Inlägg från: Anonym (Nejnej...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nejnej...)

Klamydia? Omöjligt!

Den mänskliga faktorn kan spela in faktiskt. Barnmorskan kan ha förväxlat ditt prov med en annans. Eller skrivit fel personnummer på rören när de skickats iväg. Sånt kan hända. Gör det inte särskilt ofta, men får ABSOLUT inte hända.

Jag fick en kallelse till Psykiatrisk Akut Team förra året. Där stod det att de hade fått en remiss från min vårdcentral den och den dagen. Den dagen hade jag varit där för att frysa bort en fotvårta (usch) och på något sätt hade sekreteraren förväxlat mig och denna patients personnummer. Blev flyförbannad när jag såg kallelsen men alla kan göra fel och nu är mitt namn strykt från Psyks register (hoppas jag iallafall!)

• Anonym (Nejnej...)
    Anonym skrev 2011-03-09 16:46:31 följande:
    Nej, men jag känner honom så pass att jag vet att han aldrig skulle vara otrogen.
    För att vara krass - tror du inte att 99% av de kvinnor vars män är otrogna resonerar precis som du? Det är väl ingen som resonerar att "Jo - jag är ihop med den här mannen, men känner honom dåligt och tror att han kan vara otrogen"

Jag hoppas att verkligen att de förväxlat proverna! Men eftersom din man reagerar som han gör - han litar ju inte på dig - så borde du ta en funderare på hur rent hans samvete är. Men håller tummarna!
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 17:11:46 följande:
    TS: Samma sak hände oss i höstas. Min sambo fick veta att han hade klamydia, det sved när han kissade osv. Sen fick jag testa mig också, hade också det såklart. Vi fick veta det här en fredageftermiddag. Hela helgen var en mardröm, hade han eller jag varit otrogna? Vi har varit tillsammans i över 10 år och aldrig varit med någon annan än varandra, jag vet ju att jag aldrig har varit med någon annan och jag litar på min sambo till 110%, jag VET att han inte har varit med någon annan. Ni som inte tror på att man kan få klamydia på andra sätt än att ha sex får helt enkelt tänka om, tydligen kan man det!
    Och anklaga inte TS man för otrohet, det finns faktiskt stabila förhållanden där man litar på varandra fortfarande, tro det eller ej
    GLÖM DET! Det händer inte. Klamydia uppstår inte helt plötsligt.
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym skrev 2011-03-09 17:12:02 följande:
    Är det anonymt? Vem det är som är smittospridaren? Vill inte att mitt namn ska sparas i en massa sånt här.
    Det kommer ju alltid stå i din journal att du har haft klamydia, men det är bara läkare som ser det och de har inget speciellt intresse av det heller. Du kommer inte stämplas.
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym skrev 2011-03-09 17:14:55 följande:
    gjorde ni lögnditektors test?
  • Anonym (Nejnej...)
    GrodanHopp skrev 2011-03-09 17:16:00 följande:
    Mardrömsscemario: det krävs sex för att få klamydia. Vetenskapligt bevisat. Något annat alternativ finns inte.
    Låt dem leva i sin bubbla. =) De kanske hade besök av en smittad, tredje part en kväll?
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 17:17:37 följande:
    Nej, tyvärr glömmer jag det inte. Så här var det för oss sen om ni vill tro på det eller inte det är upp till er!
    Tror egentligen ni har mest ångest över att ni känner att er man/sambo skulle kunna vara otrogen när jag vet att min inte skulle det
    Jag är singel men har haft förhållande med män som är gifta/sambos. Deras kvinnor trodde precis som du.
  • Anonym (Nejnej...)
    Pillis4 skrev 2011-03-09 17:18:18 följande:

klamydia ÄR EN KÖNSSJUKDOM som man får via sexuell kontakt oavsett vad ni vill inse! jag har haft det 2 gånger. ena gången skyllde mitt ex på toasitsen på jobbet... sköterskan skrattade rätt ut när jag sa hans ursäkt. det är inte möjligt att få klamydia på det sättet. det visade sig att han varit med andra tjejer sen... givetvis.

och om ts man vägrar göra ett test--- ja det bevisar ju bara att han har nåt att dölja.. självklart har han klamydia om ts har det. och han är enligt svensk lag SKYLDIG att testa sig och få vård samt uppge alla sina sexpartners.

Precis min åsikt!
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 17:19:50 följande:
    Ge mig de vetenskapliga studierna tack! Jobbar själv inom sjukvården och har haft kontakt med en infektionsläkare som forskar inom området som säger att klamydia börjar förändra sin struktur och bli mer smittsam samt smitta på andra sätt än vad den tidigare gjort!
    Det finns nya mutationer av klamydia - ja. Men klamydia tricomatis smittar via sex och endast sex! Om man inte tar ett smittat prov och stoppar in det i en annan människa förstås. =)

I Halland och Bohuslän upptäcktes för några år sedan en ny stam som inte responderade lika bra på antibiotikan som ges idag. Det kanske är den du menar? Ge gärna namnet på infektionsläkaren. Skulle vara jätteintressant att få höra hans åsikt.
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 17:25:47 följande:
    Jag tror ingenting, jag VET. Kom ihåg mig när den nya vetenskapen blir offentlig sen
    Vi har lämnat det här bakom oss nu, vi vet att ingen av oss varit med någon annan och litar på varandra helt och hållet. Vi visste också att det skulle bli jobbiga samtal med kuratorn och att de inte skulle tro på oss osv men vet ni vad? De lyssnade och antecknade, dessutom sa de att de har haft liknande situationer innan!
    Namn på infektionsläkaren tack! Det står ingenstans i några som helst böcker, nätet, bibliotek osv om att klamydia bara uppstår. Kom igen...

Dina kuratorer som antecknade och nickade - ja, de ser väl när någon är i förnekelse och inte går att rubba. Hopas din kille har vett att använda kondom i fortsättningen om han vänstrar. För INGEN kan vara säker på sin partner. Folk är otrogna - kvinnor som män. Så är det helt enkelt!
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!