-
jo det vet jag fick det för några år sedan då hade jag inte varit med någon annan i på ca 1,5år ungefär va lite pinsamt eftersom jag min sambo börja undra vad man hade gjortKya skrev 2011-03-08 18:14:10 följande:nej inte som jag förstått det. däremot kondylom kan ligga latent och bryta ut flera år senare -
jag hade njurbäckeninflamation samtidigtAnonym skrev 2011-03-08 22:29:11 följande:jo det vet jag fick det för några år sedan då hade jag inte varit med någon annan i på ca 1,5år ungefär va lite pinsamt eftersom jag min sambo börja undra vad man hade gjort -
tycker de låter som du är lite orolig att bli påkommen. du vill inte riktigt berätta för din kille vad testet visade :/ Om du inte gjort något så är de ju bara att berätta o säga "jag tänker göra om de, är de nått du vill erkänna innan så gör de nu"
-
"Vid symtomgivande infektion ligger vanligtvis smittotillfället några veckor tillbaka i tiden. Klamydia ger dock ofta upphov till kroniskt persisterande infektion eller latenta infektioner utan symtom. Asymtomatiska infektioner kan senare aktiveras och bli symtomgivande. Smittotillfället i dessa fall kan ligga flera år tillbaka i tiden. Det finns inga biologiska eller kliniska hållpunkter för en övre tidsgräns för persisterande klamydiainfektion. Denna kunskap är viktig att känna till när infektion diagnostiseras hos gravida kvinnor, blivande fäder och nyfödda barn och kräver noggrann information och gott omdöme vid smittspårningen."
Från Infpreg.
Inte fanken uppstår en bakterie hos kvinnan bara sådär. -
Gör om testet och be din karl också göra det!!!
-
Du eller din man kan ha burit på det i flera år, inte så ovanligt som man tror.
-
Usch vilken ovetskap.. Håller tummarna att de löser sig till det bästa
-
orkar inte läsa tråden, men klamydia smittar inte via luften, har inte du varit med nånannan torde svaret på vart du fått det ifrån vara solklart.
-
Undrar om klamydia verkligen kan smitta på det sättet.Pillis4 skrev 2011-03-08 22:43:03 följande:man kan få klamydia på alla ställen som har kroppsvätska. min kompis fick klamydia i ögat... en kille som hade klamydia sprutade henne i fejset och på så vis smittade han henne.
jag hade dock blivit skeptisk... har din kille verkligen rent mjöl i påsen?
Enligt informationsbroschyrer så smittar klamydia genom kontakt med slemhinnorna.
Som jag fattar det så smittar inte klamydia genom sperma överhuvudtaget.
Ett sprut i fajset ska inte kunna ge klamydia. Han måste ha kört upp kuken i ögat på henne
.
-
Be om ett nytt prov & jaga inte upp dig innan du fått svaret. Det är inte ovanligt att klamydiatest visar fel:
http://www.dn.se/debatt/halften-av-provsvaren-om-klamydia-kan-vara-fel