• Pillis4

Klamydia? Omöjligt!

Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 18:11:13 följande:

Nu lämnar jag den här tråden. Ni får som sagt TRO vad ni vill, vi VET sanningen.

varför har ni blandat in ett helt sjukhus och specialläkare om ni VET ?
    stackare... men lycka till! hoppas du fått vård så du inte blir steril
  • Pillis4
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 18:13:36 följande:
    Det har jag tyvärr inte, ledsen att du inte får den möjligheten i livet att leva med en människa som du litar fullt ut på
    om man kan lita på sin partner så har man inte klamydia helt plötsligt.
  • Pillis4
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 18:16:22 följande:
    VI har inte gjort någonting! Men det är obligatoriskt att gå på samtal efter man har fått smittan och det är de själva som startat utredningen. Punkt.
    Herregud, nu får ni fan ge er. Tänk va många experter det finns här, som dessutom vill göra människor ledsna. Jag vet att jag inte har vart med någon annan, och jag vet att han inte varit det heller. Punkt.
    Vill inte göra andra ledsna alls. Men vissa vill ju inte lyssna på fakta och andras erfarenheter , för att det inte passar med det man vill höra. Jag har själv haft klamydia mer än en gång. jag vet att man inte får det via andra kontakter än sexuellt.

om du fått nåt virus via ett smutsigt gynekologredskap så kan det inte vara klamydia.
  • Pillis4
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 18:17:34 följande:
    Tydligen kan man det, vi fick det så.
    KLAMYDIA SMITTAR INTE PÅ ANNAT SÄTT ÄN SEXUELLT. KALMYDIA BAKTERIEN KAN INTE LEVA I DÖD MATERIA!!!
  • Pillis4
    Anonym (Nejnej...) skrev 2011-03-09 18:27:53 följande:
    Finns inte med på kartan att en sorts bakterie muterar till en redan existerande bakterie. Bakterien måste välja exakt rätt frekvens och ställe att ändra genetisk uppbyggnad. Händer inte..
    precis. muterar en bakterie så blir det en ny sjukdom... en redan existerande sjukdom kan mutera till en annan sjukdom som inte funnits tidigare.

men man kan inte få positivt på ett klamydia test och påstå att det är en annan sjukdom... för klamydia är klamydia och smittar via sexuell kontakt (hur många gånger ska man behöva poängtera denna fakta?)
  • Pillis4

Jag förstår inte syftet med denna tråden? Ts vill ju inte höra varkden vad vi andra eller vad bevisad forskning säger.

Känns meningslöst att tala till en som inte vill lyssna

• Pillis4
    duvetmia skrev 2011-03-09 18:37:53 följande:
    Precis. Instrumenten skulle behöva vara kladdiga fortfarande för att det ska smitta. Typ ut ur den ena och in i den andra..
    *ryyyser* fy va äckligt =P
  • Pillis4
    envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 19:17:58 följande:
    Nej, men den kan leva i levande materia som olika typer av proteiner. Specifika aktiva proteiner kan agera värd och överföra klamydia utan att direktkontakt mellan mänskliga kroppar sker. Genom det levande proteinet fortlever klamydian och kan få en ny värd.

Källa:

Microorganisms resistant to free living amoebae- Greub G & Raoult D
    Use of aminoglycosides in treatments of infections due to intracellular bacteria- Maurin M & Raoult D 
    Current status of immune mechanisms of killing of intracellular microorganisms- Ismail N, Olano J P, Feng H M & Walker D H 
    eeeh ja??? du sa ju exakt det jag sa fast på ett alldeles mer  invecklat sett. levande protein ja.... död materia är inte levande protein.. en toaring eller ett gynekologverktyg är inte levande protein
  • Pillis4
    envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 19:17:58 följande:
    Nej, men den kan leva i levande materia som olika typer av proteiner. Specifika aktiva proteiner kan agera värd och överföra klamydia utan att direktkontakt mellan mänskliga kroppar sker. Genom det levande proteinet fortlever klamydian och kan få en ny värd.

Källa:

Microorganisms resistant to free living amoebae- Greub G & Raoult D
    Use of aminoglycosides in treatments of infections due to intracellular bacteria- Maurin M & Raoult D 
    Current status of immune mechanisms of killing of intracellular microorganisms- Ismail N, Olano J P, Feng H M & Walker D H 
    och vad är oaktiv protein för nåt??? du borde nog fatta vad du menar innan du kopierar text huxflux från olika forskarsidor
  • Pillis4
    envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 19:45:53 följande:
    För det första borde DU veta vad du pratar om. Jag har inte kopierat text från forskarsidor. Jag gick över till grannen som är helt besatt av medicinsk forsking och frågade om han hade litteratur om bakterier som saknar cellväggar och klamydia samt intressant fakta om celler och proteiner. Det hade han så han lånade mig flera skrifter och medicinska brev.
    Läser sällan forskning som finns på internet då jag inte riktigt litar på den typen av information. Vem som helst kan ju skriva en faktasida.

