-
jag har inte kondylom. håll koll på din egen anal istället!Kya skrev 2011-03-09 16:33:26 följande:det kan du inte veta. risken är stor att du har det. som alla andra sexuellt aktiva människor. -
ne me nhar man kondylom kan man ändå inte göra nåt eftersom det är kroniskt. så då får bebisen troligtvis det också... plus alla man har sex medHonSomVet skrev 2011-03-09 16:35:05 följande:Men man KAN INTE testa en människa för kondylom!! Alltså KAN det hända att en gravid kvinna får ett utbrott av kondylom inför förlossningen. Kanske så få vårtor så hon inte ens märker det och då kan det smitta barnet.
Man kan inte testa ALLA könssjukdomar på inskrivningen, fast det vore ju underbart om det gick!
förstår inte vart denna diskussionen ska leda till? -
men om han inte varit otrogen... hur har ni fått klamydia då?Anonym skrev 2011-03-09 16:35:34 följande:Ja han var hos en kompis, sluta påstå att han varit otrogen! Hur kan folk sitta och vara så elaka!? Jag lever INTE i förnekelse!
vi är inte elaka, bara säger det mest logiska. starta inte en tråd om du inte tåler att höra sanningen. -
hör du inte själv hur dumt det låter?Anonym skrev 2011-03-09 16:39:12 följande:Testet visar fel, jag vet det, det kan inte vara något annat. Jag känner min man, han skulle aldrig vara otrogen. -
vem av oss är det som har klamydia?? jag är inte elak . men varför vill du inte inse att det finns en stor risk att han varit otrogen??? säger inte att det är så men varför bara blåneka och säga att det är fel på testet???Anonym skrev 2011-03-09 16:42:57 följande:Vad får du ut av att vara elak? Vem av oss är det som känner min man?
jag hade blivit tokig om jag hade levt i ett förhållande och fått en könssjukdom. Gått till båtten med det och tagit ett snack med min man . -
Anonym (Nejnej...) skrev 2011-03-09 17:13:30 följande:GLÖM DET! Det händer inte. Klamydia uppstår inte helt plötsligt.klamydia ÄR EN KÖNSSJUKDOM som man får via sexuell kontakt oavsett vad ni vill inse! jag har haft det 2 gånger. ena gången skyllde mitt ex på toasitsen på jobbet... sköterskan skrattade rätt ut när jag sa hans ursäkt. det är inte möjligt att få klamydia på det sättet. det visade sig att han varit med andra tjejer sen... givetvis.
och om ts man vägrar göra ett test--- ja det bevisar ju bara att han har nåt att dölja.. självklart har han klamydia om ts har det. och han är enligt svensk lag SKYLDIG att testa sig och få vård samt uppge alla sina sexpartners.
-
fakta från klamydiabehandling.se
" HUR SMITTAR KLAMYDIA?
Klamydia smittar genom vaginalt, oralt och analt sex utan kondom. Klamydia orsakas av en bakterien chlamydia trachomatis som finns i urinröret och slidan hos kvinnan.
Bakterien finns även i ändtarm och svalg.
Det vanligaste sättat att bli smittad är genom vaginalt samlag utan kondom. Det sker genom att de båda slemhinnorna kommer i kontakt med varandra . Detta gäller även vid analsex och oralsex.
Klamydia smittar INTE genom handslag.
Tvärt emot vad många tror så lever bakterien endast inuti levande celler och smittar därför inte genom handslag, kläder, bastubänk, handdukar och toalettet" -
ja det kan det ,. men inte om du aldrig haft sex. man får bakterien av någon annan via sex.SoFo89 skrev 2011-03-09 17:32:02 följande:Klamydia kan ligga latent i kroppen i FLERA år så självklart kan det "dyka upp från ingenstans".
-
Klamydia är sveriges vanligaste könssjukdom. att förneka den och leva i blånekelse om att det inte hänt er nåt... fast att ni fått klamydia... ja man får bara beklaga och hoppas ni aldrig vaknar upp ur er låtsasvärld.
Folk är otrogna det är inget nytt,,, klamydia smittar via sex. svårare än så är det inte -
nej det kan man inte få. klamydiabakterien kan bara överleva i levande celler... alltså dör bakterien på andra ställen än kroppenThaleya skrev 2011-03-09 17:43:40 följande:klamydia kan man väl få av att torka sig åt fel håll samt att gå på allmäna toaletter med???