Inlägg från: Anonym (Mardrömsscenario) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mardrömsscenario)

Klamydia? Omöjligt!

Anonym (Nejnej...) skrev 2011-03-09 18:01:58 följande:
    Hur fasen har de kunnat spåra det till att du hade det ursprungligen? Vilka tester gör man då, egentligen?

Och igen - du hänger inte ut läkaren. Jag skulle bli oerhört glad om någon ringde och berättade att de hört talas om och var intresserad av min forskning. Men det tyder ju enbart på att det är en icke existerande läkare och forskning

Det låter som det pågår en mindre CSI utredning om hur du fått klamydia på ert sjukhus. Hur långt tillbaka i tiden går de för att kolla vilka patienter som blivit undersökta innan du. Och sedan ska de kryssmatcha dem med statistik på personer positiva för klamydia. Det är viktiga skattepengar som går åt till något oerhört resurskrävande! Men i grund och botten lär de tro att din kille ljuger. =)

Det kan ju vara så att en av er har fått det innan ni träffats och har smittat den andra. Trots att ingen av er haft symptom. Det betyder inte att din man varit otrogen. Har ni däremot testat negativt under er tid tillsammans så är det bara att tänka efter.

Eftersom du verkar ha problem med din fertilitet tyder det ju på att du haft klamydia ett tag och då betyder kanske det att du blev smittad innan din kille kom in i bilden?
    Vi har aldrig varit med någon annan än varandra så att vi fått det innan och legat latent är uteslutet.
    Mina problem med fertiliteten beror inte på klamydia testade negativt för det i mars 2010 och positivt i september 2010. Mina problem att få barn beror på att jag har fel på mina äggstockar och har så haft sedan tonåren, tyvärr.
    Anonym (Nejnej...) skrev 2011-03-09 18:08:05 följande:
    Fast han kan ju ha blivit smittad. Inte uppvisat symptom och smittat dig som fått symptom.
    Var kanske lite otydlig där, han testade också negativit för klamydia i mars 2010.

Nu lämnar jag den här tråden. Ni får som sagt TRO vad ni vill, vi VET sanningen.

Anonym (Nejnej...) skrev 2011-03-09 18:11:56 följande:
    Inte ens i närheten gumman. Ledsen att du blivit bedragen. Gör ont att veta..
    Det har jag tyvärr inte, ledsen att du inte får den möjligheten i livet att leva med en människa som du litar fullt ut på
    Pillis4 skrev 2011-03-09 18:13:12 följande:
    varför har ni blandat in ett helt sjukhus och specialläkare om ni VET ?
    stackare... men lycka till! hoppas du fått vård så du inte blir steril
    VI har inte gjort någonting! Men det är obligatoriskt att gå på samtal efter man har fått smittan och det är de själva som startat utredningen. Punkt.
    Herregud, nu får ni fan ge er. Tänk va många experter det finns här, som dessutom vill göra människor ledsna. Jag vet att jag inte har vart med någon annan, och jag vet att han inte varit det heller. Punkt.
    Pillis4 skrev 2011-03-09 18:16:08 följande:
    om man kan lita på sin partner så har man inte klamydia helt plötsligt.
    Tydligen kan man det, vi fick det så.

Jag började skriva i den här tråden pga att jag fått smittan på något annat sätt än via sex. Jag har inte varit otrogen, inte han heller, det vet vi.
    Det pågår en utredning på mitt sjukhus om var smittan kommer ifrån och kanske får vi aldrig veta.
    Det finns en tanke om att det har kommit från en gynundersökning, en gynundersökning som jag var tvungen att gå på pga att jag inte kan få barn.
    Jag visste mycket om klamydia innan jag blev smittad, vad tror ni att vi gick igenom första dagarna efter det var konstaterat och hur tror ni vi mådde? Någon annan talar i princip om för dig att din partner varit otrogen när det inte är så.
    Sen finns ni här som hånar en och flinar åt en, tycker att man ska tänka om igen.
    Men jag är ledsen, det finns inte på kartan att någon av oss varit med någon annan.
    Så ÄR det.

Trivelina skrev 2011-03-09 18:23:26 följande:
    Och samtalet ni fick gå genom var för sig i skilda rum, du fick inte höra vad han sa och han fick inte höra vad du sa. Samtalet är för att kartlägga sexuella kontakterna, så om du inte namngav fler sexpartners så gjorde han det.
    Jag satt utanför rummet och hörde varenda ord han sa, han var först ut så han kan inte ha vetat att det hördes så väl genom dörren.
    Anonym (Men) skrev 2011-03-09 18:31:08 följande:
    Men om du nu fått det genom en gyn undersökning så har det ju kommit nånstansifrån, en könskontakt även om det inte var sex. Det är ju stor skillnad mot att det bara dyker upp av sig själv i ens kropp!  
    Sant, så kanske kan jag inte hjälpa TS ändå.
    Silje02 skrev 2011-03-09 23:47:04 följande:
    Anonym (Mardrömsscenario): Vet du vad jag ska göra imorgon? JO jag ska ringa till varenda jävla infektionsavdelning i hela Sverige för att ta reda på om det finns någon Infektionsläkare som påstår att man kan få klamydia på annat sätt än sex!
    Gör gärna det. Som tur är vet jag fortfarande sanningen hos mig och min sambo och mig får du aldrig tag på numret till
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!