Inlägg från: Anonym (Frida) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Frida)

Klamydia? Omöjligt!

TS: Jag gjorde precis som du ett klamydiatest på MVC när jag var gravid med mitt första barn. Jag och min man hade testat oss innan vi hade sex första gången, då fick vi negativt. Två år senare på MVC fick jag positivt! Jag var lika säker som du på att min man aldrig någonsin skulle vara otrogen. Jag gjorde testet igen som visade positivt, igen. Men jag kände mig så säker på att han absolut inte hade varit otrogen (han var ju jämt med mig såvida han inte jobbade! träffade aldrig kompisar, handlade inte ens utan mig...). Men det visade sig, tre år senare, att han visst varit otrogen. Det kom fram i ett stort gräl. Jag lämnade och hatar mig själv än idag för att jag litade på blint på min man. 

Jag är ledsen och säga det, men han är mest sannolikt otrogen. Förväxlingar av prover sker typ aldrig.

Uppdatera så fort du vet något! 

• Anonym (Frida)
    Anonym skrev 2011-03-09 11:13:52 följande:
    Gick som väntat.. Han blev arg och började gorma om "hur jag kunde göra så mot honom" osv.. Men jag försäkrade honom att jag inte varit otrogen och att jag ska göra om testet.. Men han är ändå sur, sov hos en kompis i natt..
    Hur vet du att det är en kompis? Du blir lurad här, big time är jag rädd. 
  • Anonym (Frida)
    Anonym skrev 2011-03-09 14:54:29 följande:
    Båda va oskulder när dom träffades för ca 7 år sedan
    ...så med andra ord har någon av dom varit otrogen. Om det inte är hon så måste det vara han. TS lever i förnekelse av grövsta sort.
  • Anonym (Frida)
    mamita64 skrev 2011-03-10 19:44:31 följande:
    Men vad spelar några dagar, en vecka till för roll i sammanhanget?
    Uppenbarligen så kan det vara så att Ts haft klamydia rätt länge och då gör det ingenting om hon väntar med att ta antibiotika tills hon fått svaret på det andra testet.  Vi äter ju för mkt antibiotika i det här landet inte för lite.
    Huvudsaken är att Ts tar kuren när nästa provsvar kommer

Han, i sin tur, verkar lite knepig och fixerad vid trohet (jag kan ha fattat fel här) och därför är det risk att han vägrar testa, eller behandla, sig om han börjar lukta otrohetsanklagelser. Om både han och TS har sjukdomen så är ju det allra viktigaste att de får så säkra besked som möjligt, och eventuell behandling.

Om du Ts läser mina inlägg så beskriver jag just detta. Jag ska tillägga att min man var enormt kontrollerande, misshandlade mej, mestadels psykiskt, och alltid la skuld på mej vad det än gällde. Att jag var otrogen fick jag höra stup i kvarten och sen visade det sej att han var den som var det, om och om igen. Men det erkände han aldrig, trots alla bevis som fanns för det
    Mycket viktig läsning TS! Om du tar ett test igen som visar positivt MÅSTE din man testa sig och behandla sig, annars kommer du få tillbaka det och din bebis kommer bli smittad vid förlossningen. 
  • Anonym (Frida)

Dom ringer aldrig om negativa svar. Jag har testat mig närmare tio gånger och har bara varit smittad en gång. Och dom har endast ringt mig en gång. Dom andra nio gångerna var det negativt och då ringer dom inte!

• Anonym (Frida)
    Anonym (Frida) skrev 2011-03-15 14:47:39 följande:
    Dom ringer aldrig om negativa svar. Jag har testat mig närmare tio gånger och har bara varit smittad en gång. Och dom har endast ringt mig en gång. Dom andra nio gångerna var det negativt och då ringer dom inte!
    Testade mig sista gången för tre månader sedan och gången innan det för ett år sedan...båda gångerna var det negativt och dom ringde inte. Så det kan knappast ha förändrats på tre månader.
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!