Inlägg från: varfördåför |Visa alla inlägg
  • varfördåför

Klamydia? Omöjligt!

eftersom klamydia är en sjukdom som man måste raprortera enligt smittskyddslagen så är det konstigt att en läkare som kommitpå att det kan smitta på fler sätt än de vanliga kan undanhålla att berätta det för almänheten?! det borde ju gåut rikslarm om det???!!

Alvin, Ilon, Douglas och Junie
  • varfördåför
    Thaleya skrev 2011-03-09 18:04:44 följande:
    Riktigt lamt skämt.

Jag trodde att om man gick på toaletten som någon annan precis suttit på som är smittad av klamydia och man får in det i sig själv, så KAN man med liten risk bli smittad.

´Så konstigt tycker jag inte att det är att tro det, speciellt inte efetrsom ALLA runt mig tror att det KAN hända så.
    ok toaring kan jag fatta att man trodde då jag var lkiten typ.. men att torka sig bakifrån och fram??
  • varfördåför
    Thaleya skrev 2011-03-09 18:13:42 följande:
    Men hur fick den första människan klamydia då?
    skulle gissa på att det var ett virus som muterade och sedan hittades det på ett namn på fenomenet och eftersom det inte heter som namnet på en läkare gissar jag att det var längesedan.
  • varfördåför
    AndreaSvan skrev 2011-03-09 18:13:23 följande:
    Att torka sig från fel håll (som jag visserligen gör typ hela tiden) gör att man kan få E-coli bakterier i urinvägarna då dessa finns som normal flora i ändtarmen. Att blanda ihop dessa bakterier är väl inte så himla svårt för en som aldrig har varit intresserad av ämnet ifråga Glad
    men det är ju skillnad mot att få klamydia menar jag. uvi kasnke du kan få, men inte klamydia.

man måste ju hålla ordning på begräppen annars blir allt super snurrigt
  • varfördåför
    Thaleya skrev 2011-03-09 18:22:05 följande:
    jaa det var vad jag trodde med, en mutation. Jag är inte så intresserad av att läsa om könssjukdommar dock.
    men den mutationen uppstår ju inet igen, inte en likadan. så enda sättet att få denna muterade virussjukdom är genom sex med annan smittat individ
  • varfördåför
    Pillis4 skrev 2011-03-09 18:37:40 följande:
    Jag förstår inte syftet med denna tråden? Ts vill ju inte höra varkden vad vi andra eller vad bevisad forskning säger.

Känns meningslöst att tala till en som inte vill lyssna
    det kan ju vara så också att ho vill läsa om luftsmitta, nya mutationer och sjukhuspersonalens fel. för ibland är det så då man blundar för något att man kan blunda lite längre om man får hjälp.
  • varfördåför
    Insatt skrev 2011-03-09 19:05:27 följande:
    Klamydia är inte ett virus.
    men det var det tills det muterade sedan blev det en infektionssjukdom :-P
  • varfördåför
    Insatt skrev 2011-03-09 19:35:56 följande:
    Antingen är du ironisk eller så snackar du i nattmössan.
    jag säger som någon sa tidigare i tråden, kanske du? det är svårt att skilja på virus och parasiter och infektioner osv om man inte är påläst/intresserad. virus var bara ett samlingsord från mig på alla sådandär eländigheter. jag ahde lika gärna kunnat skriva basilusk. det var det där med mutation jag ville ha fram i inlägget
  • varfördåför
    Anonym (lägg av nu!) skrev 2011-03-10 08:05:14 följande:

Klamydia kan som sagt ovan ligga latent i flera år. Sluta med diverse historier för att skrämma TS. ingen av dem behöver ha varit otrogen, det räcker med en tidigare sexuell förbindelse.

Lycka till TS.

de har varit tillsammans i 7år och aldrig haft någon annan än varandra
  • varfördåför
    Soetkorv skrev 2011-03-10 07:49:40 följande:
    Men herregud. Om din mamma misstänktes ha klamydia i halsen så beror det ju på att hon haft oralsex, dvs sugit av någon. Inte att hon smittast som en förkylning jisses. Annars skulle man ju behöva testa sig för klamydia varje dag efter man varit en tur på stan.
    det fins en klamydia som smittar som förkylning, den får du dock bara i halsen och har inget med tråden att göra.
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!