• Silje02

Klamydia? Omöjligt!

Pillis4 skrev 2011-03-09 16:34:28 följande:
    jag har inte kondylom. håll koll på din egen anal istället!
    Men att du visade negativit när det som du säger testa kondylon beror ju på att du inte hade några blåsor/vårtor (som sitter i slidan). Du kan mycket väl ha kondylon iallafall.
  • Silje02
    Anonym skrev 2011-03-09 16:35:34 följande:
    Ja han var hos en kompis, sluta påstå att han varit otrogen! Hur kan folk sitta och vara så elaka!? Jag lever INTE i förnekelse!
    För att klamydia smittas via sexuella aktivitetern.
  • Silje02
    Pillis4 skrev 2011-03-09 16:36:41 följande:
    ne me nhar man kondylom kan man ändå inte göra nåt eftersom det är kroniskt. så då får bebisen troligtvis det också... plus alla man har sex med

förstår inte vart denna diskussionen ska leda till?
    Inte om man skyddar sig och medicineras mot det.
  • Silje02
    Anonym (var?) skrev 2011-03-09 16:37:39 följande:
    jag läste att just symtomlös HPV kan ge cancer. man kan inte säga något definitivt om man inte ser testet på HPV i handen
    HPV kan inte ge cancer med det kan utvekclas till bla livmordehalscancer
  • Silje02
    Anonym skrev 2011-03-09 16:39:12 följande:
    Testet visar fel, jag vet det, det kan inte vara något annat. Jag känner min man, han skulle aldrig vara otrogen.
    Vi kan ju alltid hålla tummarna. Men din man ska testas iallafall.
  • Silje02
    Anonym skrev 2011-03-09 16:41:24 följande:
    Man kan till och med få kondylom i ögat. Det hände en gynekolog som tog bort vårtor på en patient utan att bära skyddsglasögon. Han blev blind på det ögat. Kondylom kan fastna på alla typer av slemhinnor.
    Samma med klamydia.
  • Silje02
    Anonym skrev 2011-03-09 16:42:22 följande:
    Det ska han inte förens jag testat igen.
    Jo, eftersom det är lag på att ens partner testas om man själv fått positivt. Eller är du rätt för att hans ska visa positivt?
  • Silje02
    Kya skrev 2011-03-09 16:42:28 följande:
    hur medicineras man mot det? såvitt jag vet, kan man enbart ta bort vårtorna om man besväras mkt av dom. men viruset är fortfarande kvar i kroppen.
    Medicineras mot symtom. Symtomlindring.
  • Silje02
    Anonym skrev 2011-03-09 16:42:57 följande:
    Vad får du ut av att vara elak? Vem av oss är det som känner min man?
    Ingen känner sina män/partners till 100%.
  • Silje02

Hade jag testas positivt på klamydia så hade jag sett till att min man med testade sig oavsett om mitt test vvar felaktigt och jag tänkt testa igen. Bara för att vara på den säkra sidan. Är hans negativit är ditt till 99% fel. 

Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!