Inlägg från: sydney |Visa alla inlägg
  • sydney

Vi i Halmstad (ver 6)

oj, vad det har skrivits mycket i nya tråden alla redan...svårt att hänga med.

Grattis till maviperi från mig också!

Blixten: jag ser fram emot att vara föräldrarledig också, verkar bli mycket fika! Men jag får vänta sisådär 5,5 månader....suck! Trivs inte alls på jobbet nu, de ser sig redan om efter en ersättare och vill lägga över mina arbetsuppg på andra eftersom jag snart ska gå hem...hallå...jag hade tänkt jobba 5 månader till...

Vet ni om Kappahl har mammkläder? I stan verkar det bara vara Lindex som har, måste införskaffa mig mammabyxor nu och hittade svarta manchesterbyxor där, men de fanns inte i min storlek...så typiskt.

Nu har jag nedräkning till UL nr 2...bara 11 dagar kvar och sedan är det "bara" 4,5 v till vi åker till Malaysia...hurra!

Lägger in mig också på listan:

Sofia Cronwall - Sofia 21/3, Filip 20/11, BF 7/5 2006
    Teaspoon 2/2 - Magdalena - Totte 4/2 - Ian 6/10
    Gumlan - Maria - Emil 3/7
    JewelGirl - Jenny
    Zazla - Zalli 22/8 -
    Cassiopeja - Maria 3/2 - BF 11/1
    Maximilius flicka - Ida - Liv 30/10
    Blixten - Diddi - Amanda - 7/9
    Veronicamy - Veronica - BF: ? - Sebastian 13/2
    Trollbarn - Jenny - Elliot 2/9
    Olga81 - Olga3/5 - Sofia 9/10
    Maddissen85 - Madde, Madeleine - Leo 28/9
    Anna74 - Anna - Karl 28/9
    Heffaklumpens mamma - Elisabeth - Linnéa 1/9
    Xandra84 - Xandra
    Jesster - Jessica - BF 11/7
    Maviperi - Jennie 2/5, André 6/9, Bebis 30/11
    Frusand - Camilla 4/9, BF 15/3
    MammaJ - Jenny 18/7, Daniel 17/7, Leo 18/7, BF 6/6
    LoBe - Lotta 13/7
    Sydney-Maria 12/11 - BF 18/5

• sydney

Grattis till Zalza och hennes man, vilken söt liten tjej!

Här inte hänt så mycket hos mig....ska på UL imorgon (v.18) och det är lite pirrigt. Känner mig inte så gravid, magen syns bara i tajta kläder, och jag har nog inte känt av bebben ännu. Vet inte hur det ska kännas....igår kväll kände jag nåt litet under naveln, åt vänster, kan ha varit bebben.

Om 3 veckor åker vi på semester till Malaysia. Funderar på att inhandla något slags stödbälte innan dess. Kan vara bra att ha för att avlasta ryggen och man vet ju aldrig om foglossning dyker upp. Har sett på internet att det finns lite olika... dels en bred gördel eller mer som ett bälte med kardborrband. Är det någon i tråden som kan rekommendera något?

Ha det så trevligt på lussefikan imorgon! Ska tänka på er... jag får nog pepparkaka och lussebulle på jobbet i alla fall.

• sydney

En kort rapport från UL idag sen måste jag jobba,,,
    Allt såg bra ut, är i v.17+6, BF 16 maj... så skönt att bebben växt som den skulle.

Hann se lite Lucia på TV imorse innan vi åkte och det är så stämningsfullt!!

Hoppas ni får en trevlig fika om några timmar!

• sydney

Blixten: ska försöka lägga in ny UL och magbild ikväll...

Snickerskakor lät ju supergott... det receptet ska jag med skriva av....

• sydney

ser att ni har varit och fikat igen, så mysigt. Och de flesta går runt på stan med bebisar och köper julklappar....jag blir avis. Jag är klar med julklappar och julstök och väntar på att det ska bli julafton och tomten kommer.

MammaJ: visst är det trist att det ska bli varmare nu...näe, en vit jul vill vi ha, med några minusgrader. Var ute och försökte ta en promenad ikväll, blixthalt på trottoarerna, kompisen ramlade men det gick bra.

Sofia: kul med nytt BM besök alla redan. Jag har inte fått förrän 25 jan (v.25)... Nu vill jag börja känna av bebben lite, har känt lite sprattel men nu var det ett tag sen. Har moderkakan i framvägg så BM sa att det kan dröja till jag känner sparkar.

Har fått tid till föräldrargrupp med start 2 feb...tycker det låter lite tidigt (BF 16 maj). Men det är väl olika.

