• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Silje02 skrev 2011-03-09 16:57:18 följande:
    Smittspårning. DU är skyldig enl lag att uppge vilka du haft sex med. Och eftersom du är graivd så vet de säkert hans namn redan.
    Och hur vet de att han är pappan? Kanske inseminerat eller vad som! Han tänker hur som helst inte testa och de kan inte tvinga honom. Jag ska göra om testet så vi får slut på det här gnället sen.
  • Anonym
    Den allsmäktige skrev 2011-03-09 16:59:27 följande:
    OMG TS, snacka om att vara naiv! Varför vill han inte "göra testet i onödan"? Jo, för att han antagligen VET att han är smittad. Du hjälper ju honom med otroheten...
    Jag är INTE naiv.
  • Anonym
    Silje02 skrev 2011-03-09 17:00:32 följande:
    DU är skyldig enl lag att uppge vilka du haft sex med! Vad är det i den meningen du inte förstår?
    Och om testet kommer tillbaka negativt innan jag säger någon?
  • Anonym
    Silje02 skrev 2011-03-09 17:02:27 följande:
    Du har ju redan ett positivt test!
    Ja, men när nästa visar negativt så måste det ju slå ut det tidigare.
  • Anonym

Han bör testa sig, klamydia kan göra honom steril, han behöver inte ha symtom för att ha blivit smittad. och eftersom du har det och ni bevisligen legat med varandra bör han ju testa sig för sin egen skull. eventuell  misstro och otrohet får ni diskutera, men testa sig bör han verkligen. och du är skyldig enligt lag att uppge sexpartners för smittspårning.

• Anonym
    Silje02 skrev 2011-03-09 17:04:31 följande:
    Var inte så säker på det.
    Vad fyller det för syfte att han testas när jag inte ens har det?
  • Anonym
    Silje02 skrev 2011-03-09 17:06:07 följande:
    För att du testat positivt på ett klamydiatest!
    Men ett negativt EFTER måste ju ändå räknas! Då har de ju gjort fel med förra!
  • Anonym
    Silje02 skrev 2011-03-09 17:07:09 följande:
    Det kan absolut hända att testet har blandats ihop och att du inte har det, men oavsett vad är det som är så svårt för din man att ta ett test iallfall?
    För att han tycker det är förnedrande och inget han tänker ta ledigt för. Och jag förstår det, jag tycker också det är oerhört kränkande.
  • Anonym

Han måste testa sig.

Testet visar att du har det och du får behandling. Han måste få behandling annars smittar ni varandra hela tiden.

• Anonym
    Silje02 skrev 2011-03-09 17:08:53 följande:
    Vad är det du inte fattar? Ett positivt test innebär alltid att man enl lag är skyldig att uppge sina sexpartners, oavsett om testet skulle vara felaktkt.
    Hur kan man vara det? Det är inte ens logiskt. Varför kolla upp en massa andra när man inte ens kunnat smitta nån?
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!