Inlägg från: Anonym (Nejnej...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nejnej...)

Klamydia? Omöjligt!

Joppelina skrev 2011-03-09 17:29:37 följande:
    Det har jag också  (lär få en massa hatmail nu men orkar ej vara anonym)
    En hade en kompis  var läkare som skrev ut 
    Doxiferm till honom om han misstänkte smitta.
    Äh.. Typ 30% är otrogna. Någon måste de vara det med om den andra inte också är upptagen sen innan. Det är inte så att jag väljer att bli intresserad av en upptagen man, men blir man så blir man..
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 17:35:56 följande:
    Tyvärr måste jag återigen göra er besvikna, jag tänker inte hänga ut namnet på doktorn här.

Ni får som sagt tro vad ni vill men vi VET bättre, så är det bara!
    Och varför inte det? Varje forskare står upp för sin forskning. Om han talat ´med dig - som inte har insikt i hans arbete, efter hur det låter - så kan han stå för det offentligt.

Men vi gör såhär. Säg istälelt vilket sjukhus det handlar om så kan jag själv ringa till infektion och höra om det finns underlag för sådan forskning där. Det hänger inte ut varken dig eller han. Du behöver ju inte nödvändigtvis arbeta kvar på den avdelninge, behöver inte gjort det ens från börjar utan träffat honom i matsalen. Och om det inte är en offentlig forskning än så lämnar de inte ut information om namn och däröfr blir inte läkaren uthängd heller.

Jag ser det dock inte som särskilt troligt att jag kommer få denna info från dig, eftersom det inte kommer finnas någon forskning.
  • Anonym (Nejnej...)
    Thaleya skrev 2011-03-09 17:43:40 följande:
    klamydia kan man väl få av att torka sig åt fel håll samt att gå på allmäna toaletter med???
    Du skämtar väl.. ? =)
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 17:48:33 följande:
    Jag tänker absolut inte hänga ut doktorn här, inte heller skriva namnet på sjukhuset jag jobbar på.
    Det pågår en utredning i detta nu var min smitta kommer ifrån (de har konstaterat att den kom från mig först).
    Har varit på säkert 20 gynundersökningar senaste året pga utredning och provrörsbefruktning.
    En teori som de har är att smittan kommer från en annan kvinna som också varit på undersökning och man har inte rengjort ultraljudsstaven ordentligt mellan eller bytt skydd.
    Vi kanske aldrig kommer få veta heller men vi litar fortfarande på varandra, även om det är till vissas förtret här inne.
    Hur fasen har de kunnat spåra det till att du hade det ursprungligen? Vilka tester gör man då, egentligen?

Och igen - du hänger inte ut läkaren. Jag skulle bli oerhört glad om någon ringde och berättade att de hört talas om och var intresserad av min forskning. Men det tyder ju enbart på att det är en icke existerande läkare och forskning

Det låter som det pågår en mindre CSI utredning om hur du fått klamydia på ert sjukhus. Hur långt tillbaka i tiden går de för att kolla vilka patienter som blivit undersökta innan du. Och sedan ska de kryssmatcha dem med statistik på personer positiva för klamydia. Det är viktiga skattepengar som går åt till något oerhört resurskrävande! Men i grund och botten lär de tro att din kille ljuger. =)

Det kan ju vara så att en av er har fått det innan ni träffats och har smittat den andra. Trots att ingen av er haft symptom. Det betyder inte att din man varit otrogen. Har ni däremot testat negativt under er tid tillsammans så är det bara att tänka efter.

Eftersom du verkar ha problem med din fertilitet tyder det ju på att du haft klamydia ett tag och då betyder kanske det att du blev smittad innan din kille kom in i bilden?
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 18:04:33 följande:
    Jag hade symtom redan i våras precis när vi var igång med första IVF-behandlingen, sveda när jag kissade osv. Trodde att det var pga av alla hormoner men när sedan sambon fick veta att han hade det i höstas så förstod jag att det var ju det jag hade också.
    Fast han kan ju ha blivit smittad. Inte uppvisat symptom och smittat dig som fått symptom.
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 18:11:13 följande:

Nu lämnar jag den här tråden. Ni får som sagt TRO vad ni vill, vi VET sanningen.

Inte ens i närheten gumman. Ledsen att du blivit bedragen. Gör ont att veta..
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 18:13:36 följande:
    Det har jag tyvärr inte, ledsen att du inte får den möjligheten i livet att leva med en människa som du litar fullt ut på
    Ser det inte som en förlust. Tror inte att man någon gång kan lita på någon till 100% - jag nöjer mig med 99%. Det har räckt innan. =)
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 18:16:22 följande:
    VI har inte gjort någonting! Men det är obligatoriskt att gå på samtal efter man har fått smittan och det är de själva som startat utredningen. Punkt.
    Herregud, nu får ni fan ge er. Tänk va många experter det finns här, som dessutom vill göra människor ledsna. Jag vet att jag inte har vart med någon annan, och jag vet att han inte varit det heller. Punkt.
    Du kan inte veta det till 100%!  Det är jag 100% säker (!!!! ;) ) på!
  • Anonym (Nejnej...)
    AndreaSvan skrev 2011-03-09 18:15:55 följande:
    Ja den första människan fick klamydia förmodligen genom att en annan bakterie muterade till dagens Chlamydia Trachomatis. Men en mutation är en väldigt sällsynt och invecklad process som lyckligtvis inte händer titt som tätt och definitivt inte sker på samma sätt flera gånger om.
    Precis! Och om det nu sker en mutation så formas en ny sorts bakterie. En bakterie muterar inte och tänker att vips - nu ska jag bli chlamydia trachomatis. Det händer inte som vissa i tråden hävdat innan.
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym skrev 2011-03-09 18:25:14 följande:
    men om andra fick det genom en mutation, kanske ni också är muterade?
    Finns inte med på kartan att en sorts bakterie muterar till en redan existerande bakterie. Bakterien måste välja exakt rätt frekvens och ställe att ändra genetisk uppbyggnad. Händer inte..
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!