Inlägg från: Jesster |Visa alla inlägg
  • Jesster

Vi i Halmstad (ver 6)

Jag måste också snart köpa nya byxor, är visserligen bara i v. 9 men jeansen börjar bli riktigt obekväma. Var på sexparty i lördags och då kunde jag inte knäppa byxorna jag hade på mig så jag struntade i det, det var ingen som la märke till det ändå

• Jesster

Var i stan kan man köpa mammakläder?

Kollade på H&M Eurostop igår och såg bara i mitt tycke fula kläder. Ska kolla på Lindex i stan, skyltningen verkar okej. Finns det någon mer stans...? Eller är det internetbutiker som gäller?

När började ni köpa nya kläder? Jag är bara i v. 9 men jag kan knappt knäppa jeansen. Sålänge funkar det ju med gummiband men det kan man ju inte hålla på med hur länge som helst. Vill helst vänta med nya kläder tills efter nyår då den "säkra" perioden börjar.

• Jesster

Jag vet att det går fort här i diskusen och det är lätt att missa inlägg *host*

I.a.f. skrev jag på sidan 12:

"Var i stan kan man köpa mammakläder?

Kollade på H&M Eurostop igår och såg bara i mitt tycke fula kläder. Ska kolla på Lindex i stan, skyltningen verkar okej. Finns det någon mer stans...? Eller är det internetbutiker som gäller?

När började ni köpa nya kläder? Jag är bara i v. 9 men jag kan knappt knäppa jeansen. Sålänge funkar det ju med gummiband men det kan man ju inte hålla på med hur länge som helst. Vill helst vänta med nya kläder tills efter nyår då den "säkra" perioden börjar. "

• Jesster

Olga81 och resten:

Tack för informationen! Ska kolla igenom länkarna och se om jag hittar någonting. Kollade i HM-katalogen och där var inte mycket, men rätt så basic, okej, kläder, på Eurostop hittade jag bara lite mer knepiga festkläder, inget basic som man brukar ha på sig hemma, men jag kanske inte rotade igenom klädstängerna ordentligt

Får kika igenom Lindex, Kappahl och Polarn o Pyret i stan också. Man vet aldrig...

• Jesster

Grattis Zazla!
    Jag såg webbbisarna, vilken underbar liten tjej!

• Jesster

Sofia Cronwall:

Jag knaprar på Link när jag får halsbränna, Postafen hjälper väl mer ifall man mår illa har jag för mig. Jag är en av de lyckliga som hittills inte har mått särskilt illa
    Fast det är en annan sak med halsbrännan, den kommer dagligen. Min kompis drack mjölk, eller rättare sagt Oboy mot sin halsbränna.

• Jesster

Zazla:
    Jolie - vilket underbart namn! Jag hade också velat ha ett annorlunda och vackert namn på mitt blivande barn men det är svårt. Trodde att tjejnamn skulle vara lätt men än sålänge har jag bara ett kill-namn som jag tycker om. Men jag/vi har ju gott om tid att bestämma oss, är nu i v. 10 och det känns som en evighet kvar.

Kikar bara inom och läser vad ni har för er . Det gör jag ju för övrigt varje dag, det är roligt och intressant att läsa om hur ni har det i era liv (precis som om jag inte har något själv) Mitt liv är förlagt till helgerna då jag jobbar mycket på vardagarna, och på helgerna försöker vi hinna med varandra, vilket går strålande.

Ha det så bra allihop och ha en trevlig vecka!

• Jesster

Ang. MSN:

Man måste ha "Messenger Plus" för att bl.a. kunna ändra
    användarnamnen på listan. Det är ett plugin man får ladda
    ner separat.

• Jesster

Om ni skriver en ny uppdaterad lista efte TS så kan ni stryka mig.
    Jag har fått missfall. Har varit på akuten nyss och fått det konstaterat.
    Kul jul...

• Jesster

Jag hade skuld till både CSN och Ikano och CSN-lånet minskade aldrig av någon anledning så jag tog ett banklån och betalade av alltihop istället. Nu dras det pengar automatiskt från mitt konto varje månad så jag behöver inte bekymra mig om det längre.

• Jesster

Har du Windows?

I.s.f. så går du till den övre menyraden på datorn Verktyg/Internet-alternativ
    [Innehåll] - Knappen: Kompletera automatiskt
    [Rensa formulär] [Rensa lösenord]

• Jesster

Jag smyger in här då och då ock kikar även om jag inte är aktiv. Det är svårt när ni känner varandra de flesta av er och jag inte har träffat någon IRL mer än MammaJ.

Tack sofia_cronwall för att du kom ihåg mig i listan! Hörde att det har hänt fler tråkigheter här den sista tiden... Beklagar Minervaskugga.

För övrigt kan jag meddela att Babyverkstad suger! Sex känns numera som ett schemalagt arbete.

Jag har för mig att det ska finns en ny tråd för oss i Halmstad och jag har bestämt för mig att jag har lagt den blad mina favoriter, däremot så hittar jag den inte där så någon får gärna meddela den igen

• Jesster

Precis!
    Men vi försöker att ha sex var 3:e dag, utom fertilitetsdagarna då vi kör varannan dag. Men det blir aldrig någonting spontant eller romantiskt längre, bara "Kom nu älskling, nu kör vi!".

I vanliga fall har vi inte sex så ofta så nu känns det mer... Inte som ett tvång, men nästan . Vill ju så gärna bli gravid.

• Jesster

Ja, man får hoppas att det bara är en svacka för nu är det inte kul... Vi behöver än sålänge ingen hjälp, tydligen har jag inte problem med att få ett ägg befruktat och fästa. Har nog bara haft otur med att få fostret att utvecklas. Men det gör ju inte saken roligare för det.

Jag förstår att det måste vara mycket värre för dig t.ex. som behöver medicinsk hjälp. Hoppas verkligen att det händer någonting för er snart.

Just nu är det med skräckblandad förväntan man väntar på att bli gravid. Man kan ju inte skydda sig ifrån att få missfall och jag vet inte hur mitt psyke kommer att fixa det om det händer igen. Jag tror nog att man klarar det för att man måste.

Men ett steg i taget Nu ska vi bara få ett plus först!

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)