• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

TS

Min man kom till mig för ett tag sedan och sa att han hade klamydia. Jag ställde honom mot väggen men han nekar till otrohet. Jag tror honom!!!! Vi har varit tillsammans i snart 14 år och jag vet att hans samvete inte skulle klara av att hålla tyst. Jag fick också testa mig och den första analysen visade pos. Men det kom aldrig längre än så, det var fel och jag hade inte fått det. Läkaren sa till både min man och mig att man inte ska ta förgivet att det handlar om otrohet. Det kan ligga latent LÄNGE!!! Vid närmare eftertanke kom min man på att han hade haft det strax innan vi träffades. Det räkte med att han glömde en tablett på den pencillinkuren så kom det tillbaka 14 år senare. STÅ PÅ DIG; JAG ÄR PÅ SIN SIDA!!!!!!!

• Anonym
    Anonym skrev 2011-03-10 12:59:19 följande:

TS

Min man kom till mig för ett tag sedan och sa att han hade klamydia. Jag ställde honom mot väggen men han nekar till otrohet. Jag tror honom!!!! Vi har varit tillsammans i snart 14 år och jag vet att hans samvete inte skulle klara av att hålla tyst. Jag fick också testa mig och den första analysen visade pos. Men det kom aldrig längre än så, det var fel och jag hade inte fått det. Läkaren sa till både min man och mig att man inte ska ta förgivet att det handlar om otrohet. Det kan ligga latent LÄNGE!!! Vid närmare eftertanke kom min man på att han hade haft det strax innan vi träffades. Det räkte med att han glömde en tablett på den pencillinkuren så kom det tillbaka 14 år senare. STÅ PÅ DIG; JAG ÄR PÅ SIN SIDA!!!!!!!

Inte samma sak... TS och hennes man har aldrig haft sex med någon annan än varandra som du kan läsa i TS.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-03-10 12:59:19 följande:

TS

Man måste ändå ha blivit smittad vid något tillfälle. Klamydia uppstår inte spontant i kroppen. Det finns teorier om att klamydia kan ligga latent i kroppen, men framför allt handlar det om att det ofta är en tyst infektion - det vill säga att man har infektionen utan att ha några symtom. och det kan pågå i flera år.

om TS och TS man verkligen var oskulder när de gick in i sitt förhållande så måste någon av dem haft sex med någon annan för att få in smittan i relationen. eller så var inte TS man oskuld utan hade med sig smittan in i relationen. för spontant uppstår den som sagt inte.
    eller så har testerna förväxlats, även om det inte är jättetroligt.

Tycker att det osar lite misstänkt att TS man blåvägrar att testa sig. Det är superenkelt att köpa ett test på apoteket och skicka iväg. Man behöver inte ens gå till en läkare. Testet är anonymt och man får en kod för att gå in och kolla resultatet på webben. Skulle det vara positivt kommer man dock att göra en smittspårning och anonymiteten röjs.
  • Anonym
    DrRonja skrev 2011-03-10 13:33:54 följande:
    Intressant tråd...

TS - om du nu VET. Varför ens låta MVC ta prov från början? Jag vet att det är standard men väldigt onödigt om du nu VET... Och varför ta om provet om du VET att du inte kunnat bli smittad? Och sist - varför ens starta en tråd om du VET att testet visar falskt positivt?

Du har ju förmodligen en gnutta misstro till din man och det är sunt för dig.

Din man kommer också få ett recept om han vägrar testa sig. För din egen skull. Se till att han tar det! Annars riskerar du igen åka på klamydia.
    De ville göra det, så varför inte? Jag sa att det var onödigt, men de insisterade.
    Jag var ju tvungen att göra om det eftersom jag inte tänker ta nån antibiotika eller vad det nu är man får för nåt jag inte har.
    Du kanske borde läsa vad jag faktiskt frågade efter? Jag frågade inte om vad ni tror han har gjort, jag frågade om man kan få göra om testet. Det var första gången hos gyn för mig så jag vet inte alls vad som gäller.
  • Anonym

Jag har ingen anledning att ljuga eftersom ni ändå inte vet vem jag är, så ja, jag kommer säga vad svaret på testet blir.
    Har jag sagt att jag har några "bevis"? Jag känner honom. Han är aldrig iväg nånstans utan mig, och då jobbar han. Han åker hem direkt efter. Vi pratar jättemycket under dagarna, både i tele, sms och msn och han svarar ALLTID direkt. Jag vet helt enkelt. Jag kan se när han döljer nåt, han är världens sämsta lögnare.

