 2011-03-10 15:40:30 följande:
    Svarar på en sista. Det är jobbet som betalar. Han ringer på lunch osv, msn och sms minst en gång i halvtimmen i övrigt. Hans mobilräkning står jobbet för.
    Har han alltid varit lika flitig med att ha "gulli gull" kontakt med dig?
  • Trivelina
    modesto skrev 2011-03-10 15:53:00 följande:
    jag skulle känna mig stressad att behöva ha kontakt med någon så här ofta. vad hände om man glömmer någon halvtimme? 7 år av sån här rutin? skitjobbigt. vad han man att prata om, om man är konstant uppkopplad och sen konstant tillsammans?
    Rutinen kanske har bara varit i någon månad/år...
    Och min cyniska jag frågar då ifall det uppkom en rutin för inte så länge sen att, VARFÖR kom det en ny rutin?
  • Trivelina
    Joppelina skrev 2011-03-10 17:26:45 följande:
    Vad var det för diagnos på den hypotetiske patienten då?

Jag var också jättearg, först och främst för jag såg så många vara mycket okunniga och då komma med såna påståenden att man kan få klamydia av instrumenten som används vid en gynundersökning blir lätt en osanning som upprepas tills den blir sanning,,,

Jag har hört bla bla bla
    Kan förstå att folk vill tro så, för då blir det ju vettigt med det att partnern INTE har vänstrat.. Förnekelsen är nog ibland starkare än hoppet..

Sen så kan det va så att ingen av dem har vänstrat, ts kan ha blivit utsatt för övergrepp (nersövd) eller så kan hennes man ha blivit lite på tok full och minns inte.
  • Trivelina

Eftersom TS man fick negativ, så hoppas jag jätte mycket att hon ska oxå få negativ svar. För annars kommer hon bli den skyldige och ärligt, jag tror inte hon är skyldig med den naivitet hon har i sig (i alla fall av tråden att dömma). Utan då är risken att hon blir den skyldige även om hon är oskyldig och kommer leva i skuldkänsla på något skumt sätt.. Håller tumme stenhårt!

• Trivelina
    Anonym (Du TS) skrev 2011-03-15 08:24:45 följande:
    Nog brukar väl negativ svar dröja längre än positiva, iallafall när man tar bakterieodlingar. Då är det ännu konstigare att TS mans svar kommit såhär snabbt.
    (Vet dock inte hur det är med just klamydiaprovet.) 
    Jag testa mig en torsdag morgon och fick svar en onsdag dag, då var det den långa vägen de gjorde testet eftersom de hittade i snabbetstet vita och röda blodkroppar... Men om man testar via morgonurin (första skvätten skulle det tydligen vara) och om det inte visar något skumt så ska man tydligen vara ren och det behövs inte sändas på odling, och det är fan så mycke mindre smärtsamt att pissa i en kopp än att få pinnenuppkörd i urinröret, (tror det är dit den kör i alla fall... var neg tack o lov men hade mens så därav röda blodkroppar och vita får man av flytningar)
  • Trivelina
    Pallas skrev 2011-03-15 08:47:26 följande:
    Har ts sett papper på mannens svar?
    om ts får pos igen, så bör hon helt klart kräva papper på hans neg... för då ligger det en hund begraven i storek av den röda hunden Clifford...
  • Trivelina

Ts, när gjorde du ditt test nr 2? Vi väntar på svaret, funderar mycket på situtationen och hoppas ju att det ska vara fel svar det första provet.
    Men lite skadad som man är av föregående relationer där män har varit på jakt trorts att vi har varit i relation och läst på familjeliv om hur vanligt det är med folk som bedrar, så blir man ju lite cynsik...

• Trivelina
    Anonym (siga) skrev 2011-03-16 09:45:20 följande:
    har för mig att hon gjorde de i torsdag förmidda ...
    Då är det svardag idag, på eftermiddag som senast då!

Håller tumme för negativ svar!!!!!  
  • Trivelina
    Anonym skrev 2011-03-16 18:42:39 följande:
    Har inte hört nåt än, men jag ringer dem i morgon då.
    Hm, brukar de inte va så när de är negativt så ringer de inte.... Oskyldig så det tyder ju på något gott då... Håller tumme!
  • Trivelina
    Anonym skrev 2011-03-16 18:46:22 följande:
    Men de sa att de skulle ringa.. Min kompis ringde de också när det var negativt.
    oki, attans då.... 
  • Trivelina
    Anonym skrev 2011-03-17 12:14:53 följande:
    Hon ringde just, och det var inget precis om jag sa! Hon sa att labbet hade upptäkt nån "avvikelse" eller vad hon nu kallade det, och att de satt det som positivt för säkerhets skull. Det var däremot helt normalt på andra.

Så jävla skönt! Men samtidigt galet att de kan göra så.. Tänk va många liv som kan bli förstörda av ett sånt besked och det är felaktigt
    Skööööööönt! Men varför i hela världen sa de då inte att det var en avvikelse och testet bör göras om igen... Japp, kan bli helt galet av sådana besked ju...
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!