Dessutom skrev jag inte oaktivt protein, utan Aktivt protein. Vad aktivt protein är har jag inte någon större koll på. Det står en del om grönt och gult men jag har inte hunnit läsa vidare. Fick några artiklar om det med.
    GrodanHopp skrev 2011-03-09 19:34:15 följande:
    Ok. Lycka till med bebisverkstan!;)
    Tack :)

så du har gått över till grannen och lånat skrifter om klamydia??? Nice  =D jag vet att du skrev aktivt protein ,,,därför jag blev nyfiken på vad oaktivt protein är. Protein är ju levande materia... så ja det är ju ganska invecklat fast att det inte är det egentligen
  • Pillis4
    riboflavin skrev 2011-03-09 20:41:26 följande:
    Tack för sammanfattningen av de artiklar jag inte läst.

Som jag förstod den första artikeln det så är samtliga arter inom klassen är "immuna mot amöbor" (tabell 2 i artikeln) inte bara C. pneunomiae. 
    Vilket, om jag förstått det rätt, innebär att de vid endocytos inte kan spjälkas (säjer man så även om amöbor?) utan kan överleva inom amöban.

Och att många av dessa bakterier (inte utskrivet specifikt klamydiabakterierna) kan nyttja frilevande amöbor (d.v.s. amöbor som kan leva utanför en värdkropp) som "trojanska hästar, och sen därifrån infektera en ny värd.

Bakterier kan inte alltid sprida sig själva utanför en värd, men eventuellt kan de spridas med hjälp av amöbor, är den slutsats jag drar.

Och därmed anser åtminstone jag att det har att göra med bakteriens överlevnad utanför människokroppen, vilket många sagt vara omöjligt.

Får man vara så fräck att man frågar vilket som är ditt forskningsområde?
    haha... så Ts har haft en trojansk liten klamydiahäst som sprang från ingenstans och hoppade in i hennes underliv och bosatte sig där =D
  • Pillis4
    riboflavin skrev 2011-03-09 21:00:17 följande:
    Nej antagligen inte.

Hade man lyckats visa just att klamydia inte är en enbart sexuellt överförbar sjukdom så hade nog artikeln handlat om just det, då det verkar vara ganska många som har försökt sig på det tidigare.

Envärkandebarnlängtan ville nog bara få till en diskussion utifrån något spännade hon läst, när hon svarade på ditt inlägg. Och jag hakade på eftersom jag just nu sitter nergrävd i artiklar om just klamydia och infektionspatogener.
    ja det är faktiskt rätt intressant.
  • Pillis4
    Lady Gaga skrev 2011-03-09 21:16:34 följande:
    Int' då. Det är nog den helige anden som varit i farten.
    hahaha =P
  • Pillis4
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 00:37:43 följande:
    Mitt i prick, Sjuksköterska
    Nä, professor vill jag inte bli, jobbar mycket hellre med människor, det är enligt mig det finaste man kan göra.
    sjuksköterska.... vad avis jag blir!
  • Pillis4

Jag håller fast vid min teori som tidigare i tråden.
    Att en iiten trojansk klamydiahäst har sprungit in i ts underliv och stannat där.. helt från ingenstans =D

• Pillis4
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 00:42:32 följande:
    Det är ändå ganska härligt vilken livlig diskussion man kan få igång här av ett sådant ämne.
    Vi ska på intervju nästa vecka på sjukhuset, förra veckan lämnade vi in datum på gynundersökningarna som var förra våren då jag förmodligen blev smittad.
    Så utredningen pågår, tackar som frågar

Jag hoppas att ni aldrig någonsin hamnar i denna situationen själva, det finns nämligen en ganska stor risk att ni inte kommer bli trodda. Nu är både jag o min sambo personer med skinn på näsan så vi bryr oss inte om sånt här som tur är
    Hade du inte brytt dig hade du lämnat denna tråden för längesen ;)
  • Pillis4
    Joppelina skrev 2011-03-10 00:48:52 följande:
    Jag skrattade så jag höll på trilla av stolen när jag läste det där Tungan ute
    hehehe.. ja min teori e minst lika sannolik som ts teori =D
  • Pillis4
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 00:50:41 följande:
    Nu jobbar jag på medicin där vi inte har sonder så ofta så det kan jag inte på rak arm.
    Men ni kanske kan svara på varför inte KOL-patienter ska ha för mycket syrgas?
    för då blir dom lika puckade som ...?? =P
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!