• Anonym
    DrRonja skrev 2011-03-10 13:42:35 följande:
    Du kommer inte ta någon antibiotika mot det om det visar positivt? Då kan du ju säga tack och hej till fler barn. Det kommer klamydian se till om du inte behandlar den.

Sen finns ju risken för prematur födsel vid ascenderande infektioner under graviditet. Synd att du inte kan se till ditt barn utan bara till din man och vad han säger. Tror du två positiva test är fel?

Klart de insisterade att du skulle komma in igen eftersom du vägrar se till fakta. Hade du vägrar behandling hade du blivit kontaktad av smittskydd...
    Men läs vad jag säger!!!!!

Självklart kommer jag ta det OM det skulle vara så, MEN jag tänker inte ta det utan att verkligen fått veta att det är så först!
    NEJ det var inte gyn som insisterade, det var INNAN jag testat öht de ville att jag skulle göra det bara för att!
  • Anonym
    AndreaSvan skrev 2011-03-10 13:50:04 följande:
    Om det visar positivt, vad har du för förklaring till klamydian då?
    Det kommer inte vara positivt, så det behöver jag inte fundera över.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-03-10 13:41:45 följande:
    Jag har ingen anledning att ljuga eftersom ni ändå inte vet vem jag är, så ja, jag kommer säga vad svaret på testet blir.
    Har jag sagt att jag har några "bevis"? Jag känner honom. Han är aldrig iväg nånstans utan mig, och då jobbar han. Han åker hem direkt efter. Vi pratar jättemycket under dagarna, både i tele, sms och msn och han svarar ALLTID direkt. Jag vet helt enkelt. Jag kan se när han döljer nåt, han är världens sämsta lögnare.
    Han kan förstås prata  telefonen samtidigt som han tar någon bakifrån (eller valfri annan ställning), han kan bli avsugen samtidigt som han skriver på msn eller så kan han ju sätta på någon på jobbet. Eller på väg till jobbet. Eller på väg hem från jobbet.  Du är ju inte den första i världen som "känner" din man lika bra som du känner dig själv. 
  • Anonym
    DrRonja skrev 2011-03-10 13:54:19 följande:
    Jag har läst hela tråden från start. Du behöver inte blir så upprörd. :)

Jag är ledsen om jag missförstod men tyckte du uttryckte dig så som jag skrev.

Klart de insisterar på att du ska testa på MVC. Det finns alldeles för många historier som din tyvärr, där kvinnor blivit smittade av sina män men tror sig inte behövas testas.

Har du funderat över vad du gör om det visar positivt igen? Jag vet.. Det är omöjligt för dig. Men det är också rätt omöjligt med en film som 2012 ox jag har ändå funderat på hur jag skulle reagera...
    Ja, då får jag väl ta det då! jag tänker inte sitta och fundera på det förens det isf är aktuellt.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-03-10 13:54:46 följande:
    Han kan förstås prata  telefonen samtidigt som han tar någon bakifrån (eller valfri annan ställning), han kan bli avsugen samtidigt som han skriver på msn eller så kan han ju sätta på någon på jobbet. Eller på väg till jobbet. Eller på väg hem från jobbet.  Du är ju inte den första i världen som "känner" din man lika bra som du känner dig själv. 
    Nej, jag känner alla hans kollegor.
    Han skulle inte göra så helt enkelt. Du behöver inte tro mig, men jag är helt hundra.
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!