Anonym skrev 2011-03-10 12:59:19 följande:
TS
Min man kom till mig för ett tag sedan och sa att han hade klamydia. Jag ställde honom mot väggen men han nekar till otrohet. Jag tror honom!!!! Vi har varit tillsammans i snart 14 år och jag vet att hans samvete inte skulle klara av att hålla tyst. Jag fick också testa mig och den första analysen visade pos. Men det kom aldrig längre än så, det var fel och jag hade inte fått det. Läkaren sa till både min man och mig att man inte ska ta förgivet att det handlar om otrohet. Det kan ligga latent LÄNGE!!! Vid närmare eftertanke kom min man på att han hade haft det strax innan vi träffades. Det räkte med att han glömde en tablett på den pencillinkuren så kom det tillbaka 14 år senare. STÅ PÅ DIG; JAG ÄR PÅ SIN SIDA!!!!!!!
Man måste ändå ha blivit smittad vid något tillfälle. Klamydia uppstår inte spontant i kroppen. Det finns teorier om att klamydia kan ligga latent i kroppen, men framför allt handlar det om att det ofta är en tyst infektion - det vill säga att man har infektionen utan att ha några symtom. och det kan pågå i flera år.
om TS och TS man verkligen var oskulder när de gick in i sitt förhållande så måste någon av dem haft sex med någon annan för att få in smittan i relationen. eller så var inte TS man oskuld utan hade med sig smittan in i relationen. för spontant uppstår den som sagt inte.
eller så har testerna förväxlats, även om det inte är jättetroligt.
Tycker att det osar lite misstänkt att TS man blåvägrar att testa sig. Det är superenkelt att köpa ett test på apoteket och skicka iväg. Man behöver inte ens gå till en läkare. Testet är anonymt och man får en kod för att gå in och kolla resultatet på webben. Skulle det vara positivt kommer man dock att göra en smittspårning och anonymiteten röjs.