• Silje02

Klamydia? Omöjligt!

envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 12:42:20 följande:
    Kanske det, men lik förbannat är det oförskämt och fult att ens antyda något sådant. 

Jag vet mycket väl vad jag har varit med om och inte.

Ok, du har inte varit sexuellt utnyttjad. Summan av kardemumman: Det var inte klamydia du hade som 12-åring. Då har vi rätt ut den saken.
  • Silje02
    Ramborg skrev 2011-03-09 14:20:23 följande:
    Visst, en bakterie måste börja någonstans. Men då blir det ju en ny bakterie. Inte en likadan som redan finns.

Ungefär som när en författare skriver en ny bok, det blir inte inte Shakespeares samlade verk, men visst blir det en bok.
  • Silje02
    envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 15:42:39 följande:
    Ett försök att skona mig mot vad?
    UVI och blödningsproblemen började när jag var 11 och jag testade positivt när jag var 12. Jag hade absolut inte haft någon som helst form av sexuellt umgänge.
    Jag är 1000% säker på att jag aldrig har blivit utsatt för övergrepp eller liknande. Tvärsäker.
    Det kna inte vairt kalmydia du testade positivt för.
  • Silje02
    envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 15:44:45 följande:
    Nää, för du var ju verkligen där och du har ju verkligen läst min journal. Dra något gamalt över dig.
    Klamydia smittas via SEX (anal-, vaginal och oralsex), det uppkommer inte ur tomma intet som du påstår! Det är helt och hållet fel.  Vad är det du inte vill förstå?
  • Silje02
    envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 15:44:45 följande:
    Nää, för du var ju verkligen där och du har ju verkligen läst min journal. Dra något gamalt över dig.
    Din journal har inte ett skit med det att göra. Oavsett vad din journal säger så smittas klamydia via sex och inget annat.
  • Silje02
    envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 15:47:08 följande:
    Nä, precis. Det var inte klamydia. Chlamydia trachomatis är den rätta benämningen då det är vad som står i journalen.
    Chlamydia trachomatis ÄR klamydia.
  • Silje02

Chlamydia trachomatis ÄR klamydia och en sexuellt överförbarn sjukdom.

• Silje02
    envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 15:47:08 följande:
    Nä, precis. Det var inte klamydia. Chlamydia trachomatis är den rätta benämningen då det är vad som står i journalen.
    Det där är ju som att säga att oralsex är inte sex.
  • Silje02
    envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 15:52:51 följande:
    Från 2 års ålder har jag väldigt tydliga minnen. Då fick jag flytta till ett flickinternat.
    OM jag hade blivit smittad av klamydia innan 2 års ålder så hade det garanterat uppvisat någon form av symptom. Det hade inte kommit hux flux vid 11-12 års ålder.

I journalen står det inte mer än att jag har blivit diagnostiserad med Chlamydia Trachomatis. Uppkomst troligtvis spontan eller dålig underlivshygien.

Detta var i mitten av 80- talet då man precis hade börjat diagnostisera klamydia på allvar. Att jag hade en svårbehandlad uvi sedan ca 1 år tillbaka och svåra blödningsrubbningar var orsaken till varför jag fick träffa flera olika gyn. 
    Du fick helt enkelt fel diagnos. Chlamydia trachomatis (klamydia) uppstår inte spontant eller av dplig underlivshygien utan är en sexuellt överförbar sjukdom.
  • Silje02
    envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 15:53:45 följande:
    Hade du haft alla hjärnceller på plats hade du fattat att jag var ironisk!
    Men tanke på att du sitter och säger en massa osanningar så tar jag det säkra före det osäkra och rättar dig.
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!