God jul till er alla!!(om jag inte kikar in här igen före julafton)

• sydney

God Jul och Gott Nytt År!!

Bara några få timmar kvar att jobba, sedan är det tre (ynka) dagars julledigt!
    Ser fram emot nästa jul när jag är riktigt långledig.
    Men nu har jag semesterresan att se fram emot 3 januari...

Ta hand om er och bebbarna och/eller magarna i jul!

Kram
    Maria

• sydney

God morgon, här är en som är hemma från jobbet idag pga magsjuka. Har nog inte sovit mycket inatt. Kom bara helt plötsligt igår kväll, vet inte om det är vinterkräksjukan eller vad det är. Testar dricka lite te och en brödbit nu, sedan ska jag gå på avslagen cola. Behöver ju äta nånting så att bebben får näring.

Sofia: Vi ska på fest med 4 andra par är det tänkt, göra trerättersmiddag och så. Får se hur jag mår imorgon, om jag orkar vara med... Inte kul att ev missa nyårsfesten men bättre jag är dålig nu än efter nyår, när vi åker på semester på tisdag...

mysigt med snön, synd att jag inte orkar ta mig ut.

/Maria v.20+2

• sydney

Ville bara skriva några rader innan vi åker på semester i natt!

Ni får alla ha det bra och hoppas att Cassiopejas prins/prinsessa har tittat ut innan jag kommer hem igen den 17 januari!

• sydney

Hej tjejer!
    Kikar in och säger hej! Har det stressigt på jobbet efter semestern.
    har haft en underbar resa och allt har gått bra!!

Är redan i v.24 och på onsdag är det äntligen dags för BM besök igen. Ska bli spännande... Jag tycker att jag känner lite för lite fosterrörelser, inga tydliga sparkar, mest som buffar. Syns nästan ingenting utanpå magen. men jag kanske oroar mig i onödan.

ha det bra!

ps grattis till Cassiopeja med söta Eira!!!

• sydney

Teaspoon: det var lugnande att läsa, jag har också moderkakan i framvägg så det beror väl på det.

Jag jobbar 3månader till, sedan kanske jag också kan visa upp mig på en fika!

• sydney

Här är en till som inte heller kommer från Halmstad ursprungligen. Flyttade hit hösten 1997 för att plugga på högskolan i 3 år. EFter det var jag i Sydney 1år och när jag kom hem därifrån fick jag jobb en bit från halmstad och flyttade hit igen. Nu är jag också fast med sambo och radhus. Trivs ypperligt!! Nu är det bara bebben som saknas, men den kommer ju snart...

Hur har ni andra gjort med babyskydd, har ni köpt nytt/beg eller hyrt? jag läste någonstans att det går att hyra på bla Babyproffsen.

• sydney

MammaJ: jag har anmält mig till Magkänslans vattengympa som börjar 21 mars. Min BM (Dina) rekommenderade den, och hon är även med och håller i den.

FruSand: Vi ska träffa Familjerådet nästa onsdag, känner inte heller att det är något vi måste gå på. Vi ska på föräldrargruppen på torsdagen också, så det känns lite mycket med två kvällar på raken. Har en del kompisar som varit på Familjerådets info och de har sagt att det inte gett så mycket. Skrämmande om det skulle stämma att 40% separerar inom ett år efter barnet fötts...

Idag har jag lite lätt migrän, ingen höjdare när jag som gravid inte kan ta starkare tabletter än alvedon. Men det har blivit bättre under förmiddagen så nu kan jag nästan jobba på som vanligt.

• sydney

maviperi: Dina är verkligen kanon! Hon har inte varit på BMM länge men har ju massvis av erfarenhet från förlossningen och amningsmottagningen.

MammaJ: Kul om du kommer med i samma vattengympa grupp. Då får jag åtminstone träffa en från FL IRL. Jag kan ju inte vara med på några fikor då jag jobbar dagtid varje dag, och dessutom inte jobbar i Halmstad.

• sydney

magganhm & MammaJ: Jag ska också börja på vattengympan 21/3
    Kul att få träffa några från FL IRL Jag har ju aldrig varit med på någon fika.

Sitter kvar på jobbet ännu, har precis ätit pizza och känner mig lite lagon onyttig. Men bättre det än att inte äta alls....

Kram
    Maria
    v. 27+6

• sydney

Minera: skickar även jag styrkekramar. Så orättvist att nåt sånt får hända. Var inne och kikade på bilden, fint namn på söööt kille!
    *KRAM*